УРОК 76 Тема: Уявлення про спільнокореневі слова і корінь словаМета: Дати уявлення про спільнокореневі слова і корінь слова; розвивати вміння розпізнавати спільнокореневі слова, визначати в них корінь; виховувати спостережливість, уважність. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Кв ень квіт чав Квітень — славний квітникар, Сонячно і рясно Уквітчав наш календар Першим цвітом — рястом. (Т. Коломієць) III. Формування понять «корінь», «споріднені сло ва» — Знайдіть у записаному вірші схожі слова. — Випишіть їх з нового рядка. — Як родичі, рідні люди, схожі між собою, так і деякі слова у мові схожі. Тому такі слова називаються спорідненими. — Подивіться, чим схожі ці слова? Яка у них однакова частина? Позначте її дужкоюЦя частинка в споріднених словах називається коренем. У дерева могутнього, У лагідної квітки Обов'язково корінь є. Запам'ятайте, дітки. Та якщо корінь відірвати, Не буде дерево стояти, Не зможе квітка жити. Не тільки корінь у рослин — У слові теж він є... Через слова, через віки Несе він значення своє. Батько, батьків, Батьківщина. Діти, діточки, дитина. Ось росте, зрости, зростив... Веселився, звеселив... (С. Сторожев) — Ознайомтеся тепер з правилом в підручнику на с. 26. IV.Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з підручником. Колективне виконання вправи 50, с. 26. — Розгляньте малюнки і доберіть підписи до них. Запишіть ці слова. — Виділіть в словах спільну частину. Як вона називається? А як називаються такі слова? 2. Вправа 51, с. 26. — Прочитайте слова. Знайдіть серед них споріднені, запишіть їх. — Визначте дужкою корінь. — Чому слова курча і шпак не є спорідненими до записаних? 3. Фізкультхвилинка. 4. Гра «Знайди зайве слово». На дошці записані рядки слів. В кожному рядку діти повинні знайти зайве слово і обґрунтувати свій вибір. 1. Ліс, лісок, лис, лісник. 2. Коса, косар, коза, косовиця. 3. Весна, весняний, весело, веснянка. 4. Село, селянин, селянський, сила. 5. Літак, політ, переліт, літо. 4. Самостійна робота. Виконання вправи 52, с. 27. — Спишіть слова і позначте в них корінь. (Взаємоперевірка виконаного). 5. Робота в парах. Вправа 53, с. 27. — Повправляйтесь в правильному і швидкому читанні скоромовок. — До слова проворонила доберіть близьке за значенням. — Запишіть скоромовки з пам’яті. Знайдіть в них споріднені слова. Позначте в них корінь. — Перевірте написане один в одного. 6. Вправа 54, с. 27. — До кожного з слів поставте питання. Що називає кожне слово? — Спишіть слова. Доведіть, що вони спільнокоре-неві. V. Підсумок уроку — Про які слова ми говорили сьогодні на уроці? — Які слова називаються спорідненими? — Що таке корінь слова? VII. Домашнє завдання. Вправа 55, с. 27 — Запишіть текст, дібравши з дужок потрібне слово. Знайдіть у тексті спільнокореневі слова, позначте у них корінь. | |
| |
Переглядів: 4072 | |
Школа ввічливості. Гостини |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |