УРОК № 52 Тема: Закріплення правила написання географічних назвМета: Закріпити вміння вживати велику букву в назвах міст, сіл, річок, вулиць; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю, бажання вивчати його. Обладнання: Роздаткові картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка 138 X Ха кі ів є моє Моє рідне місто — Харків. III. Повідомлення теми і завдань уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати правопис великої букви у назвах міст, сіл, вулиць, річок. IV. Узагальнення і систематизація знань 1. Гра «Впіймай велику букву». — Послухайте вірш і плесніть в долоні тоді, коли почуєте слово, яке треба писати з великої букви. Велика родина До бабусі Зіни З'їхалась родина: Брат з Карпат, Сестра з Остра, Дочка з Криму, Син із Риму, Внучка з Луцька, Внук з Прилук, А ми з Вінниці. Баба Зіна — іменинниця. (І. Січовик) 2. Робота з підручником. Вправа 237, с. 109. — Прочитайте. Про що говориться в кожному реченні? — Спишіть другий абзац. Поясніть написання великої букви в словах. 3. Виконання вправи 238, с. 110 (усно). 4. Розвиток діалогічного мовлення. — Попрацюйте в парах. Підготуйте діалог. Уявіть, що один із вас турист, а інший — українець, що розповідає про свою країну. Подумайте, про що може запитувати турист? Які відповіді ви можете дати на його питання? 5. Фізкультхвилинка. 6. Виконання вправи 240, с. 110. — Ми багато говорили про Київ — столицю України. А чи хотіли б ви дізнатися про історію цього міста? Адже Києву понад 1500 років! — Прочитайте текст вправи. — Як називалися наші предки? — Хто такі були Кий, Щек і Хорив? — На честь кого назвали місто Київ? — Випишіть з вправи імена людей. — Поділіть для переносу слова третьому і місто. 7. Виконання вправи 239, с. 110 (усно). — У вправі вміщено тільки невеличкий уривок з вірша О. Олеся «Де стоїть наш Київ». Послухайте цей вірш. Над Дніпром широким, вільним, Де луги й степи цвіли, Наші прадіди поляни Оселились і жили. Хлібороб робив у полі, Пас пастух корів, овець, З луком, стрілами гнучкими По лісах ходив ловець. І віки нога ворожа Не ступала на наш лан. Всі сусіди шанували І боялися полян. Де стоїть тепер наш Київ, Там була сама гора. Жив там першим Кий з Хоривом, Щек та Либідь — їх сестра. Над самим Дніпром, на горах, Огороджений з боків, Ровом, мурами, валами Київ виріс і розцвів... — Про що ви дізналися з вірша? — Від якого слова походить назва Києва? 8. Робота з картками. Допиши слова замість крапок. Столиця України — .... Він розташований на берегах.... Я живу у місті.... На вулиці.... V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання. Вправа 241, с. 111 — За зразком напишіть назви, які ви вставите в текст. | |
| |
Переглядів: 1556 | |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |