💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях

Урок 14

Тема: Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях

Мета: дати уявлення про питальні речення; формувати навички інтонування питаль- ного речення; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до книги.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли Й працювати почали.

II. Актуалізація опорних знань

Гра «Слова загубились»

— Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх. лісами та садками іде. осінь. На ній золоте...

На голові віночок з яка мила чарівниця-осінь!

(Щедра, вбрання, осінніх квітів)

— Скільки речень ви записали?

— Доведіть, що це речення.

— Прочитайте розповідні неокличні речення.

— Прочитайте розповідні окличні речення.

— який розділовий знак ставиться в кінці розповідного нео-кличного речення?

— який розділовий знак ставиться в кінці розповідного окличного речення?

III. Мотивація навчальної діяльності

 1 Робота над загадкою

• Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита. (Книга)

 2 Бесіда

— як називається дім, де зберігаються підручники, художня література? (Бібліотека)

— як називається професія людини, яка обслуговує відвідувачів бібліотеки? (Бібліотекар)

— як називають відвідувачів бібліотеки? (Читачі)

— як називається зала у приміщенні бібліотеки? (Читальна зала)

 3 Каліграфічна хвилинка

Бб біб лі от ек ка

— яке слово можна утворити?

 4 Гра «Роз’єднай слова»

— Утворіть речення і запишіть його. дітипідклеїликнигиушкільнійбібліотеці.

— яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?

IV. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим типом речень, їх особливостями, навчимось їх вирізняти серед інших, складати та правильно записувати.

V. Сприймання й усвідомлення нових знань

1 Колективна робота

— Прочитайте діалог.

— Доброго дня!

— Здрастуй!

— я хочу здати підручники за перший клас.

— У якому стані твої підручники?

— У належному. я їх підклеїв.

— Хочеш отримати підручники для другого класу?

— Звісно!

— Ось твій комплект. Учися добре!

— Спасибі!

— Знайдіть і прочитайте речення, у яких про щось запитується.

— як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (питальні)

— який знак ставимо в кінці питального речення?

Загадка

 • Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам ні пари з вуст — мовчок!

— Випишіть питальні речення.

 2 Пояснення вчителя

— речення, у якому про щось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання.

 3 Робота в парі. Складання діалогу на тему «В зоопарку»

— як називаються речення-запитання? (питальні)

— як називаються речення-відповіді? (розповідні)

 4 Фізкультхвилинка

VI. Узагальнення і Систематизація нових знань

 1 Робота з дидактичним матеріалом

— Спишіть. Поставте потрібні знаки в кінці речень. Визначте типи речень.

— Де це ти порвав штани □ лазив знов по кавуни □

— Кавуни не винні: лазив я по дині □

Г. Бойко

 2 Інтонування речень. Самостійна робота

— Прочитайте речення. Складіть запитання за зразком.

Де живе їжачок?

їжачок живе у лісі. Він їсть мишей, змій. Білочка теж живе у лісі. Вона їсть гриби та горішки.

?

 — Спишіть перші два запитання і відповіді до них. 3 Робота за таблицею

 ПиТАльНІ речеННя

 і

Уживають для того, щоб про щось запитати

 Вимовляють із питальною інтонацією

 і

 Наприкінці ставлять знак питання

VII. Підсумок уроку. Рефлексія

 — З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (З питальними)

 — чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про когось чи про щось запитується.)

 — Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання)

 — Оцініть свою роботу на уроці.

 • Зелена картка — працював активно, старанно, творчо, без помилок.

 • Жовта картка — працював і старався, іноді припускався незначних помилок.

 • червона картка — працював нижче своїх можливостей, був неуважний.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 5715 | Рейтинг: 0.0/0
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ...
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Симетричне вирізування
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]