💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Складне судження зі словами якщо..., то

Здняття 7

 Тема: Складне судження зі словами якщо..., то

 Мета: ознайомити учнів зі структурою складного судження із сполучниками якщо..., то, з істинністю (хибністю) складного судження зі сполучниками якщо..., то; формувати вміння складати судження зі словами якщо..., то за малюнком чи даними простими судженнями, визначати їх істинність (хибність).

 Обладнання: підручник, зошит, ножиці, папір, малюнки.

Хід Заняття

 I. Організація учнів до Заняття

 II. розумова розминка

Кросворд

По горизонталі:

1. Геометрична фігура.

2. Запис чисел і знаків дій, які треба обчислити.

3. Одиниця часу.

4. Сотня.

5. Результат дії додавання.

6. Одиниця маси.

7. Наука про цифри.

8. Одиниця довжини.

По вертикалі:

1. Геометрична фігура.

9. Одиниця об’єму.

 10. Одиниця маси.

 11. Результат дії множення.

 12. Геометричні фігури, складені з трьох паличок.

 13. Одноцифрове число.

III. Закріплення вивченого про судження зі словами якщо.., то і його структуру

 1.Закріплення знань учнів про складні судження

Зафарбуй зеленим кольором усі геометричні фігури, що не є квадратами і не є прямокутниками.

Розв’язуючи це завдання, звертаємо увагу учнів на те, що кілька властивостей геометричних фігур ми об’єднали за допомогою і.

Таке судження є складним.

2. Опрацювання теоретичного матеріалу в підручнику (С. 18)

IV. робота над завданнями підручника

1. Читання учнями завдання 1.

2.

а) Якщо мама купила овочі, то вона може зварити борщ.

б) Якщо настала весна, то на деревах з’явилися бруньки.

3. З’ясування істинності чи хибності суджень зі словами якщо..., то. Розглянемо таке судження: «Якщо многокутник має три сторони, три

кути і три вершини, то він називається трикутником». Це судження істинне, бо обидві його частини — істинні прості судження.

А тепер змінимо другу частину попереднього судження й утворимо таке: «Якщо многокутник має три сторони, три кути і три вершини, то він називається чотирикутником». Це судження хибне.

«Якщо слон буде меншим за мишку, то він її злякається». Це судження істинне. Його перша частина — хибне просте судження (слон ніколи меншим за мишку не буде), а друга частина — істинне просте судження (слони справді бояться людей, хоч значно більші за них).

Змінимо другу частину попереднього судження й утворимо таке судження: «Якщо слон буде меншим за мишку, то вона його з’їсть». Судження

є істинним, хоч обидві його частини — хибні прості судження. Звісно, слон ніколи не буває меншим за мишку, а це означає, що мишка ніколи не може з’їсти слона. Але якщо уявити, що слон справді став меншим за мишку, то цілком можливо, що мишка його може з’їсти.

Отже, складне судження зі словами якщо..., то хибне тільки в одному випадку, коли його перша частина істинне просте судження, а друга — хибне просте судження.

 «Діалог»

Під час виконання завдань учні обов’язково мають доводити свої міркування.

Завдання 2

Мета — навчити учнів пояснювати істинність чи хибність кожного судження, спираючись на певне правило. Треба перш за все визначити істинність чи хибність його частин. У зошиті учні оформлюють це завдання так:

Істинне Хибне

а) Якщо воду нагріти до 100 °С, то вона перетвориться на лід — хибне судження.

Завдання 3

Діти, використовуючи правило про істинність судження зі сполучниками якщо..., то, самостійно складають другу частину. Так, у завданні б) діти визначають, що перша частина є хибне просте судження, отже,

треба пофантазувати і придумати теж хибний наслідок: «Він поїде», все судження буде істинним, бо якщо б насправді житловий будинок можна було поставити на рейки, то він би поїхав.

Завдання 5

Істинне судження, наприклад, таке: «Якщо іменник є назвою міста, то він є власною назвою».

Робота в малих групах

Завдання 4

Задача розв’язується методом припущення. Всі твердження в умові задачі — зі сполучниками якщо..., то. Учні роблять припущення, спираючись на правило про істинність (хибність) суджень зі сполучниками якщо... , то.

V.Розвиток уваги учнів

Завдання 6 розв’язується так:

VI. Підсумок Заняття

— Яке судження ми називаємо складним?

— Як визначити істинність чи хибність суджень зі словами якщо..., то?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2869 | Рейтинг: 0.0/0
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Народні іграшки з глини
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Російська народна казка «Лисичка»
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]