💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Правило переносу слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок

УРОК № 6

Тема: Правило переносу слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок

Мета: Закріпити вивчені правила переносу слів з рядка в рядок; навчати правильно переносити слова з буквами й та ь; розвивати зв'язне мовлення; виховувати почуття взаємодопомоги.

Хід Уроку

І. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Чи відгадали ви загадку? Яке слово є відгадкою?

— Що допомогло вам про це дізнатися?

— Скільки складів у слові осіньї Чому?

— Чи можна поділити його для переносу? Пригадайте правила, які ви вивчили.

— А зараз давайте послухаємо твори про осінь, які склали ваші однокласники.

— Послухайте, як пише про осінь Павло Тичина.

 Осінь така мила,

Осінь

славна.

Осінь матусі їсти несе:

 борщик у горщику, кашка у жменьці, скибка у пазусі, грушки в хвартушку.

Осінь така мила,

осінь

славна.

— З чого приготовані страви, які несла Осінь матусі?

III. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка

ІЇОЮН

Юрій Ірина Ольга Запишіть каліграфічно великі букви. Які слова в нашій мові пишуться з великої букви?

— Що означають слова, записані в другому рядочку?

— Подумайте, якими зменшувальними іменами називали цих людей в дитинстві. Запишіть ці слова. (Юра, Іра, О ля).

— Які з цих імен не можна поділити для переносу? Чому?

— А як би ви перенесли слово Ольга?

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви довідаєтесь, як правильно переносити слова з ь та й.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Читання правила на с. 15.

— Що треба пам'ятати при переносі слів з й та ь?

2. Виконання вправи 31, с. 15.

— Прочитайте і відгадайте загадку.

— Користуючись правилом, усно поділіть подані слова для переносу.

— А чи знаєте ви, в якому порядку розташовані кольори веселки? Назвіть їх.

3. Робота в парах.

Виконання вправи 32, с. 16. (Перевірка виконання).

VI. Фізкультхвилинка Гра «Веселі зайчики».

VII. Закріплення вивченого матеріалу

1. Самостійна робота. Вправа 33, с. 16. Перевірка виконання.

2. Розвиток зв 'язного мовлення.

— Яка зараз пора року?

— Погляньте у вікно. Якими стали дерева восени?

— Як змінилась погода?

— Який місяць є початком осені?

— Прочитайте самостійно текст «Рання осінь». (Вправа 34, с. 16).

— Чи схожа наша осінь на ту, що описується в тексті?

—Про які ознаки ранньої осені тут говориться?

— Доберіть слова, близькі за значенням до слів по-гожий,визирали,чисте.

VIII. Підсумок уроку

— З яким правилом переносу ви сьогодні ознайомилися?

— Запишіть слова-відгадки, поділяючи їх для переносу.

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Скорий побігайчик,

А зоветься...

( Зайчик ).

Стала на галяві В жовтім сарафані,

Підросте — всміхнеться,

Для вітрів вбереться В платтячко біленьке,

Пишне та легеньке.

(Кульбаба ).

Що росте догори ногами?

(Бурулька ).

Що у курки є, а у півня немає?

(Яйце ).

IX. Домашнє завдання

 Вправа 34, с. 16—17, завдання 4.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3101 | Рейтинг: 0.0/0
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок»
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]