💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Питальні речення. Засвоєння питальних слів. Вимова і написання слова дятел

УРОК № 29

Тема: Питальні речення. Засвоєння питальних слів. Вимова і написання слова дятел

Мета: Дати уявлення про питальне речення; ознайомити з питальними словами; формувати навички інтонування питальних речень; виховувати бережливе ставлення до книги.

Обладнання: Предметні малюнки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте утворений текст.

— Які речення про берізку записали?

— Як можна назвати кожне речення в цьому тексті? (Розповідне).

— Які речення називаються розповідними?

— Які знаки ставляться в кінці речень?

III. Каліграфічна хвилинка

Д Дд Дя Дятел

У саду на дубі дятел дзьобом стука.

— Складіть звукову модель слова дятел.

— Поділіть для переносу слово дзьобом.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми ознайомимось з питальними реченнями, вчитимемось вимовляти їх з правильною інтонацією.

V. Засвоєння нових знань

1. Робота з підручником. Виконання вправи 130, с. 64 (усно).

— Роздивіться малюнок в підручнику.

— Куди прийшли діти?

— Що вони роблять в бібліотеці?

— Хто працює в бібліотеці?

— А чи знаєте ви, як треба ставитись до книги?

— Прочитайте в особах розмову бібліотекаря з читачем.

— Спробуйте продовжити діалог.

— Прочитайте речення, в яких про щось запитується. Який знак ставиться в кінці цих речень? Відгадайте загадку.

Він після речення, цитати Вмостився, схожий на гачок.

Всіх нас примушує питати,

А сам ні пари з вуст — мовчок!

— Що це за речення, ви дізнаєтесь, прочитавши правило.

2. Ознайомлення з правилом на с. 65.

— Прочитайте правило.

— Про що в ньому йдеться?

— А тепер послухайте віршоване правило.

 Питальне речення питає:

 Що буває? Де літає?

 Знак питання напишіть,

 Потім відповідь скажіть.

3. Виконання вправи 131, с. 65.

— Прочитайте питальні речення.

— Що допомогло вам впізнати їх у тексті?

— Запишіть ці речення в зошит.

VI.Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота в парах. Виконання вправи 132, с. 65.

— Задайте один одному питання і дайте відповіді на них.

— Як називаються речення-питання?

— А речення-відповіді?

2. Фізкультхвилинка «Каченята».

 Раз, два — всі пірнають,

 Три, чотири — виринають,

 П'ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

3. Слухання вірша.

— Послухайте вірш. Про кого він?

Дятлова турбота

 Знов птахи зібрались в вирій І великі, і малі,

 Тільки дятел на квартирі Щось вистукував в дуплі.

 — Мав багато я роботи,—

 Дятел втомлено казав,—

 Від суботи до суботи Оголошення писав.

 А сорока — помічниця їх розносила сама,

 Щоб усяка знала птиця,

 Що до нас іде зима.

 (Л. Куліш)

— Що ви знаєте про дятла?

4. Виконання вправи 133, с. 65.

—Повправляйтеся в правильному інтонуванні питальних речень.

— Прочитайте вголос спочатку питання, а потім — відповідь. Звертайте увагу на інтонацію. Виділені слова вимовляйте з більшою силою голосу.

— Знайдіть у вправі питальні слова.

— Спишіть перші два питання і відповіді на них.

5. Розвиток діалогічного мовлення.

— Підготуйте діалоги в парах. Запитуйте сусіда по парті про те, що зображено на малюнку, а він буде давати вам відповіді.

На дошці — предметні малюнки. Завдання дається за варіантами.

6. Гра «Впіймай питальне речення».

— Я буду читати, а ви плещіть у долоні, коли почуєте питальне речення.

Хто сказав?

 Хто це? Хто це?!

 Хто сказав,

 Що в калюжу Боря впав?

 — Горобці, то ви сказали?

 — Ми в сусідній двір літали!

 — Котик Мурчик, ти сказав?

 — Яз горища не злізав.

 — Песик, може, ти сказав?

 — Маслачок я догризав.

 Песик мамі не сказав,

 Не сказали горобці —

 Розказали все... штанці!

 (Г. Малик)

VII. Підсумок уроку

— З яким видом речень ви ознайомились на уроЦі?

— З якою метою вони вживаються в мовленні?

— Який знак ставиться в кінці питальних речень?

VIII. Домашнє завдання

Пояснення виконання вправи 134, с. 66. Додаткове завдання: бажаючі можуть дібрати загадки про їжака.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2400 | Рейтинг: 0.0/0
Підсумковий урок за І семестр
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Охорона природного довкілля
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]