💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звуки [д~ж], ЙАз], з'] — вимова і позначення на письмі. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз

УРОК 101

Тема: Звуки [д~ж], ЙАз], з'] — вимова і позначення на письмі. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз.

Мета: Закріпити навичку правильної вимови слів із звуками [д~ж], [дАз], з']та позначення їх на письмі; учити правильно переносити слова із буквосполученнями дж, дз; розвивати зв'язне мовлення, навички складати описи за питаннями; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

— Про які звуки ми говорили на останніх уроках? Чим вони відрізняються від голосних?

— Як вони позначаються на письмі?

— Які букви можуть позначати і м'який, і твердий приголосний звук?

— Яка буква завжди позначає два приголосних звуки?

— А чи знаєте ви, які дві букви позначають один звук?

Це усі повинні знати:

Нас не можна роз'єднати.

Відрізняємось ми чим?

Літер дві, а звук один.

(Дз, дж).

III. Осмислення нових знань

1. Артикуляційно-слухові спостереження.

— Вимовте звуки [дАж], [д~з], [дз']« Порівняйте їх вимову із звуками [д], [ж], [з].

— Якими буквами позначаються на письмі звуки [дТж], (д з],3'] ?

— Назвіть слова з цими звуками.

2. Каліграфічна хвилинка.

ДжДз дж дз

Над квіткою джмелик дзвенить, як дзвінок.

— Назвіть слова із буквосполученнями дж, дз.

— Побудуйте звукову модель слова дзвінок. Скільки букв у цьому слові? А скільки звуків? Чому?

3. Робота з підручником. Вправа 174, с. 73—74.

— Прочитайте речення, правильно вимовляючи звуки у виділених словах. Що ви помітили?

— Якими буквами позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз']?

— Випишіть виділені слова. Підкресліть буквоспо-лучення дж, дз.

4. Ознайомлення з правилом на с. 74.

5. Виконання вправи 175, с. 74 (завдання 1—3).

— Як ви поділили слова для переносу? Якими правилами користувалися?

6. Попереджувальний диктант.

У садочку дзижчали бджоли. На полі росте кукурудза. Діти заспівали дзвінку пісеньку.

IV. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Складання опису джмелика за вправою 176, с. 74-75.

— Прочитайте текст. Про кого він?

— Чим відрізняються слова джміль і джмелик?

— Прочитайте запитання. Користуючись ними, усно опишіть джмелика.

2. Творча робота. Вправа 177.

3. Словниковий диктант.

— Відгадайте загадки. Відгадки запишіть в стовпчик.

 На городі молода Пишні коси розплела,

 У зеленії хустинки Золоті хова зернинки.

 (Кукурудза).

 Який є, таким покаже,

 І без слів про все розкаже.

(Дзеркало).

 Наче птиця, крила має,

 Все літає та співає:

 — Я медок вам ношу,

 Не чіпайте, бо вкушу!

 (Бджола ).

 В кожну квітку заглядає Волохатий цей товстун,

 Все гуде, медок шукає.

 Він справжнісінький ласун!

 (Джміль).

— До записаних слів доберіть слова-ознаки з дошки. (Велике, сердитий, працелюбна, смачна).

— Запишіть словосполучення.

VI. Підсумок уроку

— Випишіть групи споріднених слів в три рядки. Позначте дужкою корінь.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2828 | Рейтинг: 0.0/0
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці...
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Українська народна казка «Колосок»
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]