💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку зв'язного мовлення. Доопрацювання, вдосконалення написаного тексту

Урок 88

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Доопрацювання, вдосконалення написаного тексту

Мета: учити учнів порівнювати тексти, їх образний лад, вдосконалювати написаний текст; розвивати мовлення, мислення учнів; виховувати естетичні почуття.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Нам урок уже давно час розпочинати.

 Будемо знов мовлення Наше розвивати.


II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

У Миколки є дідусь. Він воював на фронті. Хлопчик любить слухати його розповіді.

Миколчин дідусь Іван — дуже старенький. Хлопчик знає, що на війні його дідусь був сміливий і відважний, хоробрий і безстрашний. Миколка із великим задоволенням слухає його цікаві розповіді.

— Прослухайте два тексти. Скажіть, який вам більше подобається. чому?

— Знайдіть слова, що характеризують дідуся Миколки.

— Про кого розповідається в першому тексті?

— А в другому?

— Давайте спробуємо порівняти речення цих текстів.

— як сказано про дідуся у першому?

— А в другому?

— чи дізналися ми з першого тексту, яким був дідусь на війні?

— А з другого?

— як про це говориться? Хто запам’ятав?

— Зверніть увагу на слова, що характеризують дідуся: сміливий, відважний, хоробрий, безстрашний.

Висновок. Та сама риса характеру підкреслюється кількома словами, близькими за значенням.

— Порівняємо останні речення текстів.

— чи любить хлопчик слухати розповіді свого дідуся?

— як про це сказано у першому тексті?

— А в другому?

— Знайдіть слово, що підкреслює, як саме слухав Миколка дідуся.

— Це слово допомагає нам зрозуміти ставлення Миколки до розповіді дідуся.

— який текст вам цікавіше було слухати?

— Другий текст багатший, цікавіший за змістом, ніж перший. У ньому використано слова, які прикрашають мовлення, роблять його милозвучним. Перший текст потребує доопрацювання, вдосконалення.

III. Визначення теми і задач уроку

— Сьогодні ми будемо працювати над доопрацюванням, вдосконаленням написаного тексту.

IV. Застосування отриманих знань

1 Редагування тексту

яК Ми ЗБирАли ГриБи У неділю ми пішли в ліс по гриби. Там були гриби маслюки, білий гриб, рижики, лисички. Ми побачили великий старий дуб. На ньому було багряне листя. раптом на гілці ми побачили гриби. А через деякий час вибігла з дупла білочка. Вона була кольором руда, хвіст пухнастий, лапки гарненькі, і сама вона була дуже чудна. Вона нам дуже сподобалась. Ми пішли додому радісні. Нам сподобалося у лісі.

— Прочитайте текст.

— Про що в ньому розповідається?

— Поділіть текст на частини. Знайдіть зачин і кінцівку.

— як виділяються частини тексту в писемному мовленні? (Аб-

зацем)

— Визначте абзаци.

— Прочитайте уважно перше і друге речення. За допомогою яких слів вони пов’язуються?

— якої помилки припустилися автори тексту? (повторення слів)

— Перебудуйте друге речення, усунувши помилку. Зверніть увагу на назву грибів у другому реченні. Що ви помітили? як сказати правильно? (назбирали багато маслюків, рижиків, лисичок, білих грибів.)

— які слова допомагають встановити зв’язок між 3-м і 5-м реченням? як можна інакше перебудувати речення, опустивши повторення слів ми побачили (помітили)?

— Зачитайте речення, в якому описується білка. чи можна таким чином поєднувати слова-ознаки? На основі цього речення побудуйте два окремі. Замініть словосполучення кольором руда на руда шубка.

— які ще слова повторюються в тексті? (дуже сподобалось) Пе- ребудуйте кінцівку, уникаючи повторення слів.

Текст учні записують під час виправлення або усно редагують його, потім переказують готовий варіант і записують самостійно.

— Порівняйте поданий текст і відредагований варіант.

 2 Робота в парі

— Виправте помилки, допущені при побудові тексту.

НА ГІрЦІ

Хлопці каталися на лижах з гори. Мишко в’їхав у замет і впав. Під’їхав Вася і сміється. Встав він, обтрусився. Весело хлопцям узимку.

Фізкультхвилинка 3 Самостійна робота

— Прочитайте текст.

 ПОДрУГи

Оля часто хворіла. А її шкільна подруга Оленка росла спритною та сильною. Дівчатка замислилися: чому так? Кожен день Олена починає із зарядки. Взимку катається на лижах і ковзанах. Олена вирішила допомогти Ользі стати сильною.

— Підготуйте продовження тексту про те, як Оленка допомагатиме Олі. Напишіть два речення.

 4 Перевірка роботи

Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень.

Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх.

 5 Робота в парах. Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

V. Підсумок уроку

— чого ви навчалися на уроці?

VI. Домашнє завдання

— Продовжте розповідь за зачином.

Одного разу хлопці пішли до лісу. Вони пробиралися через кущі. раптом...

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3205 | Рейтинг: 0.0/0
Риби
Робота з картоном. Настінні сувеніри
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Ми — українці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]