💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розвиток зв'язного мовлення. Розповідь за серією малюнків

УРОК 71

Тема: Розвиток зв'язного мовлення. Розповідь за серією малюнків

Мета: Учити складати зв'язні розповіді за серією малюнків; розвивати діалогічне і монологічне мовлення; учити вживати у мовленні слова — назви дій; поглиблювати знання про текст; виховувати доброту і ввічливість.

Хід Уроку

І. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань.

1. Каліграфічна хвилинка.

Чо чи ши жа зичиш

Чого собі не зичиш, і другому не жадай.

— Підкресліть слова — назви дій. Доберіть до них близькі за значенням слова.

— Поясніть, як ви розумієте це прислів'я?

2. Робота з казкою. Вправа ЗО, с. 17.

— Прочитайте уривок казки. Як вона називається?

— Пригадайте і розкажіть в особах початок і кінець казки.

— Як ви гадаєте, чи підходить записане нами прислів'я до казки?

— Прочитайте у вправі слова — назви дій. Поставте до них питання.

3. Добір синонімів-дієслів. Вправа ЗО, завдання 3.

— Якими словами можна замінити слово стук-стук.

— Замініть таким чином слова шкряб-шкряб, хлюп-хлюп, стриб-стриб.

— Виконайте завдання 3 у вправі. Запишіть речення за зразком.

III. Фізкультхвилинка

IV. Складання розповіді за серією малюнків і запитаннями. Вправа 31, с. 18

1. Розгляд малюнків.

— Розгляньте малюнки. Що зображено на кожному з них?

— Дайте дітям імена.

— Що ви можете сказати про поведінку Сашка?

2. Складання речень за кожним малюнком.

— Придумайте, який заголовок можна дібрати до тексту, що ви будете складати за малюнками.

— Пригадайте, з яких частин повинен складатися текст?

— Подумайте, як можна почати вашу розповідь. Яка пора року була? Якою була дорога?

— Розгляньте перший малюнок. Що на ньому зображено?

 — Куди зібрався Сашко?

 — Кого він побачив на дорозі?

 (Була зима. Усе засипав сніг. На дорозі під снігом — лід. Слизько.

 Сашко взяв ключку і зібрався на ковзанку пограти у хокей. По дорозі йшов Іванко.).

 — Подивіться на другий малюнок. Що сталося з Іванком?

 — Як він себе почував?

 — Як поводився у цей момент Сашко?

 (Раптом хлопчик послизнувся і впав. Шапка відлетіла вбік. Боляче йому і соромно. А Сашко стоїть, регоче.).

 — Роздивіться третій малюнок.

 — Що сталось з Сашком?

 (Піднявся Іванко, шапку підібрав. А Сашко сміливо вийшов на дорогу. Та на тому ж таки місці послизнувся і впав.).

 — Розгляньте четвертий малюнок.

 — Що зробив Іванко?

 — Як почувався Сашко?

 (Підбіг Іванко до хлопчика, допоміг піднятися. Соромно стало Сашкові за те, що глузував з Іванка.).

 — Як би ви закінчили розповідь? Можливо, вам допоможуть у цьому прислів’я, записані після вправи?

 4. Запис розповіді в зошити під керівництвом, учителя.

V. Порівняння складеної розповіді і казки « Лисичка і журавель»

 — Порівняйте складену вами розповідь і казку. Чим вони подібні? Чим відрізняються?

 — Які прислів’я ви дібрали б до цих творів?

VI. Підсумок уроку

 — Що ви училися робити на уроці?

 — Чи зрозуміли ви, як треба ставитись до інших?

VII. Домашнє завдання. Вправа 32, с. 19

 — Навчіться правильно читати текст. Випишіть слова — назви дій.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 7085 | Рейтинг: 0.0/0
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Незвичайний стадіон
Уроки чемності
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]