Судження зі словами необхідно і достатньо

ЗАНЯТТЯ 5

Тема: Судження зі словами необхідно і достатньо

Мета: ознайомити учнів зі змістом слів необхідно і достатньо; формувати вміння правильно вживати ці слова у судженнях; розвивати логічне мислення учнів, увагу.

Обладнання: підручник, зошит, кружечки, папір, ножиці, картки.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. Розвиток логічного мислення

Вправи «Трям»

Вправа 1. Розмістіть 14 камінців навколо клумби квадратної форми так, щоб уздовж кожної сторони була однакова кількість камінців.

Діти креслять квадрат і навколо нього розміщують кружечки.

 О О О О

 о

о о о о

Вправа 2. Як із банки одержати тварину? (Банка — кабан) Вправа 3. Де більше слів?

Вправа 4. Прочитай слово.

П р р В

(Перерва)

Вправа 5. Продовжити ряд.

Е Е А

(Дзеркальне відображення)

III. закріплення вивченого про судження та його структуру

Дидактична гра «Мозаїка»

Учні опрацьовують теоретичний матеріал на С. 13 і заповнюють пропуски у картках. На завершення роботи усі сідають у коло й обговорюють результати роботи.

пі Ь

 Кожна подія у нашому житті відбувається за певної умови. Якщо подія

не може відбутися без певної умови, то така умова називається . Якщо подія

 обов’язково відбудеться за певної умови, то така умова називається .

 Встав у судження потрібні слова.

 Для того, щоб зварити суп, мати воду.

 Аби не змокнути під час дощу, мати парасольку.

 Для того щоб число ділилося на 10, щоб воно закінчувалося нулем

Учитель узагальнює знання учнів і звертає увагу ось на що.

 • Якщо певна подія чи факт обов’язково, має місце за певних умов, то ці умови є достатніми.

 • Якщо певна подія чи факт не може мати місце без певних умов, то ці умови не є необхідними.

 • Якщо з наявності умови А випливає існування В та без А не може бути В , то умова А є необхідною і достатньою для існування В.

 • Учням ми пояснюємо зміст слів необхідно і достатньо за допомогою прикладів з повсякденного життя.

 Інтерактивна вправа «Обговорення»

Використовуємо метод дискусії для заохочення учнів до обговорень і побудови суджень, поданих у завданнях 1, 2, 4, 5 (С. 14). Учитель керує обговоренням таким чином, щоб усі учасники мали можливість висловити свою думку.

Завдання 1

Важливо, щоб учні доводили свій вибір. а) Учні мають пояснити приблизно так: судження хибне, бо недостатньо мати тільки гроші, щоб купити черевики в магазині, необхідно, щоб і черевики були певного розміру тощо.

Завдання 2

в)Ставимо два слова — і необхідно, і достатньо — тому, що це є єдина умова, яка перетворює прямокутник на квадрат.

3авдання 4

а)Берег і течію, загальне судження; в) дерева і коріння, загальне судження.

Завдання 5

Метою виконання завдання є повторення істинності (хибності) складних суджень зі словами і, чи. За малюнком можна скласти, наприклад, такі істинні складні судження: «Олівець і ручка — шкільне приладдя. Циркуль чи дзиґа — іграшки».

IV. Самостійна робота над завданням 3 підручника у малих групах

Завдання 3

Задача розв’язується методом припущення.

Відповідь. Степан побував у Великобританії, Мишко — у Франції, Володя — у Німеччині.

V. розвиток уваги учнів

Завдання 6

Наступна фігура має такий вигляд:

Завдання 7

З паличок треба скласти призму.

VI. Підсумок Заняття

— Які слова нам допомагають побудувати судження, якщо подія відбувається за певних умов?

— Коли потрібно використовувати два слова — необхідно і достатньо?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2753 | Рейтинг: 1.0/1
Бережливе ставлення до природи
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]