УРОК
90
Тема: Ненаголошені голосні звуки [е], [и]. Спостереження за вимовою і написаннямМета: Формувати в учнів навички літературної вимови наголошених і ненаголошених звуків [е], [и] в словах; розвивати вміння порівнювати звуки [е], [и] в наголошених і ненаголошених словах; виховувати спостережливість, уважність. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Вв КК ння ить Вчення — світ, а невчення — тьма. Книга вчить, як на світі жить. III. Актуалізація опорних знань 1. Словниковий диктант (один учень пише на дошці). Вересень, олень, редиска, Батьківщина, алфавіт, учитель, ковзанка, жайворонок. — Перевірте правильність написаного. — Поставте в кожному слові наголос. 2. Гра-естафета «Наголошений стає першим». Клас ділиться на три команди. Для кожної команди на дошці записане слово. Перші гравці визначають наголошений голосний у слові і записують наступне слово, яке починається з цього голосного. Далі в гру вступає наступний член команди. Якщо попередній гравець зробив помилку, то наступний повинен виправити її. Учитель слідкує за тим, щоб діти не записували слова з наголошеним и. Виграє команда, яка складе найдовший ланцюжок слів. ІIIIII капу стамо ре сова Украї нао стрів абрикос ї жак а рмія IV. Повідомлення теми і мети уроку V. Осмислення нових знань 1. Виконання вправи 120, с. 53. — Прочитайте вірш. Запишіть виділені слова в стовпчик. — В другий стовпчик спишіть слова з дошки: небеса, рибалка, озеро, серця. — Поставте наголос в кожному слові. — Вимовте наголошені звуки в словах першого стовпчика. Тепер прочитайте слова. Чи чітко вимовляються е та и в цих словах? — Прочитайте слова другого стовпчика. Чи чітко вимовляються ці ж голосні? Як ви думаєте, чому? 2. Казка про наголошений і ненаголошений звуки. Зустрілись якось у слові наголошений ній ненаголошений. — Добрий день, е! — Вибачте, я не е, я и. — А голос у тебе зовсім як у е. — Еге ж, стань на моє місце, тоді подивимось, який у тебе буде голос. Моя подружка е спробувала стати на моє місце, так її тепер всі з и плутають. — А яке ж у тебе місце? — Ет, глушина! Ти ось у центрі уваги. А про мене хто пам’ятає? Я б на твоєму місці ще б не так звучав! — жалівся ненаголошений и. — Але ж я під наголосом,— нагадав наголошений и. — Він мені і трішки розслабитись не дає. Стань і ти під наголос — і звучи. Ну то як? Мовчить ненаголошений и. Не хочеться йому змінюватися, хоч і жалівся. Так йому спокійніше. 3. Ознайомлення з правилом на с. 53. Висновок. 4. Спостереження за вимовою ненаголошених звуків у вправі 121, с. 53. 5. Фізкультхвилинка. VI. Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 122, с. 54. — Які звуки чуємо в наголошених і ненаголошених складах? — Якими буквами позначено наголошені і нена-голошені звуки [е] та [и]? — Спишіть слова парами. 2. Колективна робота. Вправа 123, с. 54. — Назвіть предмети, зображені на малюнках. — Зробіть висновок, які букви треба писати в перших двох словах. — Запишіть слова. — З першими двома словами складіть речення. VII. Підсумок уроку — Про які звуки говорили на уроці? — Як вимовляються ненаголошені [е] та [и]? VIII. Домашнє завдання. Вправа 124, с. 54—55 Запишіть слова лівого стовпчика, вставляючи пропущені букви. Користуйтеся словами з правого стовпчика. | |
| |
Переглядів: 2666 | |
Лікарські рослини |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Народні іграшки з глини |
Всього коментарів: 0 | |