УРОК 93 Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Робота над текстом «Білі руки й чорні руки». Опис рук трудівниці (усно)Мета: Учити працювати з текстом, складати описи; розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати повагу до людей праці, до українських традицій. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Жж ай ор жайворонки Жайворонки, прилетіть, весну красну принесіть! — Спишіть каліграфічно. — Яке це речення за метою висловлювання? — Знайдіть звертання у цьому реченні. — Знайдіть у реченні слова з ненаголошеними е, и. Доберіть до них перевірні. III. Актуалізація опорних знань Виконання вправи 136, с. 59. — Прочитайте текст. — Коли настає справжня весна? — Що робили наші предки, щоб прискорити прихід весни? — А ще зверталися до пташок із закличками і весняними піснями. Носили по селу випечених з тіста «жайворонків» і «голубів» і співали: Пташок викликаю З теплого краю: — Летіть, соловейки, На нашу земельку, Спішіть, ластівоньки, Пасти корівоньки! IV. Повідомлення теми і мети уроку — Тільки вправні, роботящі руки могли випекти птахів, які були б схожі на справжніх. — Сьогодні ми будемо учитись складати опис таких рук. Допоможе нам в цьому оповідання В. Сухомлин-ського «Білі руки й чорні руки». V. Робота над складанням опису 1. Бесіда. — Подивіться на свої руки. Які вони? Які у вас пальчики? Яка шкіра? Чи є на ваших руках мозолі? Що уміють робити ваші руки? 2. Робота з текстом. Вправа 137. — Прочитайте текст. — Що робила бабуся? — Про що попросив її Юрко? — Що здивувало хлопчика? — Який вийшов голуб? — Прочитайте виділені слова. Замість яких слів їх ужито? Для чого? — Прочитайте текст самостійно. Знайдіть у ньому зачин, основну частину і кінцівку. — Як ви розумієте бабусині слова? 3. Опис рук бабусі. — Опишіть бабусині руки так, як ви запам’ятали. — А чи пам’ятаєте ви руки ваших бабусь? Що вміє робити ваша бабуся? Чи тримали ви в своїх руках бабусині руки? Чи пестила вас бабуся? Чи гладила по голові? Чи витирала ваші слізки? Що ви відчували при цьому? — Опишіть руки вашої бабусі. 4. Висновки. — Тож якими повинні бути руки у людини? — А ось послухайте усмішку: — Васильку, ти помив руки? — питає мама. — А навіщо? До вечора вони все одно будуть чорними. — Чи можна сказати, що у Василька вмілі руки? Чому? — А для чого ж потрібні руки? Послухайте оповідання Василя Сухомлинського. Для чого руки потрібні Петрусь з дідусем великими друзями були. Про все розповідали один одному. Якось дідусь запитав онука: —А для чого, Петрику, людям руки потрібні? — Щоб у м'яча грати,— відповів Петрусь. —А ще для чого? — запитав дідусь. — Щоб ложку тримати. —А ще? — Щоб кішку гладити. —А ще? — Щоб камінчики в річку кидати ... Довго відповідав Петрусь дідусеві. І ніби правильно відповідав. А про головне так і не сказав. — Про що не сказав Петрусь дідусеві? VI. Підсумок уроку — Про що говорили сьогодні на уроці? — Який висновок ви зробили для себе? VII. Домашнє завдання — Вдома роздивіться бабусині чи мамині руки і прочитайте мамам і бабусям оповідання В. Сухом-линського «Білі руки й чорні руки». | |
| |
Переглядів: 1330 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Ліплення з пластиліну звірят |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Симетричне вирізування |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Всього коментарів: 0 | |