💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом. Виконання аплікації «Сім` я сніговичків»
Вчитель початкових класів
ООЗ «Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1 »
Шевченко Олена Миколаївна
смт Борова
Харківська область
Конспект інтегрованого уроку
української мови та трудового навчання
2 клас
Тема: Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом. Виконання аплікації « Сім` я сніговичків »
Мета уроку: повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати логічне мислення, уяву, мовлення; виховувати доброту, чуйність до чужої біди, бажання допомогти, розвивати мовлення, вміння порівнювати, робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність, уміння працювати у групах, висловлювати власну думку, виконувати аплікацію.
Обладнання: Ком`ютер, презентація до уроку, карточки, таблиці, малюнки, комплект для виконання аплікації « Сім` я сніговичків » .
Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу, з використанням інтерактивних вправ
Форма уроку : урок- гра.
Засоби навчання: підручник «Українська мова. 2 клас» (Київ, «Освіта», 2013), дидактичний матеріал, таблиці,карточки.
Цілі Учні знатимуть : правила вживання апострофа.
Учні вмітимуть: правильно вимовляти слова з апострофом; складати речення; обґрунтовувати написання правилом; виправляти допущені помилки.
Методи і прийоми роботи: проблемно-пошукова бесіда, спостереження над мовним матеріалом, робота у групах, взаємоперевірка, робота на карточках, робота в групах.
Перебіг уроку
I. Організаційний етап
Емоційне налаштування на урок
Вчитель:
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався ?
Зошит, ручка та щоденник
Ще лінійка й олівець.
Гарний настрій треба взяти,
І знання міцні зібрати.
Час з гостями привітатись.
Зараз сядьте всі дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Вправа "До успіху !" (слайд)
Наш девіз сьогодні на уроці:
- Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Вправа „Спіймай мій настрій”.
Покажіть, з яким настроєм ви починаєте урок?
В кінці уроку ми перевіримо – змінився він чи ні.
А тепер давайте подаруємо один одному посмішку.

Вправа “Інтерв`ю”

- Яким буде наш урок?
- Давайте дамо ознаки.
- Що ви очікуєте від цього уроку?
- А що треба зробити, щоб усі сподівання здійснились?
ІІ Етап підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань
Актуалізація опорних знань
Каліграфічна хвилинка. (слайд)
- Продовжимо урок наш без зупинки
з каліграфічної хвилинки.

За ребусом "7'я" скласти слово (сім'я) і записати його, звертаючи увагу на написання слів з апострофом.
-Яке чудове слово- «сім`я». А що для вас означає це слово?
(«Асоціативний кущ»)
- Назвіть всі звуки у слові .
- Складіть звукову модель слова.(Один учень працює біля дошки)
- Вимова яка – роздільна чи злита?
- Хто ж нам допоміг зрозуміти це?
Мотивація навчальної діяльності.
- Тепер пропоную вам стати справжніми майстрами кодування.
Розгадайте тему уроку.
Вправа «Морський бій»
Завдання: за допомогою ключа прочитайте тему уроку
А Б В Г Д Е Є Ж З
1 П Д О Т Ю М Б І Ф
2 Р А К Х О С У К Р
3 И Й К Б У Д І Р Ч
4 В Б В О І Й Ж Ї Ч
5 Ч И О С Ф Р О Л С
6 П Ж І Р Г Д С Д Т
7 И Щ И Т О Ь Б Ж Ф
8 Т П Я У Т Т Г Т К
Ключ: 2Б, 6А, 4Г, 2Е, 8Д, 3Ж, 5Є , 7З
А П О С Т Р О Ф (слайд)

Слово вчителя.
- Молодці. А чи чули ви що накоїв цей Апостроф?
Хочете довідатись ? Слухайте.. (слайд)
Не за морями глибокими, не за горами високими, а в Мовознавчій державі жив-поживав цар Апостроф.
Гордо походжав він перед своєю родиною. А коли збереться все сімейство на нараду, то його величність вихваляється:
- У рідній мові я вживаюсь,
Апострофом називаюсь,
Вередливий я й дивак,
У мові я не зайвий знак.
І кожен повинен був визнавати важливість його величності -Апострофа. Гнівався він ,коли хтось не виконував його наказів, не вчив правил. Тоді він уживав рішучих заходів, йшов у наступ.
Якось слуги донесли йому, щов одній із шкіл другокласник на ім’я Лук’ян не підкорився волі царя, не забажав вивчити жодного правила про апостроф і навіть у своєму імені допустив помилку.
Розсердився цар Апостроф і вирішив поквитатися з незнайком. Він наказав слугам схопити Лук’яна, кинути у в’язницю, а що найстрашніше — позбавити його імені.
Діти! Ви ж хочете допомогти вашому однолітку: повернути ім’я, визволити його? Адже скоро день Святого Миколая. І ангелочки-помічники Миколая записують у Велику книгу імена дітей та їх добрі вчинки . А ім`я Лук`яна зникло . Він може не отримати подарунка.
Тож нам пора вирушати в мандрівку до царя Апострофа. Але доведеться здолати низку перешкод. Ви не боїтесь? Ми зможемо перемогти тільки разом, бо ми з вами – одна родина, одна сім`я !

ІІІ Повторення
---- У чому ж сила царя Апострофа ?
Він облюбував собі особливе місце – вгорі, а не внизу рядка, як його сестричка Кома. Та після яких же букв пишемо апостроф? Щоб згадати, виконайте завдання.
Карточки на партах.
Сформулюйте правило.
Тепер для вас подарунок –підказка.
Робота із схемою «РУЧЕНЯТКА» ( Слайд )


- Молодці! Перший бар’єр ми здолали.
Робота в парах. (Робота на карточках)
У словах , записаних на карточках, вставте, де необхідно, апостроф.
Бур ян, духм яний ,в язати, м ятний , кур ява, торф яний.
(Перевірка за презентацією) ( Слайд )
Робота в групах
Група 1
«З`єднай – утвори слова»
П`ят ниця
Со лов ї
Прем єра
Комп ютер

Група 2
«З`єнай та утвори пари за зразком»
Торф — торф’яний.
Камінь — кам`яний
Риба — риб`ячий
Солома - солом`яний

Група 3
« Утвори речення»

м`ячем із граються друзями Дем`ян своїми

Повідомлення капітанів
(- Нашій команді було завдання…
Ми порадились і вирішили…)

Фізкультхвилинка
«Сніжки» ( Діти під музику передають кульки-сніжки в різний спосіб за власним задумом )
Вправи на закріплення матеріалу
Робота із загадками
Завдання: Відгадайте загадки. Назвіть слова-відгадки.
Поясніть їх правопис.
Воно належить мені, але інші
вживають його частіше за мене. (Ім’я)

Що підніме і найменша дитина,
а через хату не перекине
і найсильніша людина? (Пір’їна)

Б’ють – не плаче, вгору скаче,
І ніхто йому, одначе,
Не сказав хоч раз «Пробач»,
Бо на те і є він … . (М’яч)

Він червоний у середці,
родич моркві, ріпі, редьці,
здавна хронові свояк називається …. (Буряк)

Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш... (М’яту)

- Чи є слово- відгадка , без апострофа?
- Вимова роздільна чи злита?
- Буква Р – позначає м`який чи твердий звук?
(слайд)
Вчитель
-Ви тішите мене своїми успіхами! Ми вже здолали половину дороги. А цар Апостроф ще не йме віри, що з ним насмілилися позмагатися другокласники. А тепер виконайте вправу, з якою Лук’ян не впорався. Дорога далі стала непрохідною. Упорядкуйте дорогу.
Гра «Очистимо дорогу». (2 учня біля дошки) (В зошитах – по варіантах)
Розподільний диктант . Записати слова у дві колонки:
1) слова з апострофом;
2) без апострофа.
Моряк, здоров'я, свято, полум'я, лялька, вип'є, одяг, п'єса, вечеря, прислів`я.
Вчитель
- Ви молодці. Нічого силоміць цар Апостроф з вами не вдіє, адже ви працювали разом, як одна сім`я. Ви повернули ім`я хлопчику – Лук`яну. А які ще імені ви знаєте , що пишуться з апострофом ?
(Дар`я, Мар`яна, Дем`ян, Валер`ян)
Вчитель демонструє малюнок, учні придумують ім`я дитини та складають речення за малюнком.
- А тепер пропоную виконати аплікацію «Сім`я Сніговичків »
1. Згадаємо правила безпеки.
2. Порядок виконання роботи.
(Слайд)
Робота в парах
Практична робота
Демонстрація та презентація робіт
ІV. Підсумок уроку. Інформування учнів про домашнє завдання (інструктаж)
«Мікрофон».
Ось уроку добігає кінець.
Хто активно працював - молодець!
Що сподобалось вам, поділіться.
Що не вийшло у вас — не журіться.
Емоційне налаштування
Всі, дітки, молодці,
Гарно працювали.
Але дзвоник пролунав
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати.
Треба йти відпочивати.
Домашнє завдання
Скласти казку (усно) «Пригоди сім ` ї Сніговичків»



2016 р.
Категорія: Рідна мова | Додав: anelekrawa (14.12.2016)
Переглядів: 2185 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]