УРОК 79 Тема: Практичне вправляння зі спільнокореневими словамиМета: Поглиблювати знання про спільнокореневі слова; розвивати вміння добирати споріднені слова, визначати в них корінь; поглиблювати знання учнів про речення; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її символів. Обладнання: Картки з зображеннями тварин. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Яка відмінність у значенні слів лівого і правого стовпчиків? — Назвіть корінь в кожній парі слів. III. Каліграфічна хвилинка. Актуалізація опорних знань Уїн ще ий ай Т/* і/1 Л і/ Красивий, щедрий, рідний край І мова наша — солов 'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься... (Україна). — Спишіть каліграфічно. Допишіть потрібне слово. — Знайдіть у вірші слова, що означають назву дії. — До перших трьох слів доберіть споріднені слова, які відповідають на питання що? Запишіть пари слів, визначтевнихкорінь.(К расивий—к ;раса,щАедрий— щ едрістьГр1 ід ний Ар ід). IV. Основна частина уроку 1. Робота з підручником. Вправа 66, с. 31. — До поданих слів — назв предметів доберіть споріднені слова — назви дій та назви ознак. — З яким словом — назвою предмета можна сполучити слова третього стовпчика? — Пригадайте, що ви знаєте про розповідні, питальні і спонукальні речення? 2. Самостійна робота. Виконання вправи 67, с. 32. — До слова погойдувати доберіть з лічилки спіль-нокореневі слова. Запишіть їх, визначте корінь. (Перевірка виконаного). 3. Робота з віршем. Вправа 68, с. 32. — Прочитайте вірш мовчки. Хто його автор? — Підготуйтеся до виразного читання. — З чого видно, що тополі тяжко жилося в чужому краї? Куди вона хотіла повернутися? — Тополя здавна була одним із символів України. Про неї складено багато народних пісень і легенд. — Знайдіть і виразно прочитайте питальні і спонукальні речення у вірші. — Знайдіть і прочитайте пестливі назви предметів. — До виділених слів доберіть і запишіть спільнокореневі. 4. Фізкультхвилинка. 5. Гра «Знайдіть малят». Учитель виставляє картки з зображеннями тварин. Діти повинні записати речення за зразком. У лисиці — лисеня. У слона — ... У ворони —... У кита —... — Визначте корінь у словах. 6. Виконання вправи 69. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою. 7. Робота в парах. Вправа 70, с. 33. — Вивчіть вірш напам’ять. Розкажіть його сусідові по парті. — Правильно запишіть слово, в якому пропущено букву. Доберіть до нього спільнокореневі слова. V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання. Вправа 71, с. 33. (Пояснення виконання) | |
| |
Переглядів: 1757 | |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |