Урок 67 Тема: Узагальнення знань учнів за темою «Корінь слова. Спільнокореневі і споріднені слова»Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за темою «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова»; закріпити вміння визначати корінь у словах, добирати споріднені слова; розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до рідного слова. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії дд до длі дя од еддр да до ду де джміль, дзиПґа, дзьоб, довга коса — дівоча краса. — Поясніть, як ви розумієте приказку. — Запишіть звукові моделі слів джміль і дзьоб. 2 Словниковий диктант Диктант, диван, директор, джміль, дзиґа, дзьоб, дідусь, дятел. 3 Зоровий диктант В саду дозріли яблука. Сніг поволі розтавав. У грубці горіли дрова. ясне сонечко сміється. Тато в полі сіє пшеницю. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми перевіримо ваші знання за темою «Корінь слова. Спільнокореневі (споріднені) слова». IV. Узагальнення, Систематизація та Контроль знань та вмінь учнів Завдання 1 Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі. Світло, світлофор, світити, всесвіт, світлий. Дитина, дитинка, малюк, дитячий, дитинча, дитинство. Бережливий, бережок, обережний, бережливість. — У спільнокореневих словах виділіть корінь. Завдання 2 До поданих слів доберіть спільнокореневі, що відповідають на питання який? Виділіть корінь. Хата — сад — ліс — Завдання 3 Прочитайте. Випишіть споріднені слова групами. Позначте у них корінь. Соснячок, стежка, лікар, стежина, стежечка, сосна, лікувати, лікарня, сосновий. — Скільки груп споріднених слів вийшло? Тестування 1 варіант 1. У якому з рядків наведено споріднені слова? а) Дуб, дубовий, жолудь; б) зеленіти, зелень, зелений; в) друг, товариш, однокласник. 2. Підкресли спільнокореневі слова. Коло нашого села великий ліс. От іде лісничий лісовою стежкою, оглядає своє господарство. лісник знає тут кожне деревце, кожну галявину. 3. Підкресли «зайве» слово. Мило, мильниця, милитися, милуватися, мильце. 4. У споріднених словах познач дужкою корінь. Син, синок, синій, синівський 5. Добери 1—3 спільнокореневих слова з коренем -друж-. 6. Заміни вислів одним словом. ловити рибу ——___________. 7. До поданої назви дії запиши спільнокореневу назву ознаки. Світити —:__________. 8. До поданої назви предмета допиши спільнокореневу назву дії. Труд —___________. 9. Слова прекрасний, чудовий, красивий: а) близькі за значенням; б) спільнокореневі. 10. Познач у словах корінь. Дубовий, шкіряний, класний. 11. Познач у словах корінь. чудеса, верхівка, хатка. 12. Познач у словах корінь. Пролісок, прогулянка, приніс. 2 варіант 1.У якому з рядків наведено споріднені слова? а) Садок, садівник, садити; б) літак, крило, льотчик; в) малята, діти, учні. 2. Підкресли спільнокореневі слова. У лісі діти знайшли джерельце. чиста й холодна джерельна вода. Діти напилися водички, залишили біля джерела кухлик. 3. Підкресли «зайве» слово. Сова, совеня, совок, совиний. 4. У споріднених словах познач дужкою корінь. Білий, білочка, білизна, побіліла. 5. Добери 1—3 спільнокореневих слова з коренем -біг-. 6. Заміни вислів одним словом. Приймати ліки —_________. 7. До поданої назви дії запиши спільнокореневу назву ознаки. Дзвеніти —_________. 8. До поданої назви предмета дописати спільнокореневу назву дії. Пахощі —___________. 9. Слова сіль, солити, солоний: а) близькі за значенням; б) спільнокореневі. 10. Познач у словах корінь. Співучий, дитячий, літній. 11. Познач у словах корінь. Волосина, малята, грибки. 12. Познач у словах корінь. Підсніжник, приказка, перехід. оцінювання: кожне завдання оцінюється 1 балом. V. Підсумок уроку. Рефлексія — При виконанні яких завдань у вас виникли труднощі? Звуки і букви | |
| |
Переглядів: 10773 | |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Всього коментарів: 0 | |