ЗАНЯТТЯ 29 Тема: Контрольна роботаМета: перевірити вміння учнів встановлювати вид понять; складати судження з одним із понять; перетворювати його, використовуючи частку не; перевірити вміння визначати поняття, розв’язувати задачі, де зв’язок між поняттями передається за допомогою відношень більше, менше (старший, молодший). Хід Заняття Методичні рекомендації для вчителя У 2 класі може бути одна контрольна робота наприкінці теми або навчального року, до якої треба включити три завдання. Перше завдання спрямоване на перевірку вміння учнів встановлювати вид поняття, складати судження (правильне чи хибне) з одним із понять і перетворювати його (з правильного на хибне і навпаки), використовуючи частку не. Треба зазначити, що наприкінці навчального року діти повинні вміти розрізняти загальні поняття (назви певної групи предметів), конкретні поняття (назва конкретного предмета даної групи), одиничні (назви міст, річок, гір тощо), абстрактні (не позначають предмети, яких можна доторкнутися). Друге завдання спрямоване на перевірку вміння визначати поняття. Звертаємо увагу на те, що визначення запропонованих у контрольній роботі понять учні можуть сформулювати по-різному, і всі вони можуть бути правильними. Необхідно перевірити вміння правильно будувати визначення: чи грамотно підібрано найближчий рід, чи точно сформульовано видову відмінність. Неправильними визначеннями необхідно вважати ті, в яких зовсім не підібрано рід (наприклад, замість найближчого роду дитина використовує слово те — «Шафа — це те, де зберігається одяг»). Третє завдання спрямоване на перевірку вміння розв’язувати задачі, де зв’язок між поняттями передається за допомогою відношень більше, менше (старший, молодший). Під час розв’язування таких задач учні самостійно визначають певний порядок предметів, виконуючи графічну ілюстрацію до умови задачі. Четверте завдання можна запропонувати розв’язати за власним бажанням. Це може бути задача, яка розв’язується методом вилучення (її розв’язання учні оформляють у таблиці). Варіант 1 1. Вкажи вид таких понять: а) ложка; б) дерево; в) доброта. Склади правильне судження з поняттям ложка. Перетвори його на хибне. 2. Дай визначення поняття шафа. 3. Кирило сильніший від Леоніда. Валентин сильніший від Сашка, а Сашко сильніший від Кирила. Хто з хлопчиків найсильніший? Хто з хлопчиків найслабший? Додаткове завдання Три дівчинки — Таня, Майя та Галя — влітку відпочивали у таборі. Кожна з дівчаток захоплюється одним із видів спорту: тенісом, гімнастикою, волейболом. Першого дня відпочинку Галя і волейболістка ходили в ліс. Майя, тенісистка та волейболістка милувалися водоспадом. Яким видом спорту захоплюється кожна дівчинка? Варіант 2 1. Вкажи вид таких понять: а) тварина; б) ромашка; в) Карпати. Склади хибне судження з поняттям Карпати. Перетвори його на правильне. 2. Дай визначення поняття собака. 3. Вітя вчиться гірше, ніж Люда. Микола — гірше, ніж Вітя. Катя вчилася краще, ніж Люда. Хто з дітей вчиться найгірше? Хто вчиться найкраще? Додаткове завдання У дитячому таборі познайомилися три хлопчики: Олег, Сергій та Микола. Вони приїхали з Києва, Луганська та Вінниці. Відомо, що грою в теніс захоплюються тільки Сергій і вінничанин. У футбол грають тільки Сергій і киянин. Олег старший од киянина. З якого міста приїхав кожний із хлопчиків? Варіант 3 1. Вкажи вид таких понять: а) іграшка; б) дружба; в) клен. Склади хибне судження з поняттям клен. 2. Дай визначення поняття молоток. 3. Людмила вища від Захара. Захар не такий високий, як Ганна. Ганна вища від Людмили. Розташуй дітей за зростом: від найвищого до найнижчого. Додаткове завдання В одному будинку живуть троє хлопчиків: Борис, Віктор та Данило. Один із них відвідує футбольну секцію, другий пише вірші, третій займається гімнастикою. Відомо, що друг Віктора був прикро вражений, бо вчора не зумів забити пенальті. Товариш поета попросив Данила бути присутнім на вирішальній футбольній грі сезону. Назвіть імена футболіста, поета і гімнаста. На допомогу вчителеві Контрольну роботу оцінюємо такими оцінками: зараховано і не зараховано. Оцінка не зараховано ставиться за роботу, в якій повністю відсутнє розв’язування завдань або якщо дитина зовсім не володіє визначеним програмою навчальним матеріалом, а саме: а) неправильно визначає вид кожного із запропонованих понять; б) не вміє складати правильні й хибні судження (замість судження — розповідного речення — складає речення іншого типу за метою висловлювання, або складає твердження — розповідні речення, в яких передається інформація особистісно значуща: я люблю..., мама купила... тощо), не вміє перетворювати правильне судження на хибне і навпаки; в) не вміє будувати визначення поняття (не підібрано рід, замість роду використано слово те); г) не вміє визначити певний порядок розміщення предметів, розуміючи зміст відношень більше, менше. Якщо дитина не припустилася жодної помилки або припустилася помилок, вказаних у пунктах а — г, можна поставити оцінку зараховано. Оцінка не зараховано ставиться тоді, коли дитина припустилася вказаних помилок у кожному завданні контрольної роботи. Якщо роботу виконано на високому рівні, то за неї можна поставити оцінки в балах: 10, 11 чи 12. «12» — безпомилково виконано всі чотири завдання контрольної; «11» — безпомилково виконано три завдання контрольної; «10» — допущено одну помилку (неправильно визначено вид одного із запропонованих понять або неточно сформульовано у визначенні поняття видову відмінність). | |
| |
Переглядів: 2213 | |
Тварини рідного краю |
Київ — столиця України |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Всього коментарів: 0 | |