💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки [д~ж], ЙАз], з'] — вимова і позначення на письмі. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз

УРОК 101

Тема: Звуки [д~ж], ЙАз], з'] — вимова і позначення на письмі. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз.

Мета: Закріпити навичку правильної вимови слів із звуками [д~ж], [дАз], з']та позначення їх на письмі; учити правильно переносити слова із буквосполученнями дж, дз; розвивати зв'язне мовлення, навички складати описи за питаннями; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

— Про які звуки ми говорили на останніх уроках? Чим вони відрізняються від голосних?

— Як вони позначаються на письмі?

— Які букви можуть позначати і м'який, і твердий приголосний звук?

— Яка буква завжди позначає два приголосних звуки?

— А чи знаєте ви, які дві букви позначають один звук?

Це усі повинні знати:

Нас не можна роз'єднати.

Відрізняємось ми чим?

Літер дві, а звук один.

(Дз, дж).

III. Осмислення нових знань

1. Артикуляційно-слухові спостереження.

— Вимовте звуки [дАж], [д~з], [дз']« Порівняйте їх вимову із звуками [д], [ж], [з].

— Якими буквами позначаються на письмі звуки [дТж], (д з],3'] ?

— Назвіть слова з цими звуками.

2. Каліграфічна хвилинка.

ДжДз дж дз

Над квіткою джмелик дзвенить, як дзвінок.

— Назвіть слова із буквосполученнями дж, дз.

— Побудуйте звукову модель слова дзвінок. Скільки букв у цьому слові? А скільки звуків? Чому?

3. Робота з підручником. Вправа 174, с. 73—74.

— Прочитайте речення, правильно вимовляючи звуки у виділених словах. Що ви помітили?

— Якими буквами позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз']?

— Випишіть виділені слова. Підкресліть буквоспо-лучення дж, дз.

4. Ознайомлення з правилом на с. 74.

5. Виконання вправи 175, с. 74 (завдання 1—3).

— Як ви поділили слова для переносу? Якими правилами користувалися?

6. Попереджувальний диктант.

У садочку дзижчали бджоли. На полі росте кукурудза. Діти заспівали дзвінку пісеньку.

IV. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Складання опису джмелика за вправою 176, с. 74-75.

— Прочитайте текст. Про кого він?

— Чим відрізняються слова джміль і джмелик?

— Прочитайте запитання. Користуючись ними, усно опишіть джмелика.

2. Творча робота. Вправа 177.

3. Словниковий диктант.

— Відгадайте загадки. Відгадки запишіть в стовпчик.

 На городі молода Пишні коси розплела,

 У зеленії хустинки Золоті хова зернинки.

 (Кукурудза).

 Який є, таким покаже,

 І без слів про все розкаже.

(Дзеркало).

 Наче птиця, крила має,

 Все літає та співає:

 — Я медок вам ношу,

 Не чіпайте, бо вкушу!

 (Бджола ).

 В кожну квітку заглядає Волохатий цей товстун,

 Все гуде, медок шукає.

 Він справжнісінький ласун!

 (Джміль).

— До записаних слів доберіть слова-ознаки з дошки. (Велике, сердитий, працелюбна, смачна).

— Запишіть словосполучення.

VI. Підсумок уроку

— Випишіть групи споріднених слів в три рядки. Позначте дужкою корінь.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2816 | Рейтинг: 0.0/0
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]