Правило переносу слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок

УРОК № 6

Тема: Правило переносу слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок

Мета: Закріпити вивчені правила переносу слів з рядка в рядок; навчати правильно переносити слова з буквами й та ь; розвивати зв'язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги.

Хід Уроку

І. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Чи відгадали ви загадку? Яке слово є відгадкою?

— Що допомогло вам про це дізнатися?

— Скільки складів у слові осіньї Чому?

— Чи можна поділити його для переносу? Пригадайте правила, які ви вивчили.

— А зараз давайте послухаємо твори про осінь, які склали ваші однокласники.

— Послухайте, як пише про осінь Павло Тичина.

 Осінь така мила,

Осінь

славна.

Осінь матусі їсти несе:

 борщик у горщику, кашка у жменьці, скибка у пазусі, грушки в хвартушку.

Осінь така мила,

осінь

славна.

— З чого приготовані страви, які несла Осінь матусі?

III. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка

ІЇОЮН

Юрій Ірина Ольга Запишіть каліграфічно великі букви. Які слова в нашій мові пишуться з великої букви?

— Що означають слова, записані в другому рядочку?

— Подумайте, якими зменшувальними іменами називали цих людей в дитинстві. Запишіть ці слова. (Юра, Іра, О ля).

— Які з цих імен не можна поділити для переносу? Чому?

— А як би ви перенесли слово Ольга?

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви довідаєтесь, як правильно переносити слова з ь та й.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Читання правила на с. 15.

— Що треба пам'ятати при переносі слів з й та ь?

2. Виконання вправи 31, с. 15.

— Прочитайте і відгадайте загадку.

— Користуючись правилом, усно поділіть подані слова для переносу.

— А чи знаєте ви, в якому порядку розташовані кольори веселки? Назвіть їх.

3. Робота в парах.

Виконання вправи 32, с. 16. (Перевірка виконання).

VI. Фізкультхвилинка Гра «Веселі зайчики».

VII. Закріплення вивченого матеріалу

1. Самостійна робота. Вправа 33, с. 16. Перевірка виконання.

2. Розвиток зв 'язного мовлення.

— Яка зараз пора року?

— Погляньте у вікно. Якими стали дерева восени?

— Як змінилась погода?

— Який місяць є початком осені?

— Прочитайте самостійно текст «Рання осінь». (Вправа 34, с. 16).

— Чи схожа наша осінь на ту, що описується в тексті?

—Про які ознаки ранньої осені тут говориться?

— Доберіть слова, близькі за значенням до слів по-гожий,визирали,чисте.

VIII. Підсумок уроку

— З яким правилом переносу ви сьогодні ознайомилися?

— Запишіть слова-відгадки, поділяючи їх для переносу.

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Скорий побігайчик,

А зоветься...

( Зайчик ).

Стала на галяві В жовтім сарафані,

Підросте — всміхнеться,

Для вітрів вбереться В платтячко біленьке,

Пишне та легеньке.

(Кульбаба ).

Що росте догори ногами?

(Бурулька ).

Що у курки є, а у півня немає?

(Яйце ).

IX. Домашнє завдання

 Вправа 34, с. 16—17, завдання 4.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2994 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
Підсумковий урок за І семестр
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Аплікація із рослинних форм
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]