💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення правила написання географічних назв

УРОК № 52

Тема: Закріплення правила написання географічних назв

Мета: Закріпити вміння вживати велику букву в назвах міст, сіл, річок, вулиць; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю, бажання вивчати його.

Обладнання: Роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка 138

X Ха кі ів є моє

Моє рідне місто — Харків.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати правопис великої букви у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Гра «Впіймай велику букву».

— Послухайте вірш і плесніть в долоні тоді, коли почуєте слово, яке треба писати з великої букви.

Велика родина

До бабусі Зіни З'їхалась родина:

Брат з Карпат,

Сестра з Остра,

Дочка з Криму,

Син із Риму,

Внучка з Луцька,

Внук з Прилук,

А ми з Вінниці.

Баба Зіна — іменинниця.

(І. Січовик)

2. Робота з підручником. Вправа 237, с. 109.

— Прочитайте. Про що говориться в кожному реченні?

— Спишіть другий абзац. Поясніть написання великої букви в словах.

3. Виконання вправи 238, с. 110 (усно).

4. Розвиток діалогічного мовлення.

— Попрацюйте в парах. Підготуйте діалог. Уявіть, що один із вас турист, а інший — українець, що розповідає про свою країну. Подумайте, про що може запитувати турист? Які відповіді ви можете дати на його питання?

5. Фізкультхвилинка.

6. Виконання вправи 240, с. 110.

— Ми багато говорили про Київ — столицю України. А чи хотіли б ви дізнатися про історію цього міста? Адже Києву понад 1500 років!

— Прочитайте текст вправи.

— Як називалися наші предки?

— Хто такі були Кий, Щек і Хорив?

— На честь кого назвали місто Київ?

— Випишіть з вправи імена людей.

— Поділіть для переносу слова третьому і місто.

7. Виконання вправи 239, с. 110 (усно).

— У вправі вміщено тільки невеличкий уривок з вірша О. Олеся «Де стоїть наш Київ». Послухайте цей вірш.

 Над Дніпром широким, вільним,

 Де луги й степи цвіли,

 Наші прадіди поляни Оселились і жили.

 Хлібороб робив у полі,

 Пас пастух корів, овець,

 З луком, стрілами гнучкими По лісах ходив ловець.

 І віки нога ворожа Не ступала на наш лан.

 Всі сусіди шанували І боялися полян.

 Де стоїть тепер наш Київ,

 Там була сама гора.

 Жив там першим Кий з Хоривом,

 Щек та Либідь — їх сестра.

 Над самим Дніпром, на горах,

 Огороджений з боків,

 Ровом, мурами, валами Київ виріс і розцвів...

— Про що ви дізналися з вірша?

— Від якого слова походить назва Києва?

8. Робота з картками.

Допиши слова замість крапок.

 Столиця України — ....

 Він розташований на берегах....

 Я живу у місті....

 На вулиці....

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання. Вправа 241, с. 111

— За зразком напишіть назви, які ви вставите в текст.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1556 | Рейтинг: 0.0/0
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
З чого складається комп’ютер
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]