Урок 13 Тема: Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного реченняМета: дати учням уявлення про розповідне речення; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати мовлення учнів, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться! Пролунав уже дзвінок — Починаємо урок! II. Пповторення вивченого матеріалу 1 Робота з деформованим текстом — Щедра осінь ходить луками, лісами і полями. Пролетіла вона і над нашим містом. І вам, школярам, надіслала повідо- млення на осінніх листочках. Але вітер-бешкетник переплутав слова. розставте слова таким чином, щоб вийшли речення. листя, пожовтіли, деревах, на. Птахи, південь, відлітають, на. Звірі, готуються, зима, до. 2 Перевірка записаних речень — які звірі готуються до зими? 3 Словникова робота —Відгадайте загадку. • Влітку наїдається, А взимку висипляється. (Ведмідь) — Скільки складів у цьому слові? — Виконайте його звуко-буквений аналіз. 4 Хвилинка каліграфії Вв ве вед мі ідь — Запишіть каліграфічно прислів’я, поясніть його зміст. У ведмедя десять пісень, і всі про мед. III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з розповідними реченнями, з розділовими знаками в кінці цих речень, а також будемо вчитися вимовляти ці речення з правильною інтонацією. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя На дошці — запис: Настав казковий вечір. Настав казковий вечір! — Прочитайте перше речення. Про що в ньому розповідається? — А щоб дізнатися, який знак ставимо в кінці цього речення, відгадайте загадку. • Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню, А при читанні, коли треба, Й людини мову зупиню. (Крапка) д. Білоус — То що ставимо в кінці розповідного речення? Висновок. речення, у якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка. Цвітуть сади. Шумлять гаї. Ці речення розповідні. розкажуть щось тобі й мені, І крапку ставимо в кінці. — Прочитайте друге речення. Про що говориться в другому реченні? — чим відрізняється друге речення від першого? (розділовими знаками) — Що стоїть у кінці другого речення? Висновок. якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику. 2 Списування з друкованого тексту — Спишіть вірш. Поясніть розділові знаки в кінці речень. Така хороша осінь! Такий веселий ліс! Зелені віти сосон Мереживом сплелись. 3 Фізкультхвилинка V. Осмислення нових знань 1 Гра «Знайди "зайве” слово» Морква, картопля, огірок, яблуко, буряк, помідор. — яке слово «зайве»? чому? — чи можна назвати цю групу слів реченням? чому? — Об’єднайте ці слова таким чином, щоб утворилося речення. Запишіть його. 2 Складання розповіді за малюнком, з використанням опорних слів — Опишіть красу осінньої природи! Стежте за інтонацією! Золота, погожі дні, пожовкло листя, строкатий килим, перелітні птахи. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — які речення називаються розповідними? — На які групи діляться розповідні речення за інтонацією? Для підбиття підсумку учні обирають одне з речень: • я задоволений, але. • я дізнався... • я незадоволений, тому що. • У мене гарний настрій, тому що... | |
| |
Переглядів: 5301 | |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Як ставитися до інших, щоб тебе поважали |
Прикраси для ялинки |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Всього коментарів: 0 | |