Практичне ознайомлення зі словами-звертаннями. Побудова діалогу за поданими запитаннями

УРОК № 13

Тема: Практичне ознайомлення зі словами-звертаннями. Побудова діалогу за поданими запитаннями

Мета: Поглиблювати уявлення про усне і писемне мовлення; формувати вміння звертатися до співрозмовників; розвивати діалогічне мовлення; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: Шапочки-маски.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте, які словосполучення ви склали?

— Хто склав речення? Прочитайте їх.

— Яким мовленням ви користувались?

— А, розмовляючи зараз, яким мовленням ми користуємося?

— Які вимоги висуваються до усного і писемного мовлення?

III. Робота з картками

 I рівень.

Прочитай. Запиши загадку, допиши відгадку. Слово-відгадку поділи для переносу.

Ми грибочки невеличкі, а назвали нас .

 II рівень.

Прочитай текст. Випиши речення, які відповідають схемі І

Прийшла пізня осінь. Настали холодні дні. Осінній вітер зриває з дерев листя. Часто йдуть дощі. Незабаром прийде холодна зима.

 III рівень.

Прочитай. До кожного речення запиши питання. В кінці питань став знак « ? ».

Голодний вовк бродить лісом. Зайчик тремтить під ялинкою. Білочка сховалась у дупло.

IV. Каліграфічна хвилинка

Лл Ле ей ель шу соловейки земелька

Летіть, соловейки, на нашу земельку!

V. Вивчення нового матеріалу

— До кого звертаються у реченні?

— Це слово у реченні називають звертанням.

1. Виконання вправи 66, с. 31.

— Виразно прочитайте потішку.

— До кого звертаються у тексті? Як називається це слово?

— Прочитайте потішку в особах.

— Виконайте завдання 3, 4 самостійно.

2. Вправи на виділення з тексту звертання.

— Послухайте уважно дитячі потішки і виділіть в них слова-звертання, запишіть їх у зошити.

Сонечко, сонечко,

Виглянь у віконечко.

 Іди, іди, дощику,

 Зварю тобі борщику.

 Равлику, равлику,

 Вистав ріжки,

 Тобі два, мені два,

 Поділимось обидва.

 Не плач, дитинко, не плач, принесе киця калач.

3. Колективна робота. Виконання вправи 67, с. 32.

— Розгляньте малюнок. Розкажіть казку.

— Запишіть речення з коментуванням. Назвіть слова, які є звертаннями.

— Усно поділіть на склади слово яєчко. А як можна перенести це слово?

VI. Фізкультхвилинка

Чуки, чуки, чуки, чок,

Пішли дітки в таночок,

Пішли дітки в таночок,

Донька збила каблучок.

— Прибий, татку, каблучок,

Бо я хочу в таночок.

VII. Закріплення вивченого матеріалу

1. Вправи на розвиток діалогічного мовлення.

Виконання вправи 68, с. 33.

— Чи бували ви в зоопарку? Яких тварин ви там бачили?

— Прочитайте самостійно питання вправи. Спробуйте відповісти замість Юрка.

Прослуховування складених діалогів.

2. Робота в парах.

Виконання вправи 69, с. 33.

— Одягніть шапочки-маски. Уявіть, про що могли б поговорити між собою тварини.

Підготуйте діалог і покажіть нам його в особах.

VIII. Підсумок уроку

— Про що ми говорили сьогодні на уроці?

— Як ви будете звертатися один до одного?

IX. Домашнє завдання

Вправа 70, с. 33. Завдання 3 до вправи виконується за бажанням.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1702 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Робота з папером. Декоративна аплікація
Ми вивчаємо клавіатуру
Вітальна листівка до Дня перемоги
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]