УРОК № 13 Тема: Практичне ознайомлення зі словами-звертаннями. Побудова діалогу за поданими запитаннямиМета: Поглиблювати уявлення про усне і писемне мовлення; формувати вміння звертатися до співрозмовників; розвивати діалогічне мовлення; виховувати культуру спілкування. Обладнання: Шапочки-маски. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте, які словосполучення ви склали? — Хто склав речення? Прочитайте їх. — Яким мовленням ви користувались? — А, розмовляючи зараз, яким мовленням ми користуємося? — Які вимоги висуваються до усного і писемного мовлення? III. Робота з картками I рівень. Прочитай. Запиши загадку, допиши відгадку. Слово-відгадку поділи для переносу. Ми грибочки невеличкі, а назвали нас . II рівень. Прочитай текст. Випиши речення, які відповідають схемі І Прийшла пізня осінь. Настали холодні дні. Осінній вітер зриває з дерев листя. Часто йдуть дощі. Незабаром прийде холодна зима. III рівень. Прочитай. До кожного речення запиши питання. В кінці питань став знак « ? ». Голодний вовк бродить лісом. Зайчик тремтить під ялинкою. Білочка сховалась у дупло. IV. Каліграфічна хвилинка Лл Ле ей ель шу соловейки земелька Летіть, соловейки, на нашу земельку! V. Вивчення нового матеріалу — До кого звертаються у реченні? — Це слово у реченні називають звертанням. 1. Виконання вправи 66, с. 31. — Виразно прочитайте потішку. — До кого звертаються у тексті? Як називається це слово? — Прочитайте потішку в особах. — Виконайте завдання 3, 4 самостійно. 2. Вправи на виділення з тексту звертання. — Послухайте уважно дитячі потішки і виділіть в них слова-звертання, запишіть їх у зошити. Сонечко, сонечко, Виглянь у віконечко. Іди, іди, дощику, Зварю тобі борщику. Равлику, равлику, Вистав ріжки, Тобі два, мені два, Поділимось обидва. Не плач, дитинко, не плач, принесе киця калач. 3. Колективна робота. Виконання вправи 67, с. 32. — Розгляньте малюнок. Розкажіть казку. — Запишіть речення з коментуванням. Назвіть слова, які є звертаннями. — Усно поділіть на склади слово яєчко. А як можна перенести це слово? VI. Фізкультхвилинка Чуки, чуки, чуки, чок, Пішли дітки в таночок, Пішли дітки в таночок, Донька збила каблучок. — Прибий, татку, каблучок, Бо я хочу в таночок. VII. Закріплення вивченого матеріалу 1. Вправи на розвиток діалогічного мовлення. Виконання вправи 68, с. 33. — Чи бували ви в зоопарку? Яких тварин ви там бачили? — Прочитайте самостійно питання вправи. Спробуйте відповісти замість Юрка. Прослуховування складених діалогів. 2. Робота в парах. Виконання вправи 69, с. 33. — Одягніть шапочки-маски. Уявіть, про що могли б поговорити між собою тварини. Підготуйте діалог і покажіть нам його в особах. VIII. Підсумок уроку — Про що ми говорили сьогодні на уроці? — Як ви будете звертатися один до одного? IX. Домашнє завдання Вправа 70, с. 33. Завдання 3 до вправи виконується за бажанням. | |
| |
Переглядів: 1730 | |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Народні традиції і здоров'я |
Всього коментарів: 0 | |