УРОК № 35 Тема: Головні слова в реченніМета: Дати уявлення про головні слова в реченні; розвивати вміння знаходити головні слова в реченні, мовлення учнів; виховувати любов до природи. Хід Уроку І. Організація класу до уроку II. Повторення вивченого. 1. Каліграфічна хвилинка. Жо ли ве ень вересень жовтень листопад Осінь швидко скаче на баскім коні. — Яке це речення за метою висловлювання? — Про що в ньому йдеться? 2. Словниковий диктант. — Відгадайте загадки і запишіть відгадки. Він нам, як мама, дорогий, Він хоче нас навчити Любити край чудовий свій, Це мудрий наш ... . (Учитель). Красивий, щедрий рідний край І мова наша — солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься ... . (Україна ). Дерев'яна скринька, Голубе вікно. Грає, розмовляє, Показує кіно. (Телевізор). Вірно людям я служу, їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю. Шкідників ним добуваю. (Дятел). Влітку сіренький, А взимку біленький, Довгі вуха має. Швидко в ліс стрибає. ( Заєць ). Тихо ходить гаєм, Всі дерева роздягає. ( Осінь ). Перевірка виконання. III. Вивчення нового матеріалу 1.Робота з віршем, записаним на дошці. Над селом пасуться Золоті ягнятка. Золотавий дощик іде. Пропливає в небі Пастушкова хатка, В ній маленький Соняшник живе. (П. Панасюк) — Прочитайте вірш. Про що він? — Скільки речень у вірші? — Які вони за метою висловлювання? — Давайте в кожному реченні знайдемо головні слова. — Прочитайте перше речення. Про що в ньому йдеться? На яке питання відповідає слово ягнятка? (Вчитель підкреслює це слово на дошці однією лінією). — Що говориться про ягняток? Яке питання можна поставити до слова пасуться? (Вчитель підкреслює це слово на дошці двома лініями). Аналогічно проводиться робота з кожним реченням у вірші. — Прочитайте парами підкреслені слова у вірші. — Це головні слова у реченні. Сьогодні ми будемо учитись виділяти їх в реченнях. 2. Робота з підручником. Виконання вправи 161, с. 77. — Прочитайте вірш. — Про що говориться в кожному реченні? Поставте питання до цих слів. — Спишіть третє речення, підкресліть головні слова. Усно поставте до них питання. 3. Виконання вправи 162, с. 78. — Прочитайте речення. Про кого говориться в першому реченні? Поставте до цього слова питання. Що говориться про півня? Поставте до цього слова питання. Запишіть цю пару слів. Як вони називаються? — Знайдіть головні слова у другому реченні. Запишіть їх. IV. Фізкультхвилинка Вгору добре потягнись, На носочки піднялись. Опустились легко вниз, І подув в обличчя бриз. Як дерева, захитало: Вправо-вліво, вліво-вправо. Біля парт усі присіли, Потім встали й полетіли. Руки в боки узяли, На всі боки повели, Руки вниз всі опустили І за парти тихо сіли. (Л. Лук 'янець) V. Узагальнення і систематизація знань 1. Самостійна робота. Вправа 163, с. 78. — Спишіть речення. Підкресліть головні слова в них. Усно поставте до них питання. Перевірка виконання. 2. Усне виконання вправи 164, с. 78. — Прочитайте речення. Виділіть головні слова. Поставте до них питання. — Поділіть виділені слова на склади. 3. Розгадування ребуса. Вправа 165, с. 78. — Складіть речення про зайця. — Запишіть речення, яке вам найбільше сподобалось. VI. Підсумок уроку — Що ми сьогодні вивчили на уроці? — На які питання відповідають головні слова в реченні? — Складіть речення з двох головних слів. VII. Домашнє завдання Вправа 166, с. 79. — З правого стовпчика доберіть головні слова до словосполучень лівого стовпчика так, щоб утворилися речення. Запишіть їх. | |
| |
Переглядів: 4713 | |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Охорона водойм |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |