Усний докладний переказ тексту наукового стилю
Тема уроку: Усний докладний переказ тексту наукового стилю.
Мета: учити учнів складати усний докладний переказ тексту наукового стилю; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, позитивні емоції, творчу уяву, виховувати культуру мовлення, любов до прекрасного. Тип уроку: розвиток мовлення Обладнання: текст переказу, ілюстрації, презентація., таблиця «Стилі мовлення» Хід уроку І. Етап орієнтації. ІІ. Етап цілепокладання. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. ІІІ. Етап проектування. 1.Повторення теоретичного матеріалу про стилі мовлення. 1.1.Актуалізація вивченого про стилі мовлення. 1.2.Повторення матеріалу за таблицею «Стилі мовлення». 2 Поглиблення відомостей про науковий стиль. 2.1Колективна робота з текстовим матеріалом( прослухати текст, вказати його особливості(терміни, наукову лексику). 2.2.Особливості наукового стилю. 3. Закріплення теоретичного матеріалу на основі письмових та усних різнотипних завдань. 3.1. Вправа - доведення 601(робота в групах). 4.Усний докладний переказ тексту наукового стилю. 4.1 Читання тексту вчителем або учнем, сприймання класом. 4.2. Словникова робота 4.3.Обгрунтування належності тексту до наукового стилю (достовірна інформація, використання термінів, пояснення явищ). 4.4.Колективне складання плану. 4.5 Усний докладний переказ за складеним планом. ІV. Етап організації виконання плану 1.Повторення теоретичного матеріалу про стилі мовлення. 1.1.Актуалізація вивченого про стилі мовлення. - Які стилі мовлення вам відомі з попередніх уроків, класів? - Який стиль найчастіше використовуємо у побуті? - Яким стилем послуговуються письменники, кінорежисери? - Який стиль мовлення використовуєте щоденно на уроках? - У якому стилі оформлені ваші щоденники, класний журнал? 1.2.Повторення матеріалу за таблицею «Стилі мовлення». Стилі мовлення Сфера вживання Особливості художній Художня література, кіно, театр Вживання літературних тропів науковий Наука, освіта, техніка Вживання термінів публіцистичний Преса, публічні виступи Суспільно – політична лексика Офіційно - діловий Справочинство (документи, накази, закони) Стандартна структура документів розмовний Щоденне спілкування Стислість, діалогічна форма Конфесійний (церковний) Релігійні конфесії Усна форма та писемна форма, церковна термінологія 2. Поглиблення відомостей про науковий стиль. 2.1 Прослухати текст, вказати його особливості (терміни, наукову лексику). Цілющі фрукти Чудовими цілителями є плоди саду – аґрус, суниці, смородина. Абрикоси посилюють зір. Виноград, вишні, сливи зміцнюють організм, є протизапальними засобами. Багатий букет цілющих властивостей мають яблука та кавуни. Ними лікують гіпертонію, захворювання кровоносної системи. 2.2.Особливості наукового стилю. 1. Виклад достовірної інформації. 2. Використання термінів. 3. Пояснення причин явищ і подій. 3.Закріплення теоретичного матеріалу на основі письмових та усних різнотипних завдань. 3.1. Робота в групах. Вправа - доведення 601, сторінка 249. Прочитавши текст, довести його приналежність до певного типу та стилю мовлення.(1 – науковий стиль – опис.2 – художній стиль – розповідь). 4.Усний докладний переказ тексту наукового стилю. Текстова основа - вправа 603, сторінка 251. 4.1 Читання тексту вчителем або учнем, сприймання класом. Виноградний равлик Найбільший з європейських молюсків – виноградний равлик – легко вміститься на долоні. Його називають так тому, що найсмачнішим делікатесом для нього є виноградне листя. У равлика понад двадцять тисяч зубів. Ріжки равлика слугують йому двома парами своєрідних пальців – щупальців. На них розташовані очі. Такі своєрідні очі – антени дозволяють равликові спершу переконатися, чи безпечно навкруги, а лише потім виповзати з мушлі. Мушля для равлика не лише прикраса, а й головний захист у житті. У ній равлик зимує, а влітку може миттєво сховатися від їжака, жаби та інших недругів. Равлики – справжні всюдиходи. Їм не потрібні прокладені колії: вони роблять їх самі. Щоб не подряпати своє дуже ніжне тіло, равлик мусить спершу змастити свій шлях власним слизом і тоді пересуватися. 4.2. Словникова робота: пояснити лексичне значення слів: Молюск, делікатес, мушля, всюдихід, колія. Молюск – тип тварин із спіральним дробленням. Делікатес - вишукана страва Мушля – захисний скелетний утвір, що вкриває тіло молюсків. Всюдихід – автомобіль, який легко переборює різні шляхові перешкоди. Колія – наїжджене заглиблення від коліс на дорозі. 4.3.Обгрунтування належності тексту до наукового стилю (достовірна інформація, використання термінів, пояснення явищ). 4.4.Колективне складання плану Виноградний равлик Орієнтовний план 1. Найбільший з європейських молюсків. 2.Ріжки – своєрідні пальці – щупальці. 3. Головний захист у житті. 4.Равлики – всюдиходи. 4.5 Усний докладний переказ за складеним планом. ІV. Контрольно-оціночний етап Які стилі мовлення вам відомі? Яка особливість стилів? Сфера вживання? Домашнє завдання: підготувати інформацію у науковому стилі «Цікаве із життя рослин і тварин» ( оформити у папку - проект) | |
| |
Переглядів: 1676 | |
Птахи |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Дорога від дому до школи |
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Всього коментарів: 0 | |