💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки слова. Відтворення слідом за вчителем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 3-7 звуків

Урок 68

Тема: Звуки слова. Відтворення слідом за вчителем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 3-7 звуків. Звуковий і звуко-буквений аналіз слів із 4-5 звуків

Мета: поглиблювати знання учнів про звуки слова; учити відтворювати слідом за вчи- телем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 3-7 звуків, виконувати усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів із 4-5 звуків; розвивати увагу, пам'ять, мовлення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Починаємо урок,

 Бо почули ми дзвінок.

 Він за парти кличе нас.

 До роботи, другий клас!

II. Актуалізація опорних знань

 1 Зоровий диктант

 Тихо осінь ходить гаєм.

 Віра вишиває рушничок.

 Ґедзь — шкідлива комаха.

 Цього року вродив льон.

 Казка була дуже цікава.

 2 Хвилинка каліграфії

Мм ум му ам Мо Ми ом ем ям мч МедаПль лазг/а» \4>ц-/

Миші милом миску мили.

— Поділіть слова медаль, метро, мовлення для переносу.

— яким може бути наше мовлення?

— З чого складається мова?

— З чого складаються речення?

— А з чого складаються слова?

Під час відповідей на питання на дошці з’являється схема:

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про мовні звуки.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Пояснення вчителя

— Давайте поговоримо про слова: які вони бувають?

— От, наприклад, ДрУчКА — це справжнє слово чи ні? чому? (несправжнє, тому що нічого не означає.)

— А от слово рУчКА яке? чому? (справжнє, тому що

означає

предмет, яким пишемо.)

— Скажіть, діти, ручка і слово ручка — це одне і те саме чи ні? (Учитель показує ручку і прибирає її, щоб діти пояснили різницю.)

— Отже, ручка — це річ, предмет. А з чого вона складається? (Учитель показує частини ручки, розібравши її: стержень і корпус.)

— Такі частини є в цій речі — ручці. А як ви вважаєте, у слові ручка теж є стержень і корпус?!

— З чого ж складаються слова? (слова усного мовлення складаються зі звуків.)

— Давайте ми з вами спробуємо відшукати і назвати ті звуки, з яких склалося слово ручка. (Колективно: спочатку вчитель вимовляє протяжно і роздільно кожен звук, а учні відтворюють слідом за вчителем і самостійно ланцюжок звуків слова ручка. одночасно із цим, учитель кріпить на дошці квадратики, що означають звуки в слові — 5 квадратиків. )

— Кожен квадратик означає звук.

— Перевіримо, чи правильно ми склали звукову схему слова ручка. (Учні читають за схемою, вимовляючи кожен звук слова.)

— Скільки звуків у слові ручка?

 2 Первинне закріплення Гра «Упіймай звук»

— А тепер пограємо. Уявіть, що у мене в руках «звуковий» м’ячик. я «кидатиму» вам звук, а ви його повинні упіймати і по- вторити. Потім спробувати із спійманих звуків скласти слово. Спробуємо?

Учитель вимовляє окремо кожен звук слів і імітує кидок м’яча, діти «ловлять» цей звук і повторюють, із спійманих звуків складають слова:

мама, мир, школа.

— Отже, з чого складаються слова в усному мовленні?

— Зробимо висновок: слова в усному мовленні складаються зі звуків, але зі звуків особливих — їх так і називають: звуки мовлення .

— Навкруги багато звуків, але всі вони відрізняються від звуків нашого мовлення. як ви вважаєте, чим? (Учні висловлюють свої думки. )

— З цих звуків не можна отримати слова.

Запам’ятайте!

Звуки ми вимовляємо і чуємо.

З них утворюються слова.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань

 1 Гра «Я почну, а ти продовжуй»

Учитель називає кілька слів, які починаються з певного звука, наприклад: оса, осінь, ожеледь... Учні кожного ряда по черзі продовжують нази- вати слова, які починаються цим звуком. Перемагає ряд, який назве більше слів.

— З одним з цих слів складіть і запишіть речення.

 2 Розгадування кросвордів

Учитель пропонує дітям відгадати, які слова закодовані в кросвордах. Кількість звуків у слові має збігатися з кількістю порожніх клітинок, а місця з’єднання слів указують на наявність однакових звуків.

Загадки, які читатиме учитель, допоможуть відгадати потрібне слово.

Діти називають слова-відгадки та їх спільний звук.

1) Не стулить і на мить очей —

Вночі полює на мишей,

Зате удень відпочива,

Ні, це не кішка, це... (сова).

2) Дає здоров’я — спорт,

Вагу — солодкий торт.

Мед — працьовиті бджоли,

Знання глибокі — ... (школа).

3) Гру цю люблять всі на світі:

 І дорослі, і їх діти.

 М’яч. Удар. І крики: «Го-ол!»

 Пречудова гра — ... (футбол).

4) є у мене вірний друг.

 Має він чудовий слух.

 І говорить голосами Моїх друзів, тата й мами. як же звати мого друга?

 Всім відомо, це — папуга! Помиляєшся, либонь — Зветься друг... (магнітофон).

3 Гра «Будуємо піраміду»

Учитель малює на дошці зображення піраміди з п’яти сходинок і виставляє предметні малюнки: рак, мак, коза, осел, голуб, обруч, булка, морква, книжка, трактор, мухомор, абрикос.

Учням пропонує «побудувати піраміду» так, щоб унизу були слова із 7 звуків, далі — з 6 звуків...

— Запишіть слова, які складаються з 4—5 звуків. Зробіть звуко-буквений аналіз одного з цих слів.

 4 Вікторина

Учитель читає запитання, за правильну відповідь учень отримує фішку. Перемагає той, хто отримає більше фішок.

Запитання

 • Назвіть слова, які закінчуються на -ка-. (Мишка, кішка)

 • чим пригощали гостей, якщо в назві кожної страви є звук [р]? (риба, торт, морозиво)

 • Пригадайте предмети, у назві яких другий звук [у]. (ручка, дуб)

 • Відгадайте, назва якої ягоди починається звуком [м], закінчується [а]. (Малина)

 • Назвіть слова, що починаються останнім звуком слова стіл. (Лис, ліс, лин, лопата)

 • Хто більше назве слів, які закінчуються на -орт? (порт, борт, торт, сорт)

 • Хто назве більше слів, які починаються першим звуком слова сом? (собака, сова, стілець)

 • Хто назве більше слів, які починаються з третього звука слова сонце? (нога, новина, назва)

У зошиті учні записують по одному слову-відповіді на кожне запитання.

VI. Підсумок  уроку. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Продовжіть речення:

 • Звуки ми... (вимовляємо) і... (чуємо).

 • Зі звуків утворюються. (слова).

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2753 | Рейтинг: 0.0/0
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
У царстві букв і звуків
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]