УРОК № 1 Тема: Рідна мова. Мова державна. Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Вимова і написання слова вересеньМета: Дати поняття «рідна мова», «державна мова»; відтворити знання, набуті учнями в 1 класі про звуки мовлення і букви, якими вони позначаються; засвоїти вимову і написання слова вересень', вправляти дітей в каліграфічному письмі; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідної мови. Обладнання: Таблиці «Алфавіт», «Сиди правильно», предметні малюнки, фішки для складання звукових моделей. Хід Уроку І. Вступ 1. Знайомство з підручником. Учитель знайомить учнів з новим підручником. Учні розглядають обкладинку, шукають прізвища авторів, знайомляться з умовними позначеннями. 2. Бесіда про мову. — Зверніть увагу, яку назву має підручник? — Яку мову називають рідною? — Для нас рідною є українська мова, така мелодійна й красива. Ми з вами, діти, повинні шанувати і вивчати її, бо як говорив письменник О. Гончар, «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її». 3. Читання віршаЛ. Забