Урок 26 Тема: Розвиток уявлень про те, що слово служить для назви предмета, якості, діїМета: учити учнів розрізняти слова, що називають предмети, ознаки, дії; вчити самостійно добирати слова, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить?; розвивати мовлення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Каліграфічна хвилинка оо оо оо ол ен тк III. Словникова робота — Відгадайте загадку. • Тварина рогата, і рогів багато. (олень) — які слова допомогли відгадати загадку? — Коли так кажуть? стрункий, як олень. — Утворіть нові слова від слова олень. Запишіть їх каліграфічно. — як називають дитинча оПленя? (оленяр — як називають людину, яка розводить оленів? (оленяр) — як називають маму оленятка? (олениця) — Виконайте звуко-буквений аналіз слова олень. IV. Актуалізація опорних знань 1 Робота над загадкою • летів птах на дванадцяти ногах та одне яйце зніс. (рік, місяці) 2 Робота в групах 1-ша група. Назвіть зимові місяці. Поясніть їх назви. 2-га група. Поясніть, чому так кажуть: «Березень плаче. Квітень квітує. Травень під ноги стеле травицю»? 3-тя група. Від яких слів утворилися назви літніх місяців червень, липень, серпень? 4-та група. чому вересень, жовтень і листопад отримали таку назву? Поясніть. Кожна група складає одне речення з однією із назв місяців. Учитель заслуховує звіти груп, оцінює їхню роботу. V. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною Слова. Дізнаємось, для чого служать слова, будемо вчитися добирати слова, які відповідають на різні питання. VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над мовним матеріалом. Евристична бесіда Гра «Назви предмет» Учитель показує картки із зображенням сонця, квітки, солов’я, людини і ставить дітям питання. — Що це? (сонце, квітка) — Хто це? (соловей, людина) Діти називають предмети, зображені на картці. — Назвіть предмети, які вас оточують. Висновок. Кожен предмет має свою назву, ім’я. Слова — назви предметів відповідають на питання хто? що?. — які вони — сонечко, квітка, соловей, людина? Діти називають ознаки цих предметів. Висновок. Отже, про ознаки цих предметів, про їхній колір, розмір, форму ми теж розповіли словами. Ці слова відповідають на питання який ? яка ? яке ? які ? Гра «Вгадай слово за його ознакою» • Біла — не сніг, зелена — не луг, кучерява — не людина. (Бе-реза) • Довгі ноги, довгий ніс, по болоті ходить скрізь. (Лелека) — які слова допомогли вам відгадати загадки? (Біла — яка? Зелена — яка? Кучерява — яка? довгі — які? довгий — який?) — Що робить сонечко, квітка, соловей, людина? Висновок. Дії предметів теж можна назвати словами. 2 Пояснення вчителя — Сьогодні ми дізналися, що все можна назвати словом. Слова служать для назви предмета і відповідають на питання хто? що?. Такі слова в українській мові називають іменниками. Слова служать для назви ознаки предмета і відповідають на пи-танняякий?яка? яке? які?. Такі слова в мові називають прикметниками. є слова, які називають дії предметів і відповідають на питання що робить? що зробить? що роблять?. Такі слова називають дієсловами. 3 Гра «Знайди свій дім» Учитель на дошці прикріплює слова-опори. Діти записують слова за порядком до таблиці. ІменникиПрикметникиДієслова (хто? що?) (який?яка? яке?) (що робить?) слова: котик, нявчить, сіренький, песик, зайчик, руденький, стрибає, маленька, гарчить, пухнастий, зозуля, співає. — Прочитайте. який віршик у вас вийшов? — Хто зайвий у нашому віршику? (Зозуля) — чому? (Це птах, а решта — тварини.) 4 Фізкультхвилинка VII. Осмислення й Узагальнення отриманих знань 1 Творче завдання — До поданих слів доберіть слова — назви предметів. Видовжена жовта — ... . Круглий червоний... . Довгі зелені... Голубе, прозоре... . слова для довідки: диня, огірки, помідор, небо. — Назвіть слова, які називають ознаку предмета. 2 Гра «Зачаровані слова» На дошці — запис: Т е М П е р А Т У рА 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 — розкодуйте слова. Запишіть їх у зошит. 1 варіант 2 варіант 8 9 10 1 2 3 4 9 6 7 4 7 10 11 3 2 8 7 3 5 6 1 7 3 6 7 3 11 — Назвіть односкладові, двоскладові слова. 3 Гра «Знайди зайве слово» — Поясніть свій вибір. Біліє, чистить, холодний, ллє. читав, оповідання, мерзне, полює. Спить, танцює, дівчинка, читає. VIII. Підсумок уроку. Рефлексія — З якими словами ви ознайомилися на уроці? — Наведіть приклади слів, що називають предмети. — Задумайте предмет. Назвіть його ознаки, а учні класу спробують його відгадати. — які дії ми виконували на уроці? — Що вам найбільше сподобалося на уроці? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. | |
| |
Переглядів: 2395 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Безпека на відпочинку |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
З чого складається комп’ютер |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Всього коментарів: 0 | |