Засоби зв’язку речень у тексті

Урок 9

Тема: Засоби зв’язку речень у тексті

Мета:учити використовуватизайменники,прислівники, контекстні синоніми (без уживання термінів) для зв'язку речень у тексті; удосконалювати тексти шляхом заміни в них окремих слів, що повторюються, на близькі за значенням; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до тварин.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Вітаю вас я, мої любі,

 У світлій затишній оселі!

Нехай урок наш для вас буде, як пісня — радісний й веселий!

II. Хвилинка каліграфії

З за єць

III. Словникова робота

— Відгадайте загадку.

• Від страху тремтить,

Швидко біжить.

— Запишіть відгадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова заєць .

Запишіть речення.

Заєць — від куща, а жаба від зайця тікає.

— Поясніть, як ви зрозуміли приказку.

IV. Узагальнення й осмислення знань

 1 Списування з друкованого тексту

Улітку заєць був сірий, гладенький. Гарно йому було в цій шубці. Настала осінь. Він почав линяти. Замість літньої шерстки виросла біла, пухнаста. Причаїться заєць узимку під кущем — і не скоро його помітять.

— Про кого йдеться в тексті?

— Поділіть слово заєць на склади.

— Підкресліть слова, якими автор замінив слово заєць.

 2 Фізкультхвилинка

 3 Творча робота. Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами

— А тепер спробуйте самостійно описати зайчика. який він? Запитання

— Хто такий зайчик?

— Що у нього на маківці?

— які зубки має гризунчик?

— яка у нього шубка?

— як дивляться великі очі?

— які лапки має вухань?

— який у зайця хвостик?

— який звірок зайчик?

словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні — довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний.

— Прочитайте складений текст.

— яку назву ви до нього дібрали?

— За допомогою яких слів ви пов’язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього)

— Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)

— як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів в тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)

Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб пов’язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.

 4 Добирання слів, близьких за значенням

Зразок. Діти — вони. Кричати — галасувати.

Мама — ..., батько — ..., бігають — ..., іти — ..., ворона —

комбайн — ...

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— чого навчилися на уроці?

— якого висновку дійшли?

додатковий матеріал

Загадки на допомогу

 • Не ходжу я, а скакаю,

 Бо нерівні ноги маю. через поле навмання Перегнав би я коня. (Заєць)

 • Довгі ноги —

 Скік та скік.

 Ми погнались —

 Він утік. (Заєць)

 • Довгі вуха, куций хвіст,

 Невеличкий сам на зріст.

 На городі побував —

 Нам капустку пожував. (Заєць)

 • я — страшенний боягуз,

 Всіх на світі я боюсь.

 В лісі, в полі навкруги —

 Скрізь у мене вороги. (Заєць)

 Ребус

 (За/є/ць)

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3082 | Рейтинг: 0.0/0
Свято, коли весело
Складання таблиці ділення на 4. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення...
Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Спрощення форм росли...
Урок малювання
Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Складання прикладів за малюнк...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]