Урок 62 Тема: Аналіз перевірної роботи. Виділення кореня в поданих словахМета: ознайомити учнів з поняттям «корінь»; вчити виділяти корінь у поданих спільнокореневих словах; провести роботу над помилками, допущеними в перевірній роботі; розвивати мовлення, мислення; виховувати інтерес до навчання. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Аналіз перевірної роботи 2 Хвилинка каліграфії Бб ба бу об бі бе бл бм бз бб Бабу О ся бджола О І о// гщ/ /і / Байдики бити — ледарювати. — яке з цих слів є словниковим? — які ще слова з цієї тематики вміщено до словника? (Україна, Київ) — Що спільного у написанні цих слів? (Вони пишуться з великої букви.) 3 Вправи на повторення 1) робота за малюнками. — розгляньте малюнки. Утворіть словосполучення з назви тварини та її дитинчати. (Качка з каченям, гуска з гусеням, коза з козеням, корова з телям, тигриця з тигреням, вівця з ягням, кобила з лошам) — чи погоджуєтеся ви з таким міркуванням: «Корова — теля, вівця — ягня, кобила — лоша — це споріднені слова, тому що вони позначають рідню»? — Доведіть свою думку. — які пари слів є спорідненими? Доведіть. — Запишіть одну з таких пар. 2) Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі. Г уска, гусак, шпак, гусеня, гусочка. Гриб, грибний, маслюк, грибник, грибочок. — Запишіть одну з цих пар. Підкресліть «зайве» слово. III. Повідомлення теми і мети уроку Учитель малює на дошці дерево. — Що це? (дерево) На дереві ростуть листочки. А яка головна частина дерева? (Корінь) — Сьогодні ми будемо говорити про корінь, але в словах. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — У дуба є корінь, з кореня виросте стовбур з листочками. А зі слова дуб (кореня) можна виростити (утворити) нові слова. — які слова можуть вирости із слова-кореня дуб? (дубок, дубовий, дубняк, дубочок, дубовик) Учитель чіпляє картки зі словами на гілки. — яка спільна частина в цих словах? (дуб) — Слова-родичі мають спільну частину, однакову за значенням. Цю частину називають коренем слова і позначають так: •''' '-. — Запишіть слова: дуб, дубок, дубовий. Корінь позначте дужкою олівцем. — Що це? (Калина) — Що ви знаєте про калину? — який корінь у цьому слові? — Назвіть слова з таким коренем. (Калинонька, калинка, калиновий) — Слова, які мають спільний корінь, ще називають спільноко-реневими словами. 2 Первинне закріплення — Корінь — спільна частина споріднених слів: калина, калинонька, калинка, калиновий. Корінь -калин-. Щоб визначити корінь у слові, потрібно дібрати спільнокоре-неві слова: сад, садок, садочок. Корінь-сад-. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Творче списування — Спишіть групи споріднених слів, виділіть у них корінь. Школа, школяр, шкільний. Море, моряк, морський. Будинок, будівля, будувати. — Складіть і запишіть речення з одним із цих слів. 2 Робота над казкою — Послухайте казку і запам’ятайте спільнокореневі слова. КАЗКА ПрО СНІГОВиКА У Сніговому королівстві жив Сніговик. У нього була своя срібляста снігова хатинка. А поруч жила чарівна Снігуронька. Сніго-вик і Снігуронька полюбляли дивитися, як з неба падає легкий, пухнастий, білий сніг. А от підсніжників вони ніколи не бачили, бо в Сніговому королівстві ніколи не було весни. — які спільнокореневі слова ви запам’ятали? (під час називання вчитель чіпляє картки зі словами на дерево.) — З якого слова виросло це дерево? — як назвемо слово сніг? (Корінь) — Прочитайте спільнокореневі слова до слова сніг. (сніговик, сніговому, снігуронька, сніг, підсніжників) — Запишіть три слова на вибір. Позначте у записаних словах дужкою спільну частину — корінь, назвіть його. — Отже, які слова ми називаємо спільнокореневими, або спорідненими? Висновок. Слова, близькі за значенням, що мають спільну частину, називаються спільнокореневими, або спорідненими. Спільна частина споріднених слів називається коренем. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Прочитайте слова: море, моряк, морячка. Усно поставте до кожного з них питання й визначте, що називають ці слова. — як називаються ці слова? — Доведіть, що вони спільнокореневі. — Що називається коренем слова? Наведіть приклади. — як визначити корінь слова? Наведіть приклади. — як позначається корінь слова? | |
| |
Переглядів: 3683 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Аплікація із рослинних форм |
Школа ввічливості. Гостини |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |