УРОК № 57 Тема: Уявлення про слова, які виражають ознаки предметів. Вимова слова ознакаМета: Ознайомити учнів з словами, які виражають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, впізнавати предмети за їх ознаками; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови. Обладнання: Предметні малюнки, лялька-іграшка Баба Яга. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Н Ба щи єд Батьківщина. Неповторна та єдина наша люба Батьківщина. — Поділіть слово Батьківщина на склади. — Якими словами охарактеризовано Батьківщину? III. Мотивація навчальної діяльності — Відгадайте загадки. Сірий, зубатий, По полю гуляє, Звірів лякає. (Вовк). Увесь колючий, непосидючий, Коли злякається, Клубочком згортається. (їжак ). Хвостата, носата, Руда і зубата. (Лисиця ). Чорні, криві, Від роду німі. А стануть у ряд,— Враз заговорять. (Букви ). — Назвіть слова, які допомогли вам відгадати загадки. Що вони виражають? (Ознаки). — Сьогодні ми будемо говорити про слова, які виражають ознаки предметів. IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу — Це слово дасть усякому предмету Якусь його ознаку чи прикмету. На прикмети воно вкаже, Хто який воно розкаже: Синій, чистий, світлий, білий, І яка у світі сила, Що зробила нам добро, Щоб яке воно було? Всі які повинні бути, Щоб родину не забути? 1. Ознайомлення з правилом на с. 117. 2. Колективна робота. Вправа 252, с. 116. — Назвіть предмети та їх ознаки за кольором. — Запишіть за зразком. 3. Самостійна робота. Вправа 253, с. 116. Виконується аналогічно попередній вправі. 4.Ігрова ситуація. На дошці — ілюстрації землі, неба, сонечка, хмарки, квітів, машин, дерев. З іншої сторони — чорні квадрати. Учитель. Бачите, діти, скільки навкруги нас предметів, кожен має свої ознаки, і всі ці предмети різні. (З'являється лялькова Баба Яга). Баба Яга. Не хочу, щоб були всі різні! Слова промовлю зараз грізні. Щоб всі однакові були: Машини, люди і столи. Усіх я хочу покарати — Усіх перетворю в квадрати... (Перевертає зображення на інший бік. Таж — зображені квадрати). Не хмари в небі будуть літати, А лише квадрати, лише квадрати. У дерева стовбур буде квадрат І віти у дерева будуть квадрати. А вітер не листя буде зривати, А лише квадрати, лише квадрати. Машини усі тепер будуть стояти, Бо замість коліс у них будуть квадрати... Учитель. Що ж нам робити? Як же нам бути? Треба ознаки усім повернути. (Діти читають з дошки вірш Л. Лужицької, а вчитель тим часом повертає картки з зображеннями предметів). Земля — ласкава, люба, рідна, А сонце — щире, золоте, А небо — лагідне й блакитне, Життя — прекрасне, дороге. А очі в мами — добрі, ніжні, А голос — чистий і дзвінкий, А руки — теплі і надійні, А погляд — сонячний, ясний. Квітки у полі — білі, сині, Червоні, жовті, голубі, Хмарки у небі — бистрокрилі, Весняні, літні, зимові. Учитель. Ми всі правила учили І Бабу Ягу провчили, Бо у кожного предмета Є своя ознака чи прикмета. Баба Яга. Ви мене перемогли, Подолать мене змогли. Не буду їсти, не буду спати, Піду нові чари готувати. (Зникає). — Знайдіть у вірші ще раз слова-ознаки і поставте до них питання. V. Фізкультхвилинка Дерева — високі-високі, Трава — низенька-низенька. Вітер дерева колише, гойдає, То вправо, то вліво їх нагинає. Дерева поволі на вітрі гойдались, А діти за парти тихенько всідались. — Які слова-ознаки предметів помітили в віршику? VI. Узагальнення і систематизація знань 1. Впізнавання предметів за ознаками. Вправа 254, с. 117. Сильніші діти записують всі чотири речення. 2. Робота в парах. Виконання вправи 255. VII. Підсумок уроку — З якими словами ознайомились на уроці? — Що вони означають? — На які питання відповідають? — Навіщо потрібні ці слова у мовленні? VIII. Домашнє завдання. Вправа 256. Пояснення виконання | |
| |
Переглядів: 2898 | |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Всього коментарів: 0 | |