Урок 14 Тема: Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченняхМета: дати уявлення про питальні речення; формувати навички інтонування питаль- ного речення; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до книги. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань Гра «Слова загубились» — Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх. лісами та садками іде. осінь. На ній золоте... На голові віночок з яка мила чарівниця-осінь! (Щедра, вбрання, осінніх квітів) — Скільки речень ви записали? — Доведіть, що це речення. — Прочитайте розповідні неокличні речення. — Прочитайте розповідні окличні речення. — який розділовий знак ставиться в кінці розповідного нео-кличного речення? — який розділовий знак ставиться в кінці розповідного окличного речення? III. Мотивація навчальної діяльності 1 Робота над загадкою • Не кущ, а з листочками. Не сорочка, а зшита. (Книга) 2 Бесіда — як називається дім, де зберігаються підручники, художня література? (Бібліотека) — як називається професія людини, яка обслуговує відвідувачів бібліотеки? (Бібліотекар) — як називають відвідувачів бібліотеки? (Читачі) — як називається зала у приміщенні бібліотеки? (Читальна зала) 3 Каліграфічна хвилинка Бб біб лі от ек ка — яке слово можна утворити? 4 Гра «Роз’єднай слова» — Утворіть речення і запишіть його. дітипідклеїликнигиушкільнійбібліотеці. — яке це речення за метою висловлювання та інтонацією? IV. Повідомлення теми, мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим типом речень, їх особливостями, навчимось їх вирізняти серед інших, складати та правильно записувати. V. Сприймання й усвідомлення нових знань 1 Колективна робота — Прочитайте діалог. — Доброго дня! — Здрастуй! — я хочу здати підручники за перший клас. — У якому стані твої підручники? — У належному. я їх підклеїв. — Хочеш отримати підручники для другого класу? — Звісно! — Ось твій комплект. Учися добре! — Спасибі! — Знайдіть і прочитайте речення, у яких про щось запитується. — як ви вважаєте, як такі речення можна назвати? (питальні) — який знак ставимо в кінці питального речення? Загадка • Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок. Всіх нас примушує питати, А сам ні пари з вуст — мовчок! — Випишіть питальні речення. 2 Пояснення вчителя — речення, у якому про щось запитується, називається питальним. У кінці питального речення ставиться знак питання. 3 Робота в парі. Складання діалогу на тему «В зоопарку» — як називаються речення-запитання? (питальні) — як називаються речення-відповіді? (розповідні) 4 Фізкультхвилинка VI. Узагальнення і Систематизація нових знань 1 Робота з дидактичним матеріалом — Спишіть. Поставте потрібні знаки в кінці речень. Визначте типи речень. — Де це ти порвав штани □ лазив знов по кавуни □ — Кавуни не винні: лазив я по дині □ Г. Бойко 2 Інтонування речень. Самостійна робота — Прочитайте речення. Складіть запитання за зразком. Де живе їжачок? їжачок живе у лісі. Він їсть мишей, змій. Білочка теж живе у лісі. Вона їсть гриби та горішки. ? — Спишіть перші два запитання і відповіді до них. 3 Робота за таблицею ПиТАльНІ речеННя і Уживають для того, щоб про щось запитати Вимовляють із питальною інтонацією і Наприкінці ставлять знак питання VII. Підсумок уроку. Рефлексія — З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (З питальними) — чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про когось чи про щось запитується.) — Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання) — Оцініть свою роботу на уроці. • Зелена картка — працював активно, старанно, творчо, без помилок. • Жовта картка — працював і старався, іноді припускався незначних помилок. • червона картка — працював нижче своїх можливостей, був неуважний. | |
| |
Переглядів: 5715 | |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Симетричне вирізування |
Всього коментарів: 0 | |