УРОК 101 Тема: Звуки [д~ж], ЙАз], з'] — вимова і позначення на письмі. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз.Мета: Закріпити навичку правильної вимови слів із звуками [д~ж], [дАз], з']та позначення їх на письмі; учити правильно переносити слова із буквосполученнями дж, дз; розвивати зв'язне мовлення, навички складати описи за питаннями; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань — Про які звуки ми говорили на останніх уроках? Чим вони відрізняються від голосних? — Як вони позначаються на письмі? — Які букви можуть позначати і м'який, і твердий приголосний звук? — Яка буква завжди позначає два приголосних звуки? — А чи знаєте ви, які дві букви позначають один звук? Це усі повинні знати: Нас не можна роз'єднати. Відрізняємось ми чим? Літер дві, а звук один. (Дз, дж). III. Осмислення нових знань 1. Артикуляційно-слухові спостереження. — Вимовте звуки [дАж], [д~з], [дз']« Порівняйте їх вимову із звуками [д], [ж], [з]. — Якими буквами позначаються на письмі звуки [дТж], (д з],3'] ? — Назвіть слова з цими звуками. 2. Каліграфічна хвилинка. ДжДз дж дз Над квіткою джмелик дзвенить, як дзвінок. — Назвіть слова із буквосполученнями дж, дз. — Побудуйте звукову модель слова дзвінок. Скільки букв у цьому слові? А скільки звуків? Чому? 3. Робота з підручником. Вправа 174, с. 73—74. — Прочитайте речення, правильно вимовляючи звуки у виділених словах. Що ви помітили? — Якими буквами позначаються на письмі звуки [дж], [дз], [дз']? — Випишіть виділені слова. Підкресліть буквоспо-лучення дж, дз. 4. Ознайомлення з правилом на с. 74. 5. Виконання вправи 175, с. 74 (завдання 1—3). — Як ви поділили слова для переносу? Якими правилами користувалися? 6. Попереджувальний диктант. У садочку дзижчали бджоли. На полі росте кукурудза. Діти заспівали дзвінку пісеньку. IV. Фізкультхвилинка V. Узагальнення і систематизація знань 1. Складання опису джмелика за вправою 176, с. 74-75. — Прочитайте текст. Про кого він? — Чим відрізняються слова джміль і джмелик? — Прочитайте запитання. Користуючись ними, усно опишіть джмелика. 2. Творча робота. Вправа 177. 3. Словниковий диктант. — Відгадайте загадки. Відгадки запишіть в стовпчик. На городі молода Пишні коси розплела, У зеленії хустинки Золоті хова зернинки. (Кукурудза). Який є, таким покаже, І без слів про все розкаже. (Дзеркало). Наче птиця, крила має, Все літає та співає: — Я медок вам ношу, Не чіпайте, бо вкушу! (Бджола ). В кожну квітку заглядає Волохатий цей товстун, Все гуде, медок шукає. Він справжнісінький ласун! (Джміль). — До записаних слів доберіть слова-ознаки з дошки. (Велике, сердитий, працелюбна, смачна). — Запишіть словосполучення. VI. Підсумок уроку — Випишіть групи споріднених слів в три рядки. Позначте дужкою корінь. | |
| |
Переглядів: 2816 | |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Всього коментарів: 0 | |