УРОК № 29 Тема: Питальні речення. Засвоєння питальних слів. Вимова і написання слова дятелМета: Дати уявлення про питальне речення; ознайомити з питальними словами; формувати навички інтонування питальних речень; виховувати бережливе ставлення до книги. Обладнання: Предметні малюнки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте утворений текст. — Які речення про берізку записали? — Як можна назвати кожне речення в цьому тексті? (Розповідне). — Які речення називаються розповідними? — Які знаки ставляться в кінці речень? III. Каліграфічна хвилинка Д Дд Дя Дятел У саду на дубі дятел дзьобом стука. — Складіть звукову модель слова дятел. — Поділіть для переносу слово дзьобом. IV. Повідомлення теми і мети уроку. — Сьогодні ми ознайомимось з питальними реченнями, вчитимемось вимовляти їх з правильною інтонацією. V. Засвоєння нових знань 1. Робота з підручником. Виконання вправи 130, с. 64 (усно). — Роздивіться малюнок в підручнику. — Куди прийшли діти? — Що вони роблять в бібліотеці? — Хто працює в бібліотеці? — А чи знаєте ви, як треба ставитись до книги? — Прочитайте в особах розмову бібліотекаря з читачем. — Спробуйте продовжити діалог. — Прочитайте речення, в яких про щось запитується. Який знак ставиться в кінці цих речень? Відгадайте загадку. Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок. Всіх нас примушує питати, А сам ні пари з вуст — мовчок! — Що це за речення, ви дізнаєтесь, прочитавши правило. 2. Ознайомлення з правилом на с. 65. — Прочитайте правило. — Про що в ньому йдеться? — А тепер послухайте віршоване правило. Питальне речення питає: Що буває? Де літає? Знак питання напишіть, Потім відповідь скажіть. 3. Виконання вправи 131, с. 65. — Прочитайте питальні речення. — Що допомогло вам впізнати їх у тексті? — Запишіть ці речення в зошит. VI.Узагальнення і систематизація знань. 1. Робота в парах. Виконання вправи 132, с. 65. — Задайте один одному питання і дайте відповіді на них. — Як називаються речення-питання? — А речення-відповіді? 2. Фізкультхвилинка «Каченята». Раз, два — всі пірнають, Три, чотири — виринають, П'ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді. 3. Слухання вірша. — Послухайте вірш. Про кого він? Дятлова турбота Знов птахи зібрались в вирій І великі, і малі, Тільки дятел на квартирі Щось вистукував в дуплі. — Мав багато я роботи,— Дятел втомлено казав,— Від суботи до суботи Оголошення писав. А сорока — помічниця їх розносила сама, Щоб усяка знала птиця, Що до нас іде зима. (Л. Куліш) — Що ви знаєте про дятла? 4. Виконання вправи 133, с. 65. —Повправляйтеся в правильному інтонуванні питальних речень. — Прочитайте вголос спочатку питання, а потім — відповідь. Звертайте увагу на інтонацію. Виділені слова вимовляйте з більшою силою голосу. — Знайдіть у вправі питальні слова. — Спишіть перші два питання і відповіді на них. 5. Розвиток діалогічного мовлення. — Підготуйте діалоги в парах. Запитуйте сусіда по парті про те, що зображено на малюнку, а він буде давати вам відповіді. На дошці — предметні малюнки. Завдання дається за варіантами. 6. Гра «Впіймай питальне речення». — Я буду читати, а ви плещіть у долоні, коли почуєте питальне речення. Хто сказав? Хто це? Хто це?! Хто сказав, Що в калюжу Боря впав? — Горобці, то ви сказали? — Ми в сусідній двір літали! — Котик Мурчик, ти сказав? — Яз горища не злізав. — Песик, може, ти сказав? — Маслачок я догризав. Песик мамі не сказав, Не сказали горобці — Розказали все... штанці! (Г. Малик) VII. Підсумок уроку — З яким видом речень ви ознайомились на уроЦі? — З якою метою вони вживаються в мовленні? — Який знак ставиться в кінці питальних речень? VIII. Домашнє завдання Пояснення виконання вправи 134, с. 66. Додаткове завдання: бажаючі можуть дібрати загадки про їжака. | |
| |
Переглядів: 2400 | |
Підсумковий урок за І семестр |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Охорона природного довкілля |
Всього коментарів: 0 | |