УРОК 78 Тема: Практичне вправляння зі спільнокореневими словамиМета: Вправляти учнів у доборі спільнокореневих слів, визначенні в них кореня; розвивати зв’язне мовлення, вміння розпізнавати спільнокореневі слова в тексті і на слух; виховувати спостережливість, увагу. Обладнання: Дидактичні картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте, якими словами ви замінили вислови. — Прочитайте споріднені слова і назвіть у них корінь. III. Каліграфічна хвилинка Кк че ють ощ Коли нема — чекають, а коли прийду — тікають. — Запишіть каліграфічно загадку. Відгадайте її. — Доберіть споріднені слова до слова дощ. Запи-шітьїх. Визначте корінь. (Д ощ,д ’ощовий, задощило, д—ощик.). IV. Основна частина уроку 1. Робота з підручником. Виконання вправи 61, с. ЗО. — Прочитайте слова. Що вони означають? На яке питання відповідають? — Доберіть до поданих слів спільнокореневі слова — назви предметів та назви ознак за зразком. — Позначте корені в словах. 2. Гра «Син і тато». Учитель розказує казку, а учні додають споріднені слова. Жили-були тато і маленький синочок. Вони все робили разом. Вранці вставали, тато одягав сорочку, а синок одягав свою ... (сорочечку). Тато брав лопату і йшов на город, а синочок і собі брав маленьку ... (лопатку). На городі тато копав велику грядку, а синочок маленьку ... (грядочку). Потім тато брав велике відро і поливав садок, а синочок брав маленьке ... (відерце) і допомагав татові. А ввечері вони разом читали. Тато читав велику... (книжку), а синочок маленьку... (книжечку) з малюнками. 3. Виконання вправи 62, с. ЗО (колективно). — Замініть виділені слова спільнокореневими і запишіть за зразком. — Усно складіть з кожним словосполученням питальне речення. 4. Фізкультхвилинка. 5. Творче завдання. — Послухайте вірш, випишіть з нього споріднені слова і визначте в них корінь. (Вірш читається двічі). У полі на роздоллі Дзвінок веселий ріс, А чарівник побачив,— Школярикам відніс. Тихенько чарівничі Слова промовив він,— І став дзвіночок мідним, Розсипав чистий дзвін. (Б. Заверуха) Перевірка виконання. — Чи зрозуміли, про який дзвіночок йшлося у вірші? — Скільки значень має це слово? 6. Самостійна робота. Виконання вправи 63, с. ЗО. — Випишіть з вірша парами спільнокореневі слова. Позначте в них корінь. — До якого слова у вірші немає спільнокоренево- го? — Прочитайте слова — назви дій. Як ви розумієте значення цих слів? 7. Гра-естафета за вправою 64, с. 31. Учні по черзі дописують на дошці корені слів так, щоб утворилися назви місяців. Інші діти виконують це завдання на окремих аркушах паперу. — А тепер складіть речення про кожен місяць так, щоб в кожному реченні були споріднені слова. Зразок. У лютому лютують морози. — Який місяць зиму починає, а який — кінчає? Запишіть відповідь, користуючись схемою. — Складіть такі ж речення про весну і осінь (усно). V. Підсумок уроку — З якими словами працювали сьогодні на уроЦІ? — Що таке споріднені слова? VII. Домашнє завдання. Вправа 65, с. 31 — Спишіть пари слів. Позначте у них корінь. | |
| |
Переглядів: 3190 | |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Людина — частина живої природи |
Всього коментарів: 0 | |