Урок 9 Тема: Засоби зв’язку речень у текстіМета:учити використовуватизайменники,прислівники, контекстні синоніми (без уживання термінів) для зв'язку речень у тексті; удосконалювати тексти шляхом заміни в них окремих слів, що повторюються, на близькі за значенням; розвивати мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до тварин. Хід Уроку I. Організаційний момент Вітаю вас я, мої любі, У світлій затишній оселі! Нехай урок наш для вас буде, як пісня — радісний й веселий! II. Хвилинка каліграфії З за єць III. Словникова робота — Відгадайте загадку. • Від страху тремтить, Швидко біжить. — Запишіть відгадку. Виконайте звуко-буквений аналіз слова заєць . Запишіть речення. Заєць — від куща, а жаба від зайця тікає. — Поясніть, як ви зрозуміли приказку. IV. Узагальнення й осмислення знань 1 Списування з друкованого тексту Улітку заєць був сірий, гладенький. Гарно йому було в цій шубці. Настала осінь. Він почав линяти. Замість літньої шерстки виросла біла, пухнаста. Причаїться заєць узимку під кущем — і не скоро його помітять. — Про кого йдеться в тексті? — Поділіть слово заєць на склади. — Підкресліть слова, якими автор замінив слово заєць. 2 Фізкультхвилинка 3 Творча робота. Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами — А тепер спробуйте самостійно описати зайчика. який він? Запитання — Хто такий зайчик? — Що у нього на маківці? — які зубки має гризунчик? — яка у нього шубка? — як дивляться великі очі? — які лапки має вухань? — який у зайця хвостик? — який звірок зайчик? словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні — довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний. — Прочитайте складений текст. — яку назву ви до нього дібрали? — За допомогою яких слів ви пов’язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього) — Третє і четверте речення? (Гризунчик — він) — як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів в тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок) Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб пов’язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим. 4 Добирання слів, близьких за значенням Зразок. Діти — вони. Кричати — галасувати. Мама — ..., батько — ..., бігають — ..., іти — ..., ворона — комбайн — ... V. Підсумок уроку. Рефлексія — чого навчилися на уроці? — якого висновку дійшли? додатковий матеріал Загадки на допомогу • Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. через поле навмання Перегнав би я коня. (Заєць) • Довгі ноги — Скік та скік. Ми погнались — Він утік. (Заєць) • Довгі вуха, куций хвіст, Невеличкий сам на зріст. На городі побував — Нам капустку пожував. (Заєць) • я — страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. В лісі, в полі навкруги — Скрізь у мене вороги. (Заєць) Ребус (За/є/ць) | |
| |
Переглядів: 3035 | |
«Золотаосінь» |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Жива і нежива природа |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Всього коментарів: 0 | |