Урок 40 Тема: Змінювання слів, які відповідають на питання хто? що?, за числами (один — багато)Мета: ознайомити учнів з формами іменників в однині і множині (без уживання термінів); розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація опорних знань Урок почнемо без зупинки З каліграфічної хвилинки. — Відгадайте загадку. • Під землею мчать вагони, Світло сяє на перонах. Мо емр метро — Прочитайте і запишіть речення, розділяючи окремі слова. Мидостанції«дніпро»їдемзтатомнаметро. — які слова ми зараз вивчаємо? — Що вони означають? — На які питання відповідають? — як пишуться імена людей, клички тварин? — які ще слова пишуться з великої букви? III. Повідомлення теми уроку — Слова — назви предметів можуть означати як назву одного предмета, так і багатьох предметів. IV. Сприймання й усвідомлення нових знань Завдання 1 — Прочитайте слова. На яке питання вони відповідають? Скільки назв предметів вони означають? А як зробити так, щоб ці слова означали назву багатьох предметів? Гриб — гриби кіт — коти вовк — вовки телевізор — телевізори холодильник — холодильники — Поставте питання до слів лівого і правого стовпчика. Завдання 2 — Складіть речення зі слів. Запишіть його. Знайдіть слова — назви предметів. Скільки предметів вони означають — один чи багато? троянди на цвітуть клумбах Цікаво знати! Ти знаєш, чому троянду так назвали? Назва ця грецького походження. Тріандофуло грецькою означає «квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда. Завдання 3 Попрацюйте разом! Прочитайте. Найкращі співаки у нас: у гаю — соловей, у полі — жайворо- нок, у лісі — дрізд. Вище від усіх літає орел. Швидше від усіх — стриж. — Випишіть у стовпчик назви птахів. Змініть слова так, щоб було видно, що птахів багато. Знайдіть у тексті слова, які не можна поділити для переносу. Завдання 4 — Спишіть, підкресліть слова — назви предметів, що означають назви багатьох предметів. З неба падають сніжинки На майдани, на садки, На деревщ на будажщНаялинки, на дубки. V. Осмислення й Узагальнення нових знань Робота в парах — Прочитайте. які букви пропущено? — Поставте слова — назви предметів у такій формі, щоб вони означали назву багатьох предметів, і запишіть їх. Перевірте написання цих слів за орфографічним словником. Т □ атр — театри кал □ ндар — календарі д □ ван — дивани м □ даль — медалі г □ рой — герої VI. Підсумок уроку — Про яку особливість слів — назв предметів ми говорили на сьогоднішньому уроці? — Що вам найбільше запам’яталося з сьогоднішнього уроку? — чого ви навчилися на уроці? | |
| |
Переглядів: 1900 | |
Аплікація із рослинних форм |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |