Урок 78 Тема: Правила переносу частин слів з літерами й та ь у середині слівМета: учити учнів не відривати при переносі літери ь, й від попередньої літери; закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до тварин. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Зоровий диктант Весело дзюрчить джерело. Біжить по вулиці струмок. Хлоп’ята годують голубів. В небі жайворонки в’ються. 2 Хвилинка каліграфії — Записати звукові моделі до слів сойка, іній. — чи знаєте ви, як перенести слова сойка і чайка? — як ви розумієте зміст речення? — Що воно виражає? — чому в кінці цього речення стоїть знак оклику? 3 Вправи на повторення 1) Вставте пропущені букви «й» або «ї» і запишіть слова. Тві_, тво_, за_шов, за_хав, _шов, га_ка, га_вка. — які з цих слів можна перенести? розкажіть, як. 2) Випишіть слова, у яких кількість звуків менша, ніж кількість букв. лялька, пенал, бульбашки, квіти, мальви, дим. — як можна перенести ці слова? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми вивчимо правила переносу частин слів з літерами й та ь у середині слів. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Відгадайте загадку. Запишіть звукову модель слова- відгадки. Пара довгих вушок, Сіренький кожушок, Скорий побігайчик, А зоветься... (зайчик). — як поділити це слово для переносу? — Запам’ятайте правило: при переносі слів літери й, ь не можна відривати від попередньої літери. Переносьте так: зай-чик, тюль-пан, або тю-льпан. — як же перенести слова: сойка, чайка, лялька, бульбашки, мальви? 2 Первинне закріплення Робота в парах — Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Альбом, письмо, пальто, майка, чайка, чайник, чай. — яке слово не можна поділити для переносу? Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Вибіркове списування — Випишіть слова, які не переносяться. Поміркуйте, чому ці слова не можна перенести. Сіль, гай, сойка, опеньки, лось, рись, синька. 2 Прочитайте скоромовку. Перепишіть. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади лиска лащить лисеня, а лосиха лосеня. лев ласкаво лапою левенятко ляпає. 3 Робота в групах — Опишіть зайчика за планом, використовуючи опорні слова. 1) яка це тварина? 2) Де живе? 3) яка в нього шубка? 4) які вушка? 5) які очі? 6) який хвостик? опорні слова: сіренька, м’якенька шубка; вушка довгенькі; очі великі, розкосі; хвостик короткий, куций; передні ніжки коротші, а задні довші. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — які правила переносу слів ми сьогодні повторили? Наведіть приклади. — які слова не можна переносити по складах? | |
| |
Переглядів: 4112 | |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |