Урок 97 Тема: Використання знака м'якшення (ь) та букв я, ю, є, і для позначення м'якості приголосних звуківМета: поглиблювати знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; розвивати навички зв'язного мовлення; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь) та буквами і, є, я, ю; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Щщ ще щі ощ Щу іщ щі ща щи що Ще [ЩациПглик ггу> /*еа□ щірка Що посієш, те й пожнеш. — Назвіть слова, які відповідають на питання хто?. — чим буква щ відрізняється від інших букв, що позначають приголосні звуки? — яка ще буква завжди позначає два звуки? — як ви розумієте зміст прислів’я? — Підкресліть у ньому букви, що позначають голосні звуки. — чим приголосні звуки відрізняються від голосних? 2 Зоровий диктант Мама сердито стулила губи. День у квітні довше квітне. Моя подружка живе в Полтаві. Оля співає веселу пісеньку. розцвіла калина на узліссі. 3 Вправи на повторення 1) Замінити тверді приголосні [д], [т], [н] м’якими [д’] [т’] [н’]. які слова утворилися? Дим (дім), багатий (багатій), порад (порадь), завод (заводь), дружний (дружній), тин (тінь), радити (радіти), полин (полинь), знати (зняти), дати (діти). 2) Прочитати вголос склади парами. Вимовити попарно приголосні звуки. — які букви підказали, що приголосні у другому стовпчику треба вимовляти м’яко? III. Повідомлення теми і мети уроку — Приголосні звуки в українській мові можуть вимовлятися твердо і м’яко. Про те, як це позначається на письмі, і піде мова на цьому уроці. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Колективна робота — Прочитайте слова парами. У кожній парі вимовте звуки, якими розрізняються значення цих слів. — Випишіть слова, які відповідають на питання хто?. Підкресліть букви, що позначають м’якість попереднього приголосного звука. — Букви і, я, ю, є позначають м’якість попередніх приголосних звуків: ні — [н’і], ня — [н’а], ню — [н’у], нє — [н’е]. Для позначення м’якості приголосних звуків використовують також знак м’якшення (ь). 2 Первинне закріплення — Прочитайте прислів’я. Биків люблять за роги, а людину — за слово. — як ви його розумієте? — Підкресліть букви, що позначають м’які приголосні. Фізкультхвилинка ди — ді лу — лю та — тя не — нє рис — рись ліз — лізь лук — люк кит — кіт лан — лань дим — дім лак — ляк тук — тюк V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Прочитати скоромовки. — які з цих приголосних дзвінкі, які глухі? — Виписати слова, у яких є м’які приголосні. Коза в лузі — лоза в тузі. Бери лозу, жени козу. Завдання 2 Відгадати загадки. • рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко) • Ногами у воді зав’яз. Вода до пояса якраз. Він простягнувся над водою. Два береги з’єднав собою. (Міст) • я веселенький звірок: Плиг з ялинки на дубок. (Білка) • Попід лісом котилася діжа з тістом. (Місяць) • У куточку поселивсь І мерщій обгородивсь, Сплів драбинки про запас. — Прошу, мухи, в гості вас! (павук) — Запишіть відгадки, підкресліть букви, що позначають тверді приголосні звуки. Завдання 3 Побудувати речення з кожної групи слів. Підкреслити букво-сполучення ьо. У першому реченні підкреслити головні слова. 1) Торішнього, діти, назгрібали, в садку, листя, купи. 2) Берізку, Стьопа, кольоровими, намалював, олівцями. Запам’ятай! М’якість приголосного перед о позначається знаком м’якшення (ь): льон, бадьорий. VI. Підсумок уроку. Рефлексія Гра «Твердий — м’який» Учні об’єднуються у дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, дру- га — з м’якими. — які букви не можна писати після букв, що позначають тверді приголосні букви? | |
| |
Переглядів: 2359 | |
Правила користування громадським транспортом |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По... |
Всього коментарів: 0 | |