ЗАНЯТТЯ 2 Тема: Визначення поняття через найближчий рід і видову ознаку Мета: вдосконалювати вміння давати визначення поняттям через найближчий рід і видову відмінність; пригадати розв’язування задач методом припущення й методом вилучення; розвивати логічне мислення, увагу, зв’язне мовлення учнів; виховувати бажання вчитися. Обладнання: символічний мікрофон, малюнки собаки, корови, мухомора, палички, ґудзик. Хід Заняття I. Організація учнів Всі почули ви дзвінок — Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними — і хлоп’ятка. II. Актуалізація опорних знань Про види понять вже достатньо ти знаєш, І от незабаром ти їх пригадаєш. Для того, щоб друзям своїм розказати Про літні канікули з мамою, татом, Про те, як приїхав до бабці в село, Де є гарний ліс та одне джерело, Або як поїхав ти в табір на морі, Де бачив такі недосяжнії зорі. Для того, щоб правильно все розказати, Тобі про поняття не слід забувати. — Пригадайте, які бувають поняття. III. Робота над темою Заняття 1. Визначення поняття через найближчий рід і видову ознаку Завдання 1 а) Робота з таблицею. Учні самостійно заповнюють таблицю, добираючи до кожного стовпчика по одному відповідному слову. Перед тим, як учні будуть складати правильні та хибні судження, треба пригадати, чим відрізняються судження від тверджень. Метод «Мікрофон» Учні по черзі складають правильні та хибні судження. б) Пригадування вивченого у 2 класі. Самостійне читання другої частини завдання. Завдання 2 — Хто з дітей дав найбільш чітке визначення поняття сандалії? Завдання 3 Учні підкреслюють визначення понять п’ятикутник, мінус. Визначаючи поняття мухомор, потрібно вказати, що це неїстівний гриб, корова — це свійська тварина. Визначення поняття собака сформульовано неправильно, бо не вказано найближчий рід і не сформульовано видову відмінність. Учні можуть сказати так: «Собака — це домашня тварина, яка охороняє житло». (Учні розглядають малюнки корови, собаки, мухомора.) Завдання 4 Будь-яке поняття, яке визначається, має найближчий рід, скажімо, фрукти. Видова відмінність понять, що визначаються, може бути сформульована по-різному. Наприклад: «Груша — це вид фруктів,...» 2. Розв’язування задач методом припущення й методом вилучення Завдання 5 Учні переписують у зошит самі твердження, які подані в умові задачі. Над частинами тверджень роблять відповідні записи про їх хибність чи правильність. Метод припущення допомагає знайти правильну відповідь: «Урок математики з елементами логіки». Завдання 6. Робота в парах Учні розв’язують задачу методом вилучення, працюючи в парах. Потім висловлюють спільну думку: Кирило — водій; Олександр — електрик; Григорій — пекар. 3. Завдання на розвиток логічного мислення Завдання 7. Робота в групах. IV. Підсумок Заняття — Дайте визначення поняттям речення, картопля, пальто. | |
| |
Переглядів: 2277 | |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Прикраси для ялинки |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Всього коментарів: 0 | |