Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. Вимова і написання слова червоний

УРОК № 12

Тема: Усне і писемне мовлення. Культура мовлення. Вимова і написання слова червоний

Мета: Дати уявлення про два види мовлення — усне і писемне; показати, що в усній і писемній формах люди висловлюються реченнями; учити школярів переказувати зміст малюнків, будувати зв'язне висловлювання; розвивати зв'язне діалогічне і монологічне мовлення; засвоювати нові слова; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: Фішки для складання звукових моделей, малюнки лісових тварин.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте словосполучення, які ви записали. Як ви виконували це завдання? (Письмово).

— Розкажіть, які рослини вирощують у ваших родинах.

— Як ви виконували це завдання? (Усно).

III. Мотивація навчальної діяльності. Каліграфічна хвилинка

СтЧчче он ої червоні півень стоїть

Стоїть півень на грядках У червоних чобітках.

— Запишіть з'єднання букв.

— Запишіть слова. Назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків.

— Зверніть увагу на правопис слова червоний. Запишіть його звукову модель. Як можна поділити це слово для переносу?

— Прочитайте загадку. Відгадайте її.

— Повторіть загадку. Як ви виконували це завдання? (Усно).

— Запишіть загадку під диктовку. Як ви виконували це завдання? (Письмово).

— Перевірте написане.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Так от, сьогодні на уроці ми поговоримо про усне та писемне мовлення. Про правила, яких слід дотримуватись у мовленні.

V. Вивчення нового матеріалу

— Згадайте, чим відрізняються звуки і букви?

— Так відрізняються і усне та писемне мовлення. Все, що говоримо і чуємо, називається усним мовленням. А те, що пишемо і читаємо,— писемним мовленням.

1. Робота з підручником.

— На с. ЗО прочитайте, яких вимог слід дотримуватися в усному мовленні.

— Про що ви дізналися?

— А ще, коли розмовляєш з кимось, слова треба вимовляти чітко, не дуже швидко, не дуже повільно і, крім того, треба дивитися не під ноги і в боки, а в обличчя співрозмовника. Щоб не вийшло, як у тих хлопців.

 Юрко з Тарасом розмовляв,

 Крутився на всі боки,

 Неначе він сорока.

 А Тарас терпів, терпів:

 — Ти до кого говорив?

Висновок: Коли до когось слово мовиш —

 дивись на того, з ким говориш.

(Л. Павленко)

2. Розвиток діалогічного мовлення.

— Пам'ятаючи, яким має бути ваше усне мовлення, поговоріть з другом про те, як ви провели вихідні.

Клас вислуховує декілька діалогів, допомагаючи виступаючим виправити мовні помилки.

3. Розвиток монологічного мовлення. Вправа 61, с. 29.

— Уважно розгляньте малюнок і розкажіть про те, як звірі готуються до зими. Хто з них на зиму засинає, а хто одягає теплу шубку?

Л — Складіть речення про тварин за такою схемою:

— Назви яких тварин позначено звуковими моделями в підручнику?

— Яким мовленням ви зараз користувались?

4. Вправляння у писемному мовленні.

— Ознайомтеся з вимогами до писемного мовлення на с. ЗО.

— На що треба звернути увагу?

— Виконайте вправу 62, с. ЗО. Спишіть речення, що відповідає поданій схемі.

5. Фізкультхвилинка.

 Зайчик прудко так стрибає,

 Пташка весело літає,

 Швидко лис десь пробіжить, їжачок в кущах сидить.

 Вже й з барлога встав ведмідь —

 Цих тваринок всіх любіть.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Самостійна робота. Виконання вправи 63, с. ЗО.

— Порівняйте тексти вправ 62 і 63.

— Чим відрізняються слова пофарбувала і черкнула фарбою?

— Самостійно спишіть текст. Дотримуйтесь вимог писемного мовлення.

2. Усне виконання вправи 64, с. 31.

VII. Підсумок уроку

— З якими видами мовлення ви ознайомились на сьогоднішньому уроці?

— Назвіть вимоги до усного і до писемного мовлення.

VIII. Домашнє завдання

Вправа 65, с. 31.

— Складіть і запишіть словосполучення.

— За бажанням можете скласти речення з одним словосполученням.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2726 | Рейтинг: 0.0/0
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Приголосні мають різний характер
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]