Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення
Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.
Мета: закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання; удосконалювати вміння складати діалог, удосконалювати зв’язне мовлення; розвивати вміння розрізняти розповідні, питальні та спонукальні речення, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень;розвивати психічні процеси:мислення, пам’ять, уяву, увагу; виховувати культуру спілкування, бажання допомагати старшим. Обладнання: підручник, зошит, ТЗН, аудіозаписи, зображення декорацій, карти мандрівки, карки для роботи в парі, індивідуальні картки, маски, роздаткові картки. Тип уроку: узагальнення та систематизації.. Хід уроку: І. Організаційна частина. 1. Привітання, перевірка готовності до уроку. - Доброго дня діти. Зараз у нас урок української мови, приготуйте все необхідне. У вас на парті повинно бути: підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Повідомлення теми та мети уроку. - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми отримали звукове повідомлення. Привіт друзі. Я всю зиму спав. Та ось прийшла весня і я прокинувся. Пострибав по дахах будинків, по деревах, по землі і завітав до вас у клас. Від мого дотику почали прокидатися дерева, зазеленіла травичка і відкрили свої блакитні очі перші проліски. А сьогодні я приготував вам безліч завдань та випробувань, тому кожна відповідь розумника або розумниці буде оцінюватися краплинкою. Наприкінці уроку ми отримаємо справжній весняний дощик знань. - Діти, хто прислав це повідомлення? Можливо його портрет допоможе вам. - Отже сьогодні ми з нашим гостем Капітошкою закріпимо знання про розповідні, питальні та спонукальні речення, вирушивши в казковий весняний ліс. 2. Підготовка зошита до роботи. Хвилинка каліграфії. - Перед тим як потрапити на землю, Капітошка зі своїми товаришами довго летіли із хмаринки, тому він вигадав нам завдання. Необхідно в зошиті написати число, класна робота, прописати сполучення літер. - Наш гість так захоплено дивився, як ми починаємо працювати, що підготував нам ще одне завдання. - Нам необхідно зробити звуко-буквенний аналіз слова летять. [л е т' а т' ] – 6б., 5зв., 2 скл. ІІІ. Актуалізація знань учнів. 1. Бесіда « Чарівні гілочки». - Ось ми з вами і потрапили до нашого казкового лісу. Почнемо ми мандрівку опустившись з верхівки. Але потрапити нижче нам заважає гілля незвичайних дерев. На кожній гілочці знаходиться запитання на яке нам необхідно відповісти, таким чином пригадати все що ми з вами вивчали на попередніх уроках. Запитання. - Що таке речення? ( Речення виражає закінчену думку) - Яке речення називається розповідним? ( В якому про щось розповідається). - Що ставимо в кінці розповідного неокличного речення? ( Крапку) - Що ставимо в кінці розповідного окличного речення? ( Знак оклику). - Які речення називаються питальними? ( В яких про щось запитується). - Що ставимо в кінці питальних речень? ( Знак питання). - Яке речення називається спонукальним? (Яке містить спонукання до дії). - Що ставимо в кінці спонукального речення? ( Крапку). - Які спонукання можуть висловлюватись у спонукальному реченні? ( Прохання, запрошення, заклик, порада, тощо). - Отже, тепер ми можемо продовжувати нашу подорож. ІV. Узагальнення й систематизація знань. 1. «Зустріч з білочкою» Розпізнавання видів речень на слух. - Погляньте на гілочку. Хтось там плаче. Це білочка. Капітошка розповів, що білочка мала безліч схованок з горішками у лісі. Але взимку забула де вони знаходяться і тепер сумує. Ми можемо їй допомогти, нам необхідно сигнальними картками сповістити місцезнаходження кожної з них. - Слухайте завдання. Я буду зачитувати вам речення, ви повінні визначити які речення за метою висловлювання. Розповідні – зелений колір, питальні – червоний, а спонукальні – піднята рука. В небі сонечко сміється. Будь уважним на уроці! Коли зацвів садок? Діти бігали