Урок 60 Тема: Спостереження за значенням спільнокореневих (споріднених) слівМета: ознайомити учнів з поняттям «спільнокореневі слова»; вчити знаходити серед поданих слів спільнокореневі; розвивати увагу до лексичного значення слів; збагачу- вати словниковий запас учнів, виховувати любов і бережливе ставлення до тварин. Хід Уроку I. Організаційний момент Починаємо урок, Бо почули ми дзвінок. Він за парти кличе нас. До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань 1 Зоровий диктант Ми любимо працю. Сашко плив у човні. Тимко спіймав в’юна. У берізки біла кора. Наша донечка росте. Клен цілу зиму спав. 2 Хвилинка каліграфії Аа ай аб ат ал ам аи ва ка ау АбеПтка а □ збука алфавіт і алфа □ віт Акула акуленятам Африку показала. — Назвіть слова, що відповідають на питання хто? (Акула, акуленятам) — Що ви помітили? III. Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називаються такі слова. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — А допоможуть нам герої одного відомого вам вірша. ПрО ЩО ГОВОряТь ЗВІрІ Ворон каже воронятку: — Мій біленький. Слон говорить слоненятку: — Мій маленький. Заєць каже зайченяті: — Мій хвостатий. Гуска шепче гусеняті: — Мій крилатий. лев говорить левенятку: — Мій ласкавий. лис говорить лисенятку: — Мій лукавий. М. сингаївський — Про яких тварин йдеться у вірші? — Запишемо їхні «сімейки», родини. Ворон, воронятко. Слон, слоненятко. Заєць, зайченя. Гуска, гусеня. лев, левеня. лис, лисеня. — чи можете ви продовжити цей перелік? — Скористайтеся реченням із каліграфічної хвилинки. (Акула, акуленята) — У нашому мовленні є слова-родичі. Їх називають спорідненими словами. 2 Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Гра «Доповни родину» — Доповніть «родини» тварин спорідненими словами. Запис на дошці: Заєць — зайченя — зайченята. (Як називають маму зайченят?) лисиця — лисеня — лисенята. (Хто тато в лисячому сімействі?) Вовк — вовченя — вовченята. (Як називають маму у вовчому сімействі?) Ведмідь — ведмежа — ведмежата. (Хто мама у ведмежат?) Їжак — їжаченя — їжачата. (Як називають маму їжачат?) — Спишіть 2 рядки на вибір. 2 Гра «Знайди "зайве” слово». — Знайдіть у кожному рядку «зайве» слово. Поясніть свою думку. Син, синок, синій, синівський. Гуска, гусак, гусеня, курча, гусак. ліки, лікар, лікарня, лікувати, лічити. ялина, ялиночка, сосна, ялинковий, ялинка. — На які питання відповідають слова, що залишилися в кожному рядку? — Спишіть один рядок на вибір, підкресліть «зайве» слово. 3 Робота над загадкою — Відгадайте загадку і знайдіть споріднені слова. На сосні чи на ялинці лісові збира гостинці. А в хатинці лісника Полісяночка прудка Знайде печиво й горішки. Жвава, як вогонь, швидка, Донька лісу. Хто така? (Білочка) — Споріднені слова: лісові, лісника, полісяночка, лісу. — Складіть і запишіть речення з одним із цих слів. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — як називаються слова-родичі? Наведіть приклади. — Поміркуйте, від якого слова утворені слова берізка, березовий (листок). (Від слова «береза») — чи можна слова білка, білченя, білченя назвати «родичами», тобто спорідненими? | |
| |
Переглядів: 2799 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Водойми рідного краю |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |