Урок 74 Тема: Склад. Вимовляння слів, «розтягуючи» їх по складах (ба-бу-ся)Мета: поглиблювати знання учнів про склади як частини слова, на які воно ділиться при вимові; формувати вміння ділити дво-трискладові слова на склади; розвивати вміння встановлювати кількість складів у слові за кількістю голосних; виховува- ти любов до рідної мови, культуру мовлення. Хід Уроку I. Організаційний момент Починаємо урок, Бо почули ми дзвінок. Він за парти кличе нас. До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань 1 Зоровий диктант чи нарвали ви м’яти у лузі? Ніч спустилася на землю. Сувої хмар заслали небо. Юрчик швидко вивчив вірш. Зяблик вилетів із гнізда. 2 Хвилинка каліграфії гі ій із під між ці різ іч ім /в /ній ірис і і/// сіні / к ім 'я □ Шість, сім, вісім — числа. — Назвіть послідовно звуки і букви у словах іній та ім ’я. Порівняйте кількість букв і звуків. — Доберіть до цих слів назви ознак. — які букви можна дописати у словах рПЬга //сі/ /< щоб утворилися нові слова? 3 Вправи на повторення — Уважно прочитайте, що написано на дошці. розділіть написане на 2 групи. Вітер, ша, ні, дме, ти, Та, сильний — Що ви віднесли до першої групи? (Вітер, дме, сильний) — як можна назвати те, що ви віднесли до першої групи? (слова) — Доведіть, що це слова. (Вони мають зміст. ) — Що ви віднесли до другої групи? (ша, Та, ти, ні) — як називається те, що ви віднесли до другої групи? (склад) — чим відрізняється склад від слова? (слово щось означає, а склади нічого не означають.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Тема нашого уроку «Склад». Ми будемо ділити дво-три- складові слова на склади, встановлювати кількість складів у слові. IV. Сприймання й повідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Що можна скласти зі складів? (слова) — З яких складів можна скласти слово. (Ти, ша) — Запишіть це слово і поділіть на склади. (Ти-ша) — Доповніть інші склади до слів. (ніна, Таня) — чому зі складами ні, Та ви утворили імена? (склади написані з великої букви — отримали імена.) — Запишіть ці слова і поділіть на склади. — Отже, що таке склад? (склад — частина слова.) Учитель може дати пораду, як легше розділити слово на склади: — Уявіть собі, що вам потрібно дуже голосно і повільно прокричати слово, щоб воно було чутно далеко. Наприклад, вам потрібно назвати ім’я переможця у змаганні. як ви тоді вимовите імена: Марина, саша, наташа? (діти вимовляють імена, скандуючи.) — Згадайте, коли люди можуть вимовляти слова по складах. — чи можна, прочитавши слово, відразу визначити, скільки в ньому складів? Від чого це залежить? — як дізнатися, скільки в слові складів? (потрібно знати, скільки в слові голосних звуків. ) Висновок. Скільки в слові голосних, стільки і складів. 2 Первинне закріплення Гра-змагання (по рядах) Завдання написані на аркушах. Перемагає команда, яка правильніше і швидше поділить слова на склади. Совазвірігриби фабрика каструля капуста млинцізерногумка будовазакладка іриска качка копійкаволошка картина лавкарибалка Підбиття підсумків. Фізкультхвилинка — Почуєте слово з одного складу — підстрибніть, з двох скла- дів — присядьте. Кущ, сорт, слово, лист, риби, звірі, міст, півень, марка, кріт, дощ. V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Виписати слова у 3 стовпчики:уперший — односкладові, у другий — двоскладові, у третій — трискладові. Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка. Завдання 2 Записати слова в зошит, відновивши правильний порядок складів. рО-СО-КА, БА-СО-КА, Ше-КО-Ня, КО-ВА-рО, Це-ЦУ-Ня, Ся-рО-ПО, чА-КУр, Ця-ВІВ. Завдання 3 робота в групах 1) Підкреслити слова, у яких тільки два склади. Павук, заєць, веселка, лісник, дорога, букварі, бабка, конвалії, бесіда, учні, огорожа, баян. 2) «розсипанки». розставити слова по місцях і записати отримані речення. 1-ша група: а) Там, густо, ялиночки, молоді, зеленіли. б) В, золотисті, світилися, берізках, іскорки. 2-га група: а) Дівчатка, через, йшли, ліс. б) лісі, було, і, тихо, В, нарядно. — У записаних реченнях поділіть слова на склади. — чи усі слова змогли розділити рискою на склади? (ні) — чому? (Відповіді учнів.) — Правильно, слова там, йшли, ліс розділяти не треба, адже в них тільки один склад. Висновок. якщо слово складається з одного складу, то його не можна розділити на склади. 3) Прочитайте слова, розподіліть їх в алфавітному порядку, в цьому самому порядку запишіть номери цих слів у зошиті. 1-ша група: 1) пенал; 2) буквар; 3) книга; 4) лінійка; 5) учень. Запис у зошитах: 2, 3, 4, 1, 5. 2-га група: 1) олівець; 2) портфель; 3) ножиці; 4) азбука; 5) щоденник. Запис у зошитах: 4, 3, 1, 2, 5. — яке слово «зайве» у кожній групі слів? чому? (За кількістю складів) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що таке склад? — як дізнатися, скільки в слові складів? Наведіть приклади. — Скільки складів може бути в слові? Наведіть приклади. — У слові є приголосні й один голосний. Скільки в слові складів? — У слові 3 приголосних і 3 голосних. На скільки складів можна розділити це слово? — У слові кіт 3 звуки і в слові няв 3 звуки. чи однакова кількість складів у цих словах? Поясніть, чому. | |
| |
Переглядів: 2165 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Всього коментарів: 0 | |