Алфавітні назви літер. Голосні і приголосні звуки. Тверді і м’які приголосні. Розповідь на тему «Наші літні канікули»

УРОК № 2

Тема: Алфавітні назви літер. Голосні і приголосні звуки. Тверді і м’які приголосні. Розповідь на тему «Наші літні канікули»

Мета: Закріпити та поглибити знання про звуки і букви, алфавіт; розвивати вміння розпізнавати голосні і приголосні, тверді і м’які звуки; вправляти учнів у каліграфічному письмі; складанні звукових моделей слів; розвивати мовлення, вміння складати розповідь за малюнками та планом; виховувати любов до мови.

Обладнання: Таблиця «Алфавіт», фішки для складання звукових моделей.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Які речення ви склали?

III. Каліграфічна хвилинка

а а а б б б лі бу ал

— Каліграфічно запишіть слова-відгадки.

 Коли хочеш ти читати,

 То мене повинен знати,

 А коли мене не знаєш,

 То нічого не вгадаєш.

 (Алфавіт ).

 Чорні, криві,

 Від народження німі.

 А як стануть в ряд —

 Зразу всі заговорять.

(Букви ).

Запис в зошитах: алфавіт букви літери.

— Складіть (усно) з цими словами речення.

IV. Актуалізація опорних знань

— Складіть звукову схему слова алфавіт.

— Назвіть голосні в цьому слові. Які тут приголосні? {Тверді і м'які).

1. Гра «Звуки-букви».

Діти по черзі витягають з конверта картки з буквами і пояснюють, які звуки вони позначають на письмі. Наприклад: «Буква «зе» позначає твердий звук [з], або м'який приголосний звук [з'].

2. Робота з таблицею «Алфавіт».

 У країні Алфавіт Повелося з давніх літ,

 Що живуть тут, мов сім’я,

 Букви всі — від А до Я.

 їх усіх є тридцять три,—

 Тож увагу загостри:

 На письмі бо владу мають —

 Звуки мови позначають.

 Є ще дивний м’який знак,

 Він беззвучний, але так Приязно про інших дбає,

 М’якість й ніжність визначає...

 Серед звуків — голосні,

 Милозвучні, мов пісні,

 Приголосних довгий ряд,

 Що у мові творять лад.

 Про все це нам треба знати,

 Щоби грамотними стати,

 Щоби про письмо й вимову В нас знання були чудові.

— Прочитайте букви алфавіту. Назвіть букви, що позначають голосні звуки, приголосні.

Виконання завдань вправи 9, с. 7.

3. Виконання вправи 10.

Виразне читання казки. Робота над вимовою слова виразно. Складання з ним речення.

4. Фізкультхвилинка.

Гра «Камінь-вата». Вчитель називає слова, якщо слово починається з твердого приголосного, встає команда «Камінь» (хлопчики), якщо з м’якого приголосного — встає команда «Вата» (дівчатка).

5. Колективна робота.

Виконання вправи 11, с. 7.

— Прочитайте слова. Вимовте в них останній звук, який він?

— Роздивіться уважно зразок. Які слова запишете в перший стовпчик, в другий, в третій?

— Самостійно складіть і запишіть речення з виділеними словами.

— Прочитайте записане. Чиє речення краще?

V. Розвиток зв’язного мовлення

Складання розповіді на тему « Наші літні канікули » (вправа 12, с. 8).

— Розгляньте малюнки і складіть за кожним невеличку розповідь про те, як діти відпочивали влітку.

— А тепер, використовуючи подані запитання, розкажіть, як ви провели літні канікули.

— Одне речення (на вибір) запишіть.

VI. Домашнє завдання

— Підготуйте переказ тексту вправи 13 (с. 9). Звукові моделі виділених слів запишіть у зошит.

VII. Підсумок уроку

— Що ви запам’ятали про звуки і букви?

— Що таке алфавіт?

— На які групи поділяються звуки?

— Якими бувають приголосні звуки?

— З яким новим словом ознайомилися на уроці?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2708 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація із рослинних форм
Охорона рослин
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]