Урок 73 Тема: Уміння користуватися абеткою у роботі з навчальним словникомМета: ознайомити учнів з орфографічним словником; пояснити правила користування ним; закріплювати знання української абетки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у праці та уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент Дзвоник всім нам дав наказ: — До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії IIи жи ри ви ин би ми ич им не д/ммі /ті/ті /£/)нса□ н пиляв пилип поліна із лип. — чим цікаві ці словникові слова? (В усіх пишеться буква «и».) — Порахуйте букви и у скоромовці. — Поясніть написання великої букви. — Доберіть спільнокореневі слова до слова липа. 2 Вправи на повторення 1) Малюнковий диктант На дошці — малюнки. З іншої сторони малюнків написані слова. — розташуйте малюнки та слова, що є їхньою назвою, в алфавітному порядку. Запишіть слова. Малюнки: килим, парасолька, жайворонок, дитина, лисиця. Перевіряючи завдання, слід перевернути малюнки. Учні перевіряють, чи правильно вони написали це слово. 2) Доведіть, що ви знаєте українську абетку. Назвіть, які букви пропущені в абетці. (Запис на дошці.) а б в г . . д . . є ж з . . . . ї й к л м н . . п р с . . у ф х ц . . ш щ . . ю я — Запишіть їх і зачитайте. (ґ, е, и, і, о, т, ч, ь) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за абеткою, ознайомимося з орфографічним словником, вчитимемося користуватися ним — швидко знаходити необхідні слова. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя розглядання різних словників (орфографічні, тлумачні, фразеологічні, будови слів та ін ). — Словник — це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням, тлумаченням чи перекладом іншою мовою. У перекладі з латини словник означає «колекція слів». Словники можуть бути об’ємними або зовсім маленькими, кишеньковими. якими б не були словники, інформація в них розташовується строго в алфавітному порядку! У кожного учня на парті — орфографічний словник. — розгляньте орфографічний словник для початкових класів. Зверніть увагу, що слова в ньому розміщені за абеткою і до уваги береться не тільки перша буква, а й усі наступні. 2 Первинне закріплення 1) Знайдіть у словнику слова, які називають предмети і відповідають на питання що?. 2)Гра «Алфавітний ланцюжок». Кожен учень називає за буквою абетки слово із орфографічного словника. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Словникова робота 1) Вставте у словах пропущені букви, перевірте їх написання за орфографічним словником. Г_рой, дят_л, м_даль, кал_ндар, н_діля, л_мон, ч_рвоний, яс_н. — Запишіть перші шість слів в алфавітному порядку. 2) Вставте пропущені букви. Запишіть слова. Б тьк вщ нв дм дьж йв р н кп н д л к — Назвіть послідовно звуки і букви в утворених словах. 2 Гра «Пошук» Учням пропонують попрацювати зі словником і знайти в ньому слова, які містять 2—3 однакові букви. Діти знаходять такі слова і записують, наприклад: барабан, молоко, бурундук, акуратний тощо. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Де використовується знання абетки? — чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань? — Про що нове ви дізналися на уроці? — Що найбільше сподобалося на уроці? | |
| |
Переглядів: 1739 | |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Способи згинання паперу |
Всього коментарів: 0 | |