УРОК № 12 Тема: Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. Вимова і написання слова червонийМета: Дати уявлення про два види мовлення — усне і писемне; показати, що в усній і писемній формах люди висловлюються реченнями; учити школярів переказувати зміст малюнків, будувати зв'язне висловлювання; розвивати зв'язне діалогічне і монологічне мовлення; засвоювати нові слова; виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: Фішки для складання звукових моделей, малюнки лісових тварин. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте словосполучення, які ви записали. Як ви виконували це завдання? (Письмово). — Розкажіть, які рослини вирощують у ваших родинах. — Як ви виконували це завдання? (Усно). III. Мотивація навчальної діяльності. Каліграфічна хвилинка СтЧчче он ої червоні півень стоїть Стоїть півень на грядках У червоних чобітках. — Запишіть з'єднання букв. — Запишіть слова. Назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків. — Зверніть увагу на правопис слова червоний. Запишіть його звукову модель. Як можна поділити це слово для переносу? — Прочитайте загадку. Відгадайте її. — Повторіть загадку. Як ви виконували це завдання? (Усно). — Запишіть загадку під диктовку. Як ви виконували це завдання? (Письмово). — Перевірте написане. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Так от, сьогодні на уроці ми поговоримо про усне та писемне мовлення. Про правила, яких слід дотримуватись у мовленні. V. Вивчення нового матеріалу — Згадайте, чим відрізняються звуки і букви? — Так відрізняються і усне та писемне мовлення. Все, що говоримо і чуємо, називається усним мовленням. А те, що пишемо і читаємо,— писемним мовленням. 1. Робота з підручником. — На с. ЗО прочитайте, яких вимог слід дотримуватися в усному мовленні. — Про що ви дізналися? — А ще, коли розмовляєш з кимось, слова треба вимовляти чітко, не дуже швидко, не дуже повільно і, крім того, треба дивитися не під ноги і в боки, а в обличчя співрозмовника. Щоб не вийшло, як у тих хлопців. Юрко з Тарасом розмовляв, Крутився на всі боки, Неначе він сорока. А Тарас терпів, терпів: — Ти до кого говорив? Висновок: Коли до когось слово мовиш — дивись на того, з ким говориш. (Л. Павленко) 2. Розвиток діалогічного мовлення. — Пам'ятаючи, яким має бути ваше усне мовлення, поговоріть з другом про те, як ви провели вихідні. Клас вислуховує декілька діалогів, допомагаючи виступаючим виправити мовні помилки. 3. Розвиток монологічного мовлення. Вправа 61, с. 29. — Уважно розгляньте малюнок і розкажіть про те, як звірі готуються до зими. Хто з них на зиму засинає, а хто одягає теплу шубку? Л — Складіть речення про тварин за такою схемою: — Назви яких тварин позначено звуковими моделями в підручнику? — Яким мовленням ви зараз користувались? 4. Вправляння у писемному мовленні. — Ознайомтеся з вимогами до писемного мовлення на с. ЗО. — На що треба звернути увагу? — Виконайте вправу 62, с. ЗО. Спишіть речення, що відповідає поданій схемі. 5. Фізкультхвилинка. Зайчик прудко так стрибає, Пташка весело літає, Швидко лис десь пробіжить, їжачок в кущах сидить. Вже й з барлога встав ведмідь — Цих тваринок всіх любіть. VI. Закріплення вивченого матеріалу 1. Самостійна робота. Виконання вправи 63, с. ЗО. — Порівняйте тексти вправ 62 і 63. — Чим відрізняються слова пофарбувала і черкнула фарбою? — Самостійно спишіть текст. Дотримуйтесь вимог писемного мовлення. 2. Усне виконання вправи 64, с. 31. VII. Підсумок уроку — З якими видами мовлення ви ознайомились на сьогоднішньому уроці? — Назвіть вимоги до усного і до писемного мовлення. VIII. Домашнє завдання Вправа 65, с. 31. — Складіть і запишіть словосполучення. — За бажанням можете скласти речення з одним словосполученням. | |
| |
Переглядів: 2765 | |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Звірі |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Всього коментарів: 0 | |