💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розвиток зв'язного мовлення. Робота над текстом «Білі руки й чорні руки». Опис рук трудівниці (усно)

УРОК 93

Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Робота над текстом «Білі руки й чорні руки». Опис рук трудівниці (усно)

Мета: Учити працювати з текстом, складати описи; розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до людей праці, до українських традицій.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

Жж ай ор жайворонки

Жайворонки, прилетіть, весну красну принесіть!

— Спишіть каліграфічно.

— Яке це речення за метою висловлювання?

— Знайдіть звертання у цьому реченні.

— Знайдіть у реченні слова з ненаголошеними е, и. Доберіть до них перевірні.

III. Актуалізація опорних знань

Виконання вправи 136, с. 59.

— Прочитайте текст.

— Коли настає справжня весна?

— Що робили наші предки, щоб прискорити прихід весни?

— А ще зверталися до пташок із закличками і весняними піснями. Носили по селу випечених з тіста «жайворонків» і «голубів» і співали:

Пташок викликаю З теплого краю:

— Летіть, соловейки,

На нашу земельку,

Спішіть, ластівоньки,

Пасти корівоньки!

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Тільки вправні, роботящі руки могли випекти птахів, які були б схожі на справжніх.

— Сьогодні ми будемо учитись складати опис таких рук. Допоможе нам в цьому оповідання В. Сухомлин-ського «Білі руки й чорні руки».

V. Робота над складанням опису

1. Бесіда.

— Подивіться на свої руки. Які вони? Які у вас пальчики? Яка шкіра? Чи є на ваших руках мозолі? Що уміють робити ваші руки?

2. Робота з текстом. Вправа 137.

— Прочитайте текст.

— Що робила бабуся?

— Про що попросив її Юрко?

— Що здивувало хлопчика?

— Який вийшов голуб?

— Прочитайте виділені слова. Замість яких слів їх ужито? Для чого?

— Прочитайте текст самостійно. Знайдіть у ньому зачин, основну частину і кінцівку.

— Як ви розумієте бабусині слова?

3. Опис рук бабусі.

— Опишіть бабусині руки так, як ви запам’ятали.

— А чи пам’ятаєте ви руки ваших бабусь? Що вміє робити ваша бабуся? Чи тримали ви в своїх руках бабусині руки? Чи пестила вас бабуся? Чи гладила по голові? Чи витирала ваші слізки? Що ви відчували при цьому?

— Опишіть руки вашої бабусі.

4. Висновки.

— Тож якими повинні бути руки у людини?

— А ось послухайте усмішку:

— Васильку, ти помив руки? — питає мама.

— А навіщо? До вечора вони все одно будуть чорними.

— Чи можна сказати, що у Василька вмілі руки? Чому?

— А для чого ж потрібні руки? Послухайте оповідання Василя Сухомлинського.

 Для чого руки потрібні

Петрусь з дідусем великими друзями були. Про все розповідали один одному. Якось дідусь запитав онука:

—А для чого, Петрику, людям руки потрібні?

— Щоб у м'яча грати,— відповів Петрусь.

—А ще для чого? — запитав дідусь.

— Щоб ложку тримати.

—А ще?

— Щоб кішку гладити.

—А ще?

— Щоб камінчики в річку кидати ...

Довго відповідав Петрусь дідусеві. І ніби правильно відповідав. А про головне так і не сказав.

— Про що не сказав Петрусь дідусеві?

VI. Підсумок уроку

— Про що говорили сьогодні на уроці?

— Який висновок ви зробили для себе?

VII. Домашнє завдання

— Вдома роздивіться бабусині чи мамині руки і прочитайте мамам і бабусям оповідання В. Сухом-линського «Білі руки й чорні руки».

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1341 | Рейтинг: 0.0/0
У царстві букв і звуків
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Вітальна листівка до Дня перемоги
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]