Урок 88 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Доопрацювання, вдосконалення написаного текстуМета: учити учнів порівнювати тексти, їх образний лад, вдосконалювати написаний текст; розвивати мовлення, мислення учнів; виховувати естетичні почуття. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати.
У Миколки є дідусь. Він воював на фронті. Хлопчик любить слухати його розповіді. Миколчин дідусь Іван — дуже старенький. Хлопчик знає, що на війні його дідусь був сміливий і відважний, хоробрий і безстрашний. Миколка із великим задоволенням слухає його цікаві розповіді. — Прослухайте два тексти. Скажіть, який вам більше подобається. чому? — Знайдіть слова, що характеризують дідуся Миколки. — Про кого розповідається в першому тексті? — А в другому? — Давайте спробуємо порівняти речення цих текстів. — як сказано про дідуся у першому? — А в другому? — чи дізналися ми з першого тексту, яким був дідусь на війні? — А з другого? — як про це говориться? Хто запам’ятав? — Зверніть увагу на слова, що характеризують дідуся: сміливий, відважний, хоробрий, безстрашний. Висновок. Та сама риса характеру підкреслюється кількома словами, близькими за значенням. — Порівняємо останні речення текстів. — чи любить хлопчик слухати розповіді свого дідуся? — як про це сказано у першому тексті? — А в другому? — Знайдіть слово, що підкреслює, як саме слухав Миколка дідуся. — Це слово допомагає нам зрозуміти ставлення Миколки до розповіді дідуся. — який текст вам цікавіше було слухати? — Другий текст багатший, цікавіший за змістом, ніж перший. У ньому використано слова, які прикрашають мовлення, роблять його милозвучним. Перший текст потребує доопрацювання, вдосконалення. III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми будемо працювати над доопрацюванням, вдосконаленням написаного тексту. IV. Застосування отриманих знань 1 Редагування тексту яК Ми ЗБирАли ГриБи У неділю ми пішли в ліс по гриби. Там були гриби маслюки, білий гриб, рижики, лисички. Ми побачили великий старий дуб. На ньому було багряне листя. раптом на гілці ми побачили гриби. А через деякий час вибігла з дупла білочка. Вона була кольором руда, хвіст пухнастий, лапки гарненькі, і сама вона була дуже чудна. Вона нам дуже сподобалась. Ми пішли додому радісні. Нам сподобалося у лісі. — Прочитайте текст. — Про що в ньому розповідається? — Поділіть текст на частини. Знайдіть зачин і кінцівку. — як виділяються частини тексту в писемному мовленні? (Аб- зацем) — Визначте абзаци. — Прочитайте уважно перше і друге речення. За допомогою яких слів вони пов’язуються? — якої помилки припустилися автори тексту? (повторення слів) — Перебудуйте друге речення, усунувши помилку. Зверніть увагу на назву грибів у другому реченні. Що ви помітили? як сказати правильно? (назбирали багато маслюків, рижиків, лисичок, білих грибів.) — які слова допомагають встановити зв’язок між 3-м і 5-м реченням? як можна інакше перебудувати речення, опустивши повторення слів ми побачили (помітили)? — Зачитайте речення, в якому описується білка. чи можна таким чином поєднувати слова-ознаки? На основі цього речення побудуйте два окремі. Замініть словосполучення кольором руда на руда шубка. — які ще слова повторюються в тексті? (дуже сподобалось) Пе- ребудуйте кінцівку, уникаючи повторення слів. Текст учні записують під час виправлення або усно редагують його, потім переказують готовий варіант і записують самостійно. — Порівняйте поданий текст і відредагований варіант. 2 Робота в парі — Виправте помилки, допущені при побудові тексту. НА ГІрЦІ Хлопці каталися на лижах з гори. Мишко в’їхав у замет і впав. Під’їхав Вася і сміється. Встав він, обтрусився. Весело хлопцям узимку. Фізкультхвилинка 3 Самостійна робота — Прочитайте текст. ПОДрУГи Оля часто хворіла. А її шкільна подруга Оленка росла спритною та сильною. Дівчатка замислилися: чому так? Кожен день Олена починає із зарядки. Взимку катається на лижах і ковзанах. Олена вирішила допомогти Ользі стати сильною. — Підготуйте продовження тексту про те, як Оленка допомагатиме Олі. Напишіть два речення. 4 Перевірка роботи Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх. 5 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. V. Підсумок уроку — чого ви навчалися на уроці? VI. Домашнє завдання — Продовжте розповідь за зачином. Одного разу хлопці пішли до лісу. Вони пробиралися через кущі. раптом... | |
| |
Переглядів: 3205 | |
Риби |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Ми — українці |
Всього коментарів: 0 | |