ЗАНЯТТЯ 21 Тема: Судження зі словами і, чи. Завдання на повторення Мета: узагальнювати та систематизувати знання учнів про прості та складні судження, про їх правильність та хибність; удосконалювати вміння складати складні судження зі словами і, чи, використовуючи прості судження та за малюнками; розвивати логічне мислення при розв’язанні завдань; виховувати прагнення досягати поставленої мети. Обладнання: записи табличок на двері, простий олівець, зошит. Хід Заняття I. Організація класу до Заняття Встаньте всі скоріше, діти! Усміхніться всім миліше. Привітайтесь: «Добрий день!» Продзвенів дзвінок: «Дзелень!» II. Актуалізація опорних знань 1. Робота над віршем Знайти прості та складні судження. Просила матуся Галину Набрати у лісі ожини. Тож з кошиком вранці Галина До лісу пішла по ожину. Опівдні вернулася доня, А в неї плямисті долоні. І виникло судження в мами Просте — лиш про чорнії плями: — Такі на долонях Галини Могла залишити ожина. Та складно судить про червоні Сліди на замурзаній доні. Червоні, напевно, малина, Або то, мабуть, горобина. Тож Галя принесла до хати Солодке ожинове свято. (Олена Гриценко) 2. Подумай та пригадай «Мозковий штурм» Завдання 1 Судження — це... Складні судження — це... Правильне — тоді, коли... Хибне — тоді, коли... III. Робота над темою Заняття 1. Правильні чи хибні судження? Завдання 2 Робота в парах Учні, працюючи в зошитах, визначають правильність чи хибність суджень. а) Хибне; б) правильне; г)хибне. Завдання 3 Гра «Так чи ні» Петрик не виконає прохання батька, якщо принесе зелені і тверді яблука. 2. Подорож у казку «Красуня і Баба Яга» В одній казковій країні цар вирішив влаштувати випробування для трьох синів, під час яких кожен із них мав змогу виявити свої здібності. Впоравшись із завданнями, царевичі зможуть одружитися з красунями або... потрапити на довічне ув’язнення до Баби Яги. У запропонованих випробуваннях треба визначити, за якими дверима (або в якій кімнаті) красуня, а за якими — Баба Яга. Для успішного розв’язання цих задач потрібно пригадати, що таке правильне та хибне твердження; уважно прочитати зміст випробування, яке цар приготував синам, і, відповідно до умов, визначити, яке із тверджень, на твою думку, має бути тільки правильним (або тільки хибним). Випробування перше 1) Принаймні в одній із кімнат є красуня. 2) Красуня — в іншій кімнаті. — Якщо в кімнаті № 1 знаходиться Красуня, то твердження на табличці правильне, а якщо Баба Яга — хибне. У кімнаті № 2 все навпаки: твердження на табличці хибне, якщо там Красуня, і правильне, якщо в кімнаті Баба Яга. Твердження на дверях першої кімнати може бути тільки правильним, отже, в першій кімнаті Красуня, в другій — Баба Яга. Випробування друге Цар умови не змінив, але на табличках написав інші поради. 1) Щоб знайти красуню, треба добре подумати. 2) Краще вибрати іншу кімнату. У першій кімнаті — Красуня, у другій — Баба Яга. Випробування третє До дверей таблички цар не прикріплював, а просто віддав їх синові і сказав: — Якщо Красуня у кімнаті, що розташована ліворуч, то твердження на табличці має бути правильним, а якщо там Баба Яга, то хибним. Для кімнати, що розташована праворуч,— усе навпаки. 1) У цій кімнаті сидить Баба Яга. 2) В обох кімнатах Красуні немає. На дверях першої кімнати має бути табличка: «В обох кімнатах Красуні немає». Красуня не може бути у першій кімнаті, бо тоді табличка на дверях першої кімнати буде правильним твердженням, що приведе до суперечності — в обох кімнатах є Баба Яга. Отже, табличка на дверях першої кімнати — хибне твердження. Красуня у другій кімнаті, Баба Яга — у першій. 3. Допоможи котикові Завдання 5 Робота в зошитах. Метод «Перехресні групи» Учні класу діляться на дві групи. Кожна група працює над завданням. Після виконання завдання 2 учні з кожної груп переходять до інших груп й обмінюються результатами своєї роботи. • Перша група — завдання а; • друга група — завдання б. Зі словом і: а) Котик у похід візьме парасольку і светр. б) Котик у похід візьме сокиру і відро. 4. Вправа на розвиток уваги та спостережливості Завдання 6 «Хто швидше?» Знайти 8 відмінностей. Бантики, ґудзики на брюках, черевики, підбори, кількість смужок на шапочці, латки на рукавах сорочки, брови, рум’янці, ротик. IV. Підсумок Заняття — Яке завдання найбільше сподобалося? — Як можна виявити, що людина каже правду чи неправду? | |
| |
Переглядів: 1250 | |
Прикраси для ялинки |
Підсумковий урок за І семестр |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Дикорослі рослини рідного краю |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |