Урок 32 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із вікнаМета: учити учнів складати речення, які пов'язані між собою за змістом; розвивати спостережливість, уміння описувати побачений предмет або явище природи; вихову- вати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Ми сьогодні на уроці Зазирнемо у вікно... Що побачимо надворі? Цікавіше, ніж кіно! II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів Бесіда — Подивіться у вікно. розкажіть, що ви бачите, які ці предмети, які почуття вони викликають. (Відповіді учнів.) — Послухайте вірш А. Качана «Гості зими». Кого побачив хлопчик з вікна? ГОСТІ ЗиМи Сиджу я біля підвіконня, Коли дивлюся — у садку На груші — яблука червоні Аж на самісінькім вершку. Та ось підкрався кіт-гульвіса, На грушу плигнув, як сова, — червоні яблука знялися І — полетіли! Ну й дива! Взяв олівець я із пенала І записав в календарі: «Сьогодні вперше прилетіли До нас у гості снігурі». — Що було видно хлопчику у вікно? — Що він помітив на вершку груші? — Хто це був? — чому кота названо гульвісою? — чи зміг кіт спіймати снігурів? — чи можна сказати, що хлопчик був спостережливим? — Доведіть свою думку. III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ви дізнаєтеся, як передавати, описувати побачене за вікном. IV. Застосування отриманих знань 1 Складання деформованих речень Під стріхою, гніздо, збудували, ластівки. Виглядають, пташенята, з нього. Г арні, які, вони. — Про кого говориться у кожному реченні? — які розділові знаки ставляться в кінці кожного з них? — які ще розділові знаки ставляться в кінці речень? — Придумайте назву до своєї розповіді. Фізкультхвилинка 2 Самостійна робота — Подивіться у вікно. Складіть і запишіть три речення про побачене. Ви повинні вибрати один з предметів, які ви бачите за вікном, і скласти про нього три речення, пов’язані між собою за змістом. речення можуть бути розповідними, питальними, спонукальними. Намагайтеся використовувати порівняння. Учитель може дібрати вірші, загадки про дерева, які видно з вікна класу, звернути увагу на дорогу, що біжить до горизонту, зів’ялу квітку на клумбі, малопомітні для дітей речі і відповідно підготувати бесіду та додатковий матеріал для учнів, що потребують допомоги. 3 Перевірка роботи Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Двоє—троє учнів читають свої речення, решта — аналізують, що їм сподобалось, чи використали однокласники порівняння, що треба змінити чи вдосконалити. 4 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. Учитель пропонує прочитати свої речення учням, які склали питальні (окличні) речення. V. Підсумок уроку — чого ви навчалися на уроці? — Погляньте ще раз у вікно і складіть окличні (питальні) речення. — чиє речення вам сподобалося найбільше? чому? VI. Домашнє завдання — Запишіть удома речення, яке вам найбільше сподобалося. Складіть ще два—три речення, пов’язані за змістом із записаним. | |
| |
Переглядів: 1300 | |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
З чого все почалося |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Всього коментарів: 0 | |