Планування дій. Алгоритм

Заняття 13

Тема: Планування дій. Алгоритм

Мета: розкрити зміст поняття алгоритм; формувати в учнів уміння складати алгоритм здійснення того чи іншого процесу; розвивати вміння узагальнювати, працювати колективно, міркувати, доводити думку.

Обладнання: підручник, зошит, палички

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. вправи на розвиток уміння узагальнювати

а) Яким загальним словом можна назвати наступні слова?

• Віра, Катя, Оленка, Ганна;

• а, б, с, н, в, т;

• стіл, диван, стілець, шафа;

• січень, березень, червень, вересень.

б) Знайдіть, що спільного в цих словах:

• хліб і масло (їжа);

• ніс і очі (частини обличчя, органи чуттів);

• годинник і термометр (вимірювальні прилади);

• кит і лев (тварини);

• луна і дзеркало (відображення).

в) Погляньте на ряд фігур (предметів). Якби потрібно було розділити їх на групи, як це можна було зробити?

Важливо, щоб дитина, виконуючи це завдання, знайшла якомога більше доказів для класифікації.

III. Пояснення нового матеріалу

— Щоб досягти успіху в певній справі, треба вміти планувати свої дії. Іншими словами, складати програму дій, тобто встановлювати послідовність, яку саме дію і в якій послідовності треба виконати. Або, інакше, — алгоритм.

Побудуємо дерево з геометричних фігур. Це дерево незвичайне: всі листочки у нього — геометричні фігури. Порядок побудови дерева показаний схематичним малюнком або алгоритмом.

— Складіть власні правила побудови дерева.

— За допомогою алгоритму можна навчитися переходити вулицю, варити картоплю, вмикати магнітофон, будувати споруди з деталей конструктора, розв’язувати задачі з математики.

— Як можна записувати алгоритми?

• Звичайним реченням (наприклад, будь-яка інструкція).

• Формулою.

Р = 2 х а + 2 х Ь 5 = а х Ь

• Малюнками.

• Будь-яка комп’ютерна програма — алгоритм для комп’ютера Розглянемо детальніше спосіб запису алгоритмів за допомогою слів. Алгоритм переходу вулиці

1. Підійди до переходу зі світлофором.

2. Почекай, доки загориться зелене світло.

3. Поглянь ліворуч (про всяк випадок).

4. Переконайся, що всі машини стоять.

5. Перейди дорогу до середини.

6. Поглянь праворуч (про всяк випадок).

7. Переконайся, що всі машини стоять.

8. Перейди дорогу.

9. Ура! Я перейшов вулицю правильно.

IV. закріплення вивченого матеріалу

— Прочитайте теоретичний матеріал (С. 28).

— Розкажіть порядок приготування яєчні.

— Наведіть алгоритм розбору слова за будовою.

 Робота в парах «Порівняй позиції»

Учні працюють індивідуально, самостійно будують алгоритми до завдань 1, 2, 3, а потім з товаришем в парі порівнюють результати і доходять єдиної думки.

Завдання 1

Дії треба виконати в такій послідовності: 4, 9, 1, 13, 2, 12, 7, 3, 6, 10, 11, 8.

Робота в групах

Завдання 4

Відповідь. На столі лежать: жовтий квадрат, зелений п’ятикутник, червоний трикутник, синій круг.

Завдання 5

Відповідь. Василь узяв книгу «Гаррі Поттер і філософський камінь», Сашко — «Подорожі Гуллівера», Андрій — «Голодний, злий і дуже небезпечний».

V. розвиток уваги учнів

Завдання 6 (С. 29)

Має вийти таке зображення:

VI. Підсумок Заняття

— Чи потрібно вміти планувати свої дії?

— Що таке алгоритм?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2526 | Рейтинг: 0.0/0
Жива і нежива природа. Що належить до природи
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21
В гостях у Ганнусі
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]