Задачі з правильними та хибними судженнями

Заняття19

Тема: Задачі з правильними та хибними судженнями

Мета: ознайомити учнів з логічними задачами, для розв’язання яких достатньо знати, як перетворити правильне судження на хибне та навпаки.

Обладнання: ілюстрації до Заняття, різнокольорові скриньки з написами, казкові герої Знайко і Незнайко, українська народна казка «Кресало».

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. Повідомлення теми і завдань Заняття

Заняття будується за таким методом інтерактивного навчання, як дидактична гра. У підготовці до гри вчитель виділяє такі етапи:

• ознайомити учасників із темою і змістом, розподілити ролі;

• розкрити хід і зміст гри;

• після закінчення гри підбиваються підсумки, визначаються активні й найкращі гравці.

 Дидактична гра «Подорож у казку»

— На сьогоднішньому занятті ми вирушимо у подорож казковою країною. Зустрінемось із героями відомих казок і допоможемо їм у складних ситуаціях.

Зупинка 1

Учні 1-ої трупи переказують відому українську народну казку «Кресало». Демонструють ілюстрації до казки. Доповнюють розповідь логічною задачею № 1 (С. 54).

Демонструють три скриньки з написами:

• червона: «Тут золото».

• блакитна: «Зелена скриня порожня».

• зелена: «Тут сидить Змій Горинич».

— Діти, допоможіть вояку знайти золото.

Учні висловлюють свої міркування. Результати звіряють із розв’язком у підручнику.

Зупинка 2

— На цій стежині нас чекають Баба Яга — Кістяна Нога та Іван.

Учні розігрують задачу 2 (С. 55). Написи на каменях виставляють

на дошці.

— Куди йти Іванові? Допоможіть йому знайти цілющу воду.

Відповідь. Іванові треба йти ліворуч. Виходячи з того, що написи

хибні на дорозі, що веде прямо, з Іваном нічого не трапиться, на дорозі праворуч він не знайде джерела з цілющою в здою. Залишається шлях ліворуч.

Зупинка 3

Звучить весела музика. Два учні виходять до дошки з малюнками героїв — Знайка і Незнайка.

— Знаючи, як перетворити правильне судження на хибне і навпаки, впишіть у таблицю, що говорить Знайко, а що — Незнайко.

(Таблиця подається у підручнику на С. 56.)

Виконуючи завдання, треба звернути увагу дітей на те, що є кілька способів перетворення правильного судження на хибне і навпаки. (Слова Знайка — правильне судження, слова Незнайка — хибне.) Наприклад, слова Знайка: «Всі мої друзі люблять літо»; слова Незнайка діти можуть записати так: «Дехто з друзів Знайка любить літо», або: «Не всі друзі Знайка люблять літо», або: «Жоден із друзів Знайка не любить літо».

III. Підсумок Заняття

— Чи сподобалась вам подорож казковою країною?

— Яке випробування було найскладнішим?

— Яка група найкраще підготувалася до мандрівки?

— Хто найкраще проявляв логіку і кмітливість при розв’язанні завдань?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2130 | Рейтинг: 0.0/0
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]