біля річки. Біля вікна дзвінко щебечуть пташки. На яку квітку сів метелик? Яке ти посадив дерево? Оленка читає цікаву книжку. Прилітайте, журавлі, до рідної землі! Лелеки прилетіли! Як шануєш ти кожну хвилину? - Виручили білочку тож можемо мандрувати далі. 2. Розвивальна вправа «Встановіть межі речень». - А ми отримали наступне завдання від Капітошки. Він повідомляє нам таке завдання що вам необхідно встановити межі речень, попрацюйте на картках. Як гарно в лісі а скільки тут пролісків он майнув зайчик куди він зник під який кущ сховався а ось біжить лісовий струмочок цікаво, куди він мандрує озирнись навколо ти побачиш багато дивовижного ( Учень, котрий найпершим виконає завдання отримує картку). - Скільки речень у цьому тексті?( 9) - Прочитайте розповідні речення. - Прочитайте питальні. - Прочитайте спонукальні. - Які з цих речень можуть бути окличними? - Як їх треба прочитати? - Прочитайте правильно ці речення. Фізкультхвилинка. «Буратіно» Буратіно потягнувся, Раз — нагнувся, два — нагнувся, Руки в сторону розвів — Мабуть, ключик загубив. А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки встати. 3.Робота з підручником. - Капітошка зустрівся з мудрою совою. Так як вона наймудріший птах у лісі, вона попрохала нас виконати вправу з підручника на ст. 137, 3 - Що необхідно виконати? - Давайте спочатку прочитаємо ліву частину, потім праву. В кого які виникли думки? Утворіть перше прислів'я. - Як ви його розумієте? - Запишемо дані прислів'я. Які це речення? 4. Творча робота над діалогом. - В лісі живе найкращий друг Капітошки. Пригадайте чому вони стали добрими друзями? - При зустрічі давніх товаришів завжди відбувається дружній діалог. - Що таке діалог( Розмова двох або більше людей). - Як записується діалог?( Кожна репліка записується з нового рядка. Перед нею ставиться тире). - Капітошка пропонує попрацювати в парі і відновити його діалог з вовчиком. - Привіт, Вовчику! - Привіт, Капітошко! - Як твої справи? Підготувався вже до весни? - Так, підготувався, в оселі поприбирав, кожушка обновив. А ти як зиму пережив? - А я на хмаринці зимував. Подарувала вона мені гарного сніжного кожушка. Але як не було добре, та хотілося на землю до друзів. - Вовчику, а пам’ятаєш мою пісеньку? - Так, пам’ятаю. - Я почну, а ти продовжуй. Капітошка я-а малий, Мені всі друзі я такий. - І пісенька твоя дзвінка, Як голос у струмка. - Підніміть руку хто справився із завданням. Проведемо конкурс на краще читання діалогу в парі. ( Діти читають діалог в парі біля дошки). - Які види речень вам зустрічалися в цьому тексті. Прочитайет спонукальне речення. Прочитайте питальне та розповідне. Які речення окличні? V. Підсумок. 1.Перебудова речень. - Ось і наблизилась до завершення мандрівка Капітошки у чарівному лісі. Ще сильніше пригріло сонечко, а коли сонечко пригріває сильніше що трапляється з водичкою? Ось тому нашому герою потрібно повертатися на свою хмаринку, щоб знову повернутися на землю весняним дощиком. - Для того щоб Капітошка потрапив на хмаринку побудуємо для нього веселку, склавши зі слів речення. Дружба і довіра не купуються і не продаються. - Давайте разом прочитаємо це речення. - Як ви розумієте його? - До якого виду речень воно відноситься. Побудуйте спонукальне речення. - Побудуйте питальне речення. - Вимовте це речення з такою інтонацією, щоб воно стало окличним. - Запишіть це речення. Запитання. - Чим незвичайним був наш урок? - Хто завітав до нас у гості? - Мандруючи з Капітошкою, яку тему ми з вами повторювали? - Які види речень ви запам’ятали? - Підніміть руку, хто хоче скласти і записати розповідь про нашу подорож? - Хто бажає скласти та записати діалог з вовчиком? Домашнє завдання. Для високого рівня знань записати розповідь або діалог, для достатнього та нижче с. 137, вправа «глечик». | |
| |
Переглядів: 5502 | |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Продовження екскурсії |
Всього коментарів: 0 | |