💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї

Урок 106

Тема: Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї

Мета: учити учнів уживати апостроф після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки; розвивати мовлення, мислення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ:

— До роботи, другий клас!

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії.

Во со еа рл ем ця ля ое ее ел ВираОзно влітку вороПта Ворона проворонила вороненя.

— Скільки складів у кожному із записаних слів?

— чим цікаві слова у реченні? (Вони споріднені. )

— який корінь у цих словах? Позначте його.

 2 Зоровий диктант

Перепілка вночі підпадьомкує.

У Пилипка очі, як волошки в житі.

Увечері Андрій полив деревце.

Ми посадили липи, ясени і клени. розбитого глечика не склеїти.

 3 Вправи на повторення

— З’єднайте слово та його ознаку.

ящірка щасливий

щіткапрудка

друг нова

день щирий

— яка буква, що позначає два звуки, зустрічається у кожному словосполученні?

— які ще букви можуть позначати два звуки? Наведіть приклади.

— Поставте наголос у словах — ознаках.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати вимову слів з апострофом перед я, ю, є, ї.

IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань

Завдання 1

Прочитати слова. чи подобається їх звучання? Записати слова без помилок.

Буряк, ряд, бурян, подвіря, рябко, піря.

— чому в одних словах поставили апостроф, а в інших — ні?

— Підкресли букви, між якими стоїть апостроф.

Завдання 2

Прочитати, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадати, із якої казки цей уривок.

На ранок баба набрала мичок і погнала солом’яного бичка пасти.

Списати. Поставити наголос.

Фізкультхвилинка Завдання 3

Прочитати і відгадати загадки. Виписати слова з апострофом.

 • Хвіст гачком, ніс п’ятачком. (свиня)

 • Скручений, зв’язаний, та не плаче, а по хаті скаче. (Віник) Пояснити вживання апострофа в словах.

Завдання 4

Прочитати. Коли так кажуть? Слова з апострофом прочитати так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й].

Не вчи солов’я співати, а орла літати.

Списати, поділяючи слова для переносу. Поставити наголос.

— як треба переносити слова?

Завдання 5

Прочитати слова. Списати, вставляючи, де потрібно, апостроф. П □ ять, дев □ ять, дес □ ять, б] ють, рер] ях, р| юкзак, р ядно,

бур □ як, бур □ я, весілл я, черв □ ячок.

Пояснити вживання апострофа в словах.

Скласти звукову модель слова дев ’ять.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Після яких приголосних ставиться апостроф?

— Скільки звуків позначають букви я, ю, є, ї після апострофа?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2618 | Рейтинг: 0.0/0
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Гори України
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Як людина пізнає світ
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]