УРОК 77 Тема: Розпізнавання спільнокореневих слів, визначення в них спільної частини — кореняМета: Формувати вміння розпізнавати спільнокореневі слова, визначати в них корінь; закріплювати знання про різні частини мови; розвивати мовлення, виховувати увагу і спостережливість. Обладнання: Таблиця «Корінь. Споріднені слова». Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте записаний текст. — Назвіть спільнокореневі слова. Який у них корінь? — Яке речення в тексті відповідає поданій схемі? III. Каліграфічна хвилинка Сл єн ня их Слон, слониха й слоненя Йдуть купатися щодня. — Спишіть каліграфічно. — Знайдіть у реченні споріднені слова. — Визначте в них корінь. IV. Основна частина уроку 1. Робота з таблицею «Корінь. Споріднені слова». — Як називаються складені вами слова? — Запишіть споріднені слова з коренем л~їт. — Яке значення має корінь л~іт у цих словах? — Чи буде спорідненим з ними слово літо? Складіть слова з коренем літ та коренем ліс. 2. Ознайомлення з правилом на с. 28. Виконання вправи 56, с. 28. — Прочитайте правило. — Тепер ви знаєте, що у споріднених слів корінь повинен не тільки однаково звучати, а й мати однакове значення. — Прочитайте пари слів. Поясніть, які з них є спорідненими. — Запишіть парами споріднені слова. Позначте в них корінь. — Які слова у вправі не є спорідненими? Поясніть, чому. 3. Загадка-жарт. По дорозі йшли гусак, гуска і гусенята. А назустріч їм — гусінь. —Добридень, родичі! — каже гусінь. — Ти хто така? — питають гуси. — Я — ваша тітонька,— відповідає гусінь. Засичали гуси, розсердилися. — Чому розсердилися гуси? Чи справді гусінь — їхня родичка? — Запишіть з вірша споріднені слова, визначте в них корінь. 4. Самостійна робота. Виконання вправи 57, с. 28. — Розгляньте малюнки і запишіть назви зображених предметів. До кожної назви доберіть спільноко-реневі слова. Позначте в них корінь. (Перевірка виконаного). 5. Фізкультхвилинка. 6. Виконання вправи 58, с. 28. — Прочитайте і спишіть вірш. — Хто його написав? — Що означають виділені слова? На які питання вони відповідають? — Визначте корені у виділених словах. У цьому вам допоможе правило на с. 29. — То що треба зробити, щоб виділити корінь у слові? 7. Гра «Добери споріднені слова». Учитель називає слово. Учні по черзі добирають споріднені слова. Потім всі разом визначають корінь. В грі можна використовувати м’яч або естафетну паличку. 8.Самостійне виконання вправи 59, с. 29. Взаємоперевірка. V. Підсумок уроку — Які слова називаються спорідненими? — На що треба звертати увагу, добираючи споріднені слова? — Що треба зробити, щоб визначити в слові корінь? VI. Домашнє завдання. Вправа 60, с. 29 — Кожен вислів замініть за зразком. У споріднених словах позначте корені. Виділені слова поділіть для переносу. | |
| |
Переглядів: 2222 | |
У царстві букв і звуків |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Всього коментарів: 0 | |