УРОК 68 Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь на тему «Як ми ліпили снігову бабу»Мета: Учити складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; поглиблювати знання учнів про види речень; виховувати бажання допомагати зимуючим птахам. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання III. Каліграфічна хвилинка Сн чк ху ах ає Сніг на полях, лід на річках, хуга гуляє, коли це буває? — Спишіть каліграфічно загадку. Відгадайте її. — Підкресліть слова — назви дій. — Знайдіть слова, в яких звуків більше, ніж букв. — До слова хуга доберіть слова, близькі за значенням. IV. Мотивація навчальної діяльності 1. Відгадування загадок. Хто малюнок уночі На вікні зробив мені? (Мороз ). Білий, а не цукор, м'який, а не вата, без ніг, а йде. ( Сніг ). Срібна зірка сніжно-біла На рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, Стала краплею води. ( Сніжинка ). 2. Гра-естафета «Допиши словечко». На дошці записані слова Мороз (щоробить?) ... Сніг (щоробить?) ... Сніжинка (щоробить?) ... Учні кожного ряду виходять по черзі і дописують до свого слова дієслова. Виграє та команда, яка добере найбільше дієслів. V. Повідомлення теми і мети уроку — А що ви любите робити взимку? — Сьогодні ми будемо складати розповідь на тему «Як ми ліпили снігову бабу». VI. Розвиток усного мовлення учнів за вправою 19, с. 12 — Розгляньте перший малюнок. Дайте дітям імена. Складіть речення за першим малюнком. (Оленка і Петрик вирішили зліпити снігову бабу. Вони почали накочувати снігові кулі. Весело працювали діти. Оленка накотила велику кулю, а Петрик — трохи меншу.). — Подивіться на другий малюнок. Що вже встигли зробити діти? — Хто ще допомагає їм ліпити снігову бабу? — Що робить песик? (Діти вправно поставили одну снігову кулю на іншу. Спочатку поставили більшу Оленчину, а потім Петрикову меншу. Песик теж завзято допомагав дітям. Носиком він накочував менші кульки. Це будуть бабині руки.). — Складіть речення за третім малюнком. — Що діти зробили бабі з третьої кулі? — Що надів їй на голову Петрик? — З чого зробили діти сніговій бабі очі? — Що приставили до руки? — Що тримає в руках Оленка? Навіщо їй морква? (Примостили діти третю снігову кулю — це буде бабина голова. Дві вуглинки — це бабині очі. На голову сніговій бабі Петрик надів відро. Оленка принесла з дому морквинку. Це буде бабин ніс.). — Що можна розповісти за четвертим малюнком? — Що роблять діти? — Що почепив Петрик на шию сніговій бабі? — Що робить песик? (Петрик ще й свій шарф почепив на шию сніговій бабі. Взялися діти за руки і давай стрибати довкола баби. Ох і весело їм!А песик схопив зубами шарф і тягне його, немов запрошуючи бабу погратися з ним. Ох і гарну ж снігову бабу виліпили діти!). — Побудуйте тепер повну розповідь про те, як діти ліпили снігову бабу. — Запишіть останнє речення в зошити. Яке воно за темою висловлювання? Який знак ви поставили в кінці? Чому? VII. Фізкультхвилинка з імітацією рухів Снігова баба — Ну-те, хто з вас там прудкіший? То ідіть в садок скоріше! Купи снігу там лежать! — Хлопці поклик підхопили, Бабу з снігу враз зліпили, Очі з вугілля всадили, Рот із буряка зробили, От так «баба»! Молодці! Ну, дивуйтесь горобці! VIII. Робота з текстом. Вправа 20, с. 13 — Прочитайте текст уголос. Про що він? — Знайдіть в ньому зачин і кінцівку. — Речення яких видів є у тексті? — Прочитайте одне розповідне речення, одне питальне, одне спонукальне. Які знаки ставляться в кінці? — Знайдіть речення із звертанням. Якого вони виду? Поясніть розділові знаки. — Прочитайте слова — назви дій, що вжиті у тексті. — Розкажіть, як ви допомагаєте птахам взимку. IX. Підсумок уроку X. Домашнє завдання. Вправа 21, с. 13 — Запишіть відповіді на запитання, дібравши слова з довідки. Складіть одне речення з а. Перед а ставте кому. | |
| |
Переглядів: 2176 | |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
З чого все почалося |
Всього коментарів: 0 | |