Урок 34 Тема: Знаходження серед слів тих, що подібні чи протилежні за лексичним значеннямМета: розширювати уявлення учнів про слова, близькі та протилежні за значенням; формувати вміння добирати такі слова, користуватися ними у своєму мовленні; роз- вивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес. Хід Уроку I. Організаційний момент Дзвоник всім нам дав наказ: — До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань Завдання 1 — Прочитайте вірш, назвіть слова — назви предметів. Нам сонечко всміхається, Цілує гай і сад, У листя одягається Зелений виноград. Завдання 2 — Кожній групі предметів дайте загальну назву. Соловей, жайворонок, дрізд — це... Оса, комар, бджола — це... Олівець, гумка, ручка — це... радість, захоплення, тривога — це... III. Сприймання й усвідомлення нових знань 1 Робота над віршем — Прочитайте вірш. ХТО ДІД? З’їжджалися дочки у гості до діда: Ось там Завірюха санчатами їде, За нею Метелиця слідом мете, Хурделиця Хугу з собою веде. А тільки-но вітер у полі завіє, як стануть на межі Хуртеча й Завія. Нарешті удвох з Заметіллю приїхала Найменша — улюблена донечка Віхола. — чи вгадали ви, хто цей дід? — Прочитайте, хто їхав у гості. — Завірюха, метелиця, хурделиця, хуга, хуртеча, завія, віхола — слова, які відповідають на одне і те саме питання і означають одне й те саме — слова, близькі за значенням. — Навіщо в українській мові існують слова, близькі за значенням? (Щобуникати повторень, щоб мовлення було багатшим.) 2 Робота в групах — Оберіть слова, близькі за значенням до поданих слів: дорога, алфавіт, майдан. слова для довідки: путь, шлях, азбука, абетка, площа. 3 Каліграфічна хвилинка — Сьогодні ми повторимо написання маленької букви «ве». рука вгору плавно йде, Униз рівненько опускається, Красиво хвостик закругляється І знову вгору трішки піднімається. Л. павленко — Запишіть три букви «ве». Порівняйте зі зразком на дошці, напишіть ще дві букви. Запишіть слова вгору — вниз. — Що можете сказати про ці слова? (Це слова, протилежні за значенням.) — Для чого в нашому мовленні потрібні слова, протилежні за значенням? (Вони допомагають зіставляти явища у навколишньому середовищі.) Фізкультхвилинка IV. Осмислення й Узагальнення отриманих знань 1 Гра «Добери протилежність» Добро — ... (зло). Гамір Смуток — ... (радість). — ... (тиша). Південь —Скупість — ... (щедрість). ... (північ). любов — ...Холод — ... (спека). (ненависть). Молодість — ... (старість). — Складіть речення з однією парою слів за схемою: І, а_. 2 Робота над прислів’ями — Прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви їх розумієте. Спишіть прислів’я, у якому є слова, протилежні за значенням. • Правда кривду завжди переважить. • Правда із дна моря виринає. • Мала крапля камінь продовбає. • Вчення — світ, а невчення — тьма. • Праця годує, а лінь марнує. V. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Навіщо у нашому мовленні потрібні слова, близькі за значенням? протилежні за значенням? | |
| |
Переглядів: 1865 | |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Риби |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Жива і нежива природа |
Всього коментарів: 0 | |