Узагальнення та систематизація знань про правильні та хибні судження

Заняття18

Тема: Узагальнення та систематизація знань про правильні та хибні судження

Мета: вдосконалити вміння будувати загальні і часткові судження; утворювати до цих суджень заперечення.

обладнання: схеми «Судження».

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. Повідомлення теми і мети Заняття

 Побудова «Асоціативного куща»

— Уяви, що в неділю прийшов до тебе в гості твій найкращий друг (або подруга), які у школі не вивчають логіку. Що ти розповіси їм про судження?

— Якими за метою висловлювання реченнями передається судження?

— Як називається судження, що відповідає дійсності?

— А судження, що не відповідає дійсності?

— За допомогою якого слова можна перетворити правильне судження на хибне і навпаки?

— За допомогою яких слів передається характер суджень?

На початку роботи вчитель виставляє на дошці табличку, на якій записано слово судження. Учні згадують все, що пам’ятають стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, а потім — другорядні. Педагог допомагає учням пригадати матеріал за допомогою запитань. Учитель фіксує відповіді за допомогою своєрідного «куща», який поступово «розростається».

Таким чином, на дошці перед очима дітей виникає цікавий «кущ», на «гілках» якого розміщується узагальнений матеріал.

— На сьогоднішньому занятті ми будемо використовувати узагальнений матеріал і вчитися будувати правильні та хибні судження.

III. Робота з підручником

Завдання 1. Написати до даних суджень заперечення. Вказати, правильні вони чи хибні.

Завдання 2. За вказівкою підручника. Виконати за варіантами. Мають вийти слова: лимон, булка.

Завдання 3. Звернути увагу дітей на те, що написи на дороговказах хибні, а це означає, що той дороговказ, який показує дорогу до будинку Зайця, насправді вказує дорогу до будинку Вовка.

Завдання 4. Самостійно скласти судження.

IV. Вчимося міркувати правильно

— При розв’язанні деяких логічних задач ми будемо ілюструвати наші міркування схемою, графічними малюнками, відрізками. На них будемо позначати імена дівчаток, хлопчиків, а їх вік чи ріст — відрізками. Такі схеми в математиці називають графами.

Розв’яжемо задачу за допомогою графу.

ДЕ ЧИЇ САНЧАТА?

 Весело мчати З гори на санчатах!

 Далі, ніж Галя,

 Проїхав Сашко.

 Вірочка Галю Також обігнала.

 Далі од Віри Був тільки Мишко.

Відрізками позначимо відстань, яку проїхала кожна дитина.

Спробуйте самостійно написати імена біля кожного відрізка.

Г. -------

С. ---------

В.

М. --------------

V. Розв’язування задач на порівняння

Завдання 5, 6, 7(С. 53).

При розв’язанні задач учні складають графи.

VI. Розвиток спостережливості

Завдання 8. Записати відмінності, які ти побачив, порівнюючи дві фотографії хлопчика.

VII. Підсумок Заняття

Повертаємось до побудованого «асоціативного куща» на дошці й узагальнюємо вивчений матеріал.

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1509 | Рейтинг: 0.0/0
Київ — столиця України
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]