Урок 77 Тема: Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуківМета: учити учнів застосовувати правило переносу слів зі збігом приголосних (шап-ка, ша-пка); закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з ряд- ка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Кк ка ук кг ку Кл Кв ск кі ке КалендаОр кп .тлі/<■*//»/ /аг/ Ходить квочка коло кілочка. — Визначте кількість складів у словах. — Доберіть до слів назви ознак. — Поділіть слова в реченні на склади. 2 Вправи на повторення 1)Гра «чарівні слова». — Складіть слова за зразком. а) пани (сани) сапа пальто (_____) рама б) пожежа (поле) левеня вагон (______) таксі в) крапка (крапля) галявина мисливець (_______) наказав г)сирота (сирник) сінник мило (______) ніша. — Поділіть утворені слова на склади. 2) Гра «Зачаровані слова». Учитель показує «зачаровані» слова, в кожне з яких вставлений зайвий склад. Треба «звільнити» слово від чар, прочитавши його правильно, без зайвого складу. ЦУПОКОр, ПерАчиВО, ХАДУлВА, ЦУСУКерКи, ГрУ-КриШІ, КАБриКАО, ПАТУСТилА, БУБГрОлиКи, ПиНО-рІЖКи, ГОрІБриХи. — Усно поділіть утворені слова на склади для переносу. — які слова викликають у вас труднощі? (Халва, цукерки, пастила, бублики, пиріжки) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми вчитимемося ділити для переносу слова зі збігом приголосних, закріплюватимемо вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — є багато слів, де приголосні звуки збігаються, наприклад: халва, цукерки, черствий. Такі слова можна переносити по-різному: ха-лва, хал-ва; цу-керки, цуке-рки, цукер-ки; че-рствий, чер-ствий, черст-вий. Не можна переносити так, щоб розривалося сполучення приголосного з голосним (злиття). Наприклад, не можна переносити: цук-ерки, зим-онька. Тут розірвано злиття ке, мо. Не можна розривати буквосполучення дж, дз, якщо вони позначають один звук: ґу-дзик, хо-джу. 2 Первинне закріплення 1) Прочитайте слова. як можна по-різному перенести ці слова? Запишіть. Пастила, бублики, пиріжки. 2) Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Зебра, мавпа, листок, дерево, лев, коза, слон, лісок, сиджу. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос. Перепишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади. Бавляться біля нори бобренята і бобри. Бубонить бобер до білки: — Бобреня боїться бджілки! — Запишіть звукову модель слова бобер. 2 Робота в парах. Гра «Шифрувальники» — Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос. рБеБОКАлБІКВВО МІДьДеВКАлДЖІБ — Про яких тварин не згадується у попередньому вірші? 3 Робота в групах. Творча робота — Зі слів кожного рядка складіть і запишіть речення. Маленького, в, знайшли, козлика, лісі, діти. Годували, його, вони, спочатку, молоком. На, городі, потім, пасли. Грався, він, з, і, бігав, дітьми. — Назвіть слова зі збігом приголосних. як їх можна перенести? VI. Підсумок уроку. Рефлексія — які правила переносу слів ми сьогодні повторили? — які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади. — як треба ділити для переносу з рядка на рядок слова зі збігом приголосних? Наведіть приклади. | |
| |
Переглядів: 2379 | |
Істинні та хибні висловлення |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Всього коментарів: 0 | |