УРОК № 2 Тема: Алфавітні назви літер. Голосні і приголосні звуки. Тверді і м’які приголосні. Розповідь на тему «Наші літні канікули»Мета: Закріпити та поглибити знання про звуки і букви, алфавіт; розвивати вміння розпізнавати голосні і приголосні, тверді і м’які звуки; вправляти учнів у каліграфічному письмі; складанні звукових моделей слів; розвивати мовлення, вміння складати розповідь за малюнками та планом; виховувати любов до мови. Обладнання: Таблиця «Алфавіт», фішки для складання звукових моделей. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Які речення ви склали? III. Каліграфічна хвилинка а а а б б б лі бу ал — Каліграфічно запишіть слова-відгадки. Коли хочеш ти читати, То мене повинен знати, А коли мене не знаєш, То нічого не вгадаєш. (Алфавіт ). Чорні, криві, Від народження німі. А як стануть в ряд — Зразу всі заговорять. (Букви ). Запис в зошитах: алфавіт букви літери. — Складіть (усно) з цими словами речення. IV. Актуалізація опорних знань — Складіть звукову схему слова алфавіт. — Назвіть голосні в цьому слові. Які тут приголосні? {Тверді і м'які). 1. Гра «Звуки-букви». Діти по черзі витягають з конверта картки з буквами і пояснюють, які звуки вони позначають на письмі. Наприклад: «Буква «зе» позначає твердий звук [з], або м'який приголосний звук [з']. 2. Робота з таблицею «Алфавіт». У країні Алфавіт Повелося з давніх літ, Що живуть тут, мов сім’я, Букви всі — від А до Я. їх усіх є тридцять три,— Тож увагу загостри: На письмі бо владу мають — Звуки мови позначають. Є ще дивний м’який знак, Він беззвучний, але так Приязно про інших дбає, М’якість й ніжність визначає... Серед звуків — голосні, Милозвучні, мов пісні, Приголосних довгий ряд, Що у мові творять лад. Про все це нам треба знати, Щоби грамотними стати, Щоби про письмо й вимову В нас знання були чудові. — Прочитайте букви алфавіту. Назвіть букви, що позначають голосні звуки, приголосні. Виконання завдань вправи 9, с. 7. 3. Виконання вправи 10. Виразне читання казки. Робота над вимовою слова виразно. Складання з ним речення. 4. Фізкультхвилинка. Гра «Камінь-вата». Вчитель називає слова, якщо слово починається з твердого приголосного, встає команда «Камінь» (хлопчики), якщо з м’якого приголосного — встає команда «Вата» (дівчатка). 5. Колективна робота. Виконання вправи 11, с. 7. — Прочитайте слова. Вимовте в них останній звук, який він? — Роздивіться уважно зразок. Які слова запишете в перший стовпчик, в другий, в третій? — Самостійно складіть і запишіть речення з виділеними словами. — Прочитайте записане. Чиє речення краще? V. Розвиток зв’язного мовлення Складання розповіді на тему « Наші літні канікули » (вправа 12, с. 8). — Розгляньте малюнки і складіть за кожним невеличку розповідь про те, як діти відпочивали влітку. — А тепер, використовуючи подані запитання, розкажіть, як ви провели літні канікули. — Одне речення (на вибір) запишіть. VI. Домашнє завдання — Підготуйте переказ тексту вправи 13 (с. 9). Звукові моделі виділених слів запишіть у зошит. VII. Підсумок уроку — Що ви запам’ятали про звуки і букви? — Що таке алфавіт? — На які групи поділяються звуки? — Якими бувають приголосні звуки? — З яким новим словом ознайомилися на уроці? | |
| |
Переглядів: 2736 | |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Всього коментарів: 0 | |