💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розвиток уявлень про те, що слово служить для назви предмета, якості, дії

Урок 26

Тема: Розвиток уявлень про те, що слово служить для назви предмета, якості, дії

Мета: учити учнів розрізняти слова, що називають предмети, ознаки, дії; вчити самостійно добирати слова, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить?; розвивати мовлення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Каліграфічна хвилинка

оо оо оо ол ен тк

III. Словникова робота

— Відгадайте загадку.

 • Тварина рогата, і рогів багато. (олень)

— які слова допомогли відгадати загадку?

 — Коли так кажуть? стрункий, як олень.

— Утворіть нові слова від слова олень. Запишіть їх каліграфічно.

— як називають дитинча оПленя? (оленяр

— як називають людину, яка розводить оленів? (оленяр)

— як називають маму оленятка? (олениця)

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова олень.

IV. Актуалізація опорних знань

 1 Робота над загадкою

 • летів птах на дванадцяти ногах та одне яйце зніс. (рік, місяці)

 2 Робота в групах

1-ша група. Назвіть зимові місяці. Поясніть їх назви.

2-га група. Поясніть, чому так кажуть: «Березень плаче. Квітень квітує. Травень під ноги стеле травицю»?

3-тя група. Від яких слів утворилися назви літніх місяців червень, липень, серпень?

4-та група. чому вересень, жовтень і листопад отримали таку назву? Поясніть.

Кожна група складає одне речення з однією із назв місяців. Учитель заслуховує звіти груп, оцінює їхню роботу.

V. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною Слова. Дізнаємось, для чого служать слова, будемо вчитися добирати слова, які відповідають на різні питання.

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота над мовним матеріалом. Евристична бесіда Гра «Назви предмет»

Учитель показує картки із зображенням сонця, квітки, солов’я, людини і ставить дітям питання.

— Що це? (сонце, квітка)

— Хто це? (соловей, людина)

Діти називають предмети, зображені на картці.

— Назвіть предмети, які вас оточують.

Висновок. Кожен предмет має свою назву, ім’я. Слова — назви предметів відповідають на питання хто? що?.

— які вони — сонечко, квітка, соловей, людина?

Діти називають ознаки цих предметів.

Висновок. Отже, про ознаки цих предметів, про їхній колір, розмір, форму ми теж розповіли словами. Ці слова відповідають на питання який ? яка ? яке ? які ?

Гра «Вгадай слово за його ознакою»

 • Біла — не сніг, зелена — не луг, кучерява — не людина.

(Бе-реза)

 • Довгі ноги, довгий ніс, по болоті ходить скрізь. (Лелека)

— які слова допомогли вам відгадати загадки? (Біла — яка? Зелена — яка? Кучерява — яка? довгі — які? довгий — який?)

— Що робить сонечко, квітка, соловей, людина?

Висновок. Дії предметів теж можна назвати словами.

 2 Пояснення вчителя

— Сьогодні ми дізналися, що все можна назвати словом. Слова служать для назви предмета і відповідають на питання хто? що?. Такі слова в українській мові називають іменниками.

 Слова служать для назви ознаки предмета і відповідають на пи-танняякий?яка? яке? які?.

 Такі слова в мові називають прикметниками. є слова, які називають дії предметів і відповідають на питання

що робить? що зробить? що роблять?. Такі слова називають дієсловами.

 3 Гра «Знайди свій дім»

 Учитель на дошці прикріплює слова-опори. Діти записують слова за порядком до таблиці.

ІменникиПрикметникиДієслова

(хто? що?) (який?яка? яке?) (що робить?)

 слова: котик, нявчить, сіренький, песик, зайчик, руденький, стрибає, маленька, гарчить, пухнастий, зозуля, співає.

 — Прочитайте. який віршик у вас вийшов?

 — Хто зайвий у нашому віршику? (Зозуля)

 — чому? (Це птах, а решта — тварини.)

 4 Фізкультхвилинка

VII. Осмислення й Узагальнення отриманих знань

1 Творче завдання

 — До поданих слів доберіть слова — назви предметів.

 Видовжена жовта — ... . Круглий червоний... . Довгі зелені...

Голубе, прозоре... .

 слова для довідки: диня, огірки, помідор, небо.

 — Назвіть слова, які називають ознаку предмета.

 2 Гра «Зачаровані слова»

На дошці — запис:

Т е М П е р А Т У рА

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

— розкодуйте слова. Запишіть їх у зошит.

 1 варіант

2 варіант

 8 9 10 1 2 3 4

 9 6 7

4 7 10 11

 3 2 8 7 3 5 6 1 7 3 6 7 3 11

— Назвіть односкладові, двоскладові слова.

 3 Гра «Знайди зайве слово»

— Поясніть свій вибір.

Біліє, чистить, холодний, ллє. читав, оповідання, мерзне, полює.

Спить, танцює, дівчинка, читає.

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія

— З якими словами ви ознайомилися на уроці?

— Наведіть приклади слів, що називають предмети.

— Задумайте предмет. Назвіть його ознаки, а учні класу спробують його відгадати.

— які дії ми виконували на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

— Оцініть свою роботу на уроці смайликом.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2395 | Рейтинг: 0.0/0
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною
Безпека на відпочинку
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
З чого складається комп’ютер
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]