УРОК № 53 Тема: Закріплення правила написання географічних назвМета: Закріпити правила написання географічних назв; поглибити знання про минуле України; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до України, до її минулого. Обладнання: Ілюстрації з зображеннями козака, козацького поселення, Києва на березі Дніпра. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Взаємоперевірка домашнього завдання III. Каліграфічна хвилинка ДДн Уїн ічк Дніпро — найбільша річка України. — Поясніть правопис слів з великої букви. — Поділіть для переносу слово Україна. IV. Узагальнення і систематизація вивчених знань. 1. Словниковий диктант. Черговий, театр, Київ, понеділок, п'ятниця, календар, портфель, дятел, Рябко, олень, Олег. — Звірте написане зі словами на дошці. — Поясніть правопис великої букви в словах. 2. Робота з підручником. Вправа 242, с. 111. — Прочитайте вірш. — Назвіть річки, що згадуються у вірші. — Що говорить поет про кожну річку? — Випишіть назви річок. — Розгадайте шараду. 3. Слухання вірша Наталі Забіли. — А ось послухайте, як описує поетеса Наталя Забіла найбільшу українську річку Дніпро. ...Погляньте, яка Ця наша велика, могутня ріка! Путі та дороги в Дніпра немалі: Початок бере він в російській землі, Тече між густих білоруських лісів, Крізь всю широчінь українських степів І потім у Чорнеє море впада... І кружить турбіни Дніпрова вода, Й несе на собі пароплави й човни, І скрізь напуває зелені лани. Та зовсім вже скоро настане пора, Коли ще прибуде роботи в Дніпра: Нові гідростанції люди зведуть, Блискучі дроти від Дніпра проведуть, Щоб марно він силу свою не губив, Щоб людям він діло корисне робив; Електрика скрізь побіжить по дротах І рухати буде машини в степах... Отож пам’ятайте і знайте, яка Ця наша велика, могутня ріка. — Яку користь приносить Дніпро людям? — Запишіть речення. Дніпро протікає через Росію, Білорусь, Україну. — Поясніть правопис великої букви в словах. Підкресліть головні слова в реченні. 4. Фізкультхвилинка. 5. Розповідь вчителя. — У літописі українських земель є славний період козаччини (з 1550р. по 1828р.). Це часи Запорізької Січі. Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від варварських нападів турків і татар. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми. Одні кажуть, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучним голосом. Інші кажуть, що слово «козак» пішло від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами, були озброєні косами, серпами. Козакам були властиві добродушність, безкорисливість, щедрість, схильність до щирої дружби. Особливо цінували вони особисту свободу. Через те козаки частіше обирали люту смерть, ніж ганебне рабство. Мандрівники відзначали гостинність, привітність і виняткову чесність козаків. Можна було залишити на вулиці гроші і не боятися, що їх украдуть. Козаки мали за столицю Січ. Це було розчищене серед лісу та укріплене частоколом місце. На ньому козаки зводили селище. 6. Виконання вправи 244, с. 112—113. — Роздивіться малюнок на с. 113. Як убраний козак? Яку зброю він має? — Прочитайте текст вправи. — Про що ви дізналися? — Випишіть слова, які пишуться з великої букви, поясніть їх написання. — Як ви гадаєте, від якого слова утворилося прізвище Вишневецький? — Яких ще козацьких гетьманів ви знаєте? Гетьман — це начальник козацького війська. 7. Самостійне виконання вправи 243, с. 112. Перевірка виконання. V. Підсумок уроку — З якими новими географічними назвами ознайомились на уроці? — Що дізналися про Дніпро? — Що запам'ятали про козаків і Січ? VI. Домашнє завдання. Вправа 245, с. 112 Завдання 2 виконується за бажанням. | |
| |
Переглядів: 1240 | |
Народні традиції і здоров'я |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Всього коментарів: 0 | |