Заняття 24 Тема: Задачі на повторенняМета: вдосконалювати в учнів уміння складати судження; переробляти правильні судження на хибні і навпаки; розв’язувати задачі на припущення. Обладнання: таблички з написами, дракончики. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. розумова розминка «Хитрий квадратик» Завдання: розставити у порожніх клітинках відповідні знаки у певній логічній послідовності. 1 варіант 2 варіант 3 варіант III. Задачі на припущення Метод «Казка-гра» — На сьогоднішньому занятті ми знову вирушимо у чарівну казкову країну. (Учитель розповідає казку. У кожного на парті — маленькі дракончики з трьома головами і трьома хвостами.) ЧУДОВИСЬКО (Казка) У лісі оселилося чудовисько прокляте: три голови і три хвости — хвостате й головате! Багато сміливців намагалися перемогти чудовисько, та все марно. Тільки відрубають хвіст чи голову, аж тут нові ростуть! Охочих поборотися з чудовиськом ставало все менше. І тоді король оголосив: Тому, хто трикляте чудовисько вб’є, Відам я дочку й королівство моє. Але й після цього охочих не побільшало: своє життя дорожче й від корони. Можливо, й досі б те чудовисько жило й наганяло жах на людей, коли б не молодий коваль Вакула. Наснився Вакулові дивний сон: сивобородий дідусь дав йому меч та й каже: Якщо зрубаєш хвіст один, то виросте аж два! А два хвости ссічеш — росте натомість голова! А відсічеш дві голови — нічого не росте! А трьох голів чи трьох хвостів ураз не відрубати. Тепер іди й переможи чудовисько трикляте! Прокинувся Вакула і викував собі такий меч, який уві сні бачив. А потім пішов до лісу на битву з триклятим чудовиськом... Ще Вакулі довго йти. Спробуй ти перемогти Це чудовисько трикляте! Казку встигнеш дочитати! А поки ти грався, Вакула до лісу дістався. Кинувся на чудовисько і з розмаху дві голови відсік. Нічого не виросло! Він тоді хвоста відтяв. Але замість нього виросло два, а отже, стало аж чотири! Відрубав він за раз іще два хвости — голова відросла. От уже 2 голови і два хвости. Що ж далі? Рубає Вакула дві голови, залишилося тільки два хвости. Вакула подумав трохи і відсік одного, щоб виросло два, ще одного, і всіх стало чотири. А тепер вже зовсім просто: два хвости рубонув — голова виросла. Він ще раз два хвости рубанув — ще голова виросла. А дві голови відтяти — нічого не росте! От і казці кінець! Так коваль Вакула здолав чудовисько. (В. Бутрім) — Чи зможете ви здолати чудовисько? Запропонуйте свої варіанти. (Учні пропонують свої варіанти.) 1 спосіб 1 удар — 2 голови. (Залишається одна голова і два хвости.) 2 удар — 2 хвости. (Залишається один хвіст і дві голови.) 3 удар — 2 голови. (Залишається тільки один хвіст.) 4 удар — 1 хвіст. (Виросте два хвости.) 5 удар — 1 хвіст. (Буде три хвости.) 6 удар — 2 хвости. (Буде один хвіст й одна голова.) 7 удар — 1 хвіст. (Буде два хвости й одна голова.) 8 удар — 2 хвости. (Буде дві голови.) 9 удар — 2 голови. (Нічого не росте, чудовисько вбите.) 2 спосіб 1 удар — 2 хвости. (Буде один хвіст і чотири голови.) 2 удар — 2 голови. (Буде дві голови й один хвіст.) 3 удар — 2 голови. (Залишається один хвіст.) 4 удар — хвіст. (Буде два хвости.) Далі — повтор першого варіанта. Головне — не зробити помилку на 5-му ударі (не відрубати одразу два хвости, бо буде одна голова, а це — безвихідь). 3-й спосіб 1 удар— 1 хвіст. (Буде чотири хвости й три голови.) 2 удар 2 хвости. (Буде два хвости й чотири голови.) 3 удар — 2 голови. (Буде два хвости й дві голови.) 4 удар — 2 голови. (Буде два хвости.) 5 удар — 1 хвіст. (Буде три хвости.) 6 удар — 1 хвіст. (Буде чотири хвости.) 7 удар — 2 хвости. (Буде одна голова й два хвости.) 8 удар — 2 хвости. (Буде дві голови.) 9 удар — 2 голови. КРАСУНЯ І ЧУДОВИСЬКО (Казка) В одній казковій країні цар вирішив трьом найдисциплінованішим в’язням дати шанс визволитися та ще й одружитися з красунею царства, або... загинути у лапах чудовиська. У запропонованих випробуваннях треба визначити, за якими дверима (або в якій з кімнат) красуня, а за якими — чудовисько (С. 73). IV.Закріплення вмінь розв’язувати задачі на припущення 1. Самостійна робота в групах 1 група. Завдання 2 (С. 74). 2 група. Завдання 3. 3 група. Завдання 4. 4 група. Завдання 5. 2.Колективна робота Завдання 6. V. Підсумок Заняття — Пригадайте, що означає правильне та хибне судження? — Що треба пам’ятати для успішного розв’язання задач на припущення? | |
| |
Переглядів: 2454 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Чим ми бачимо |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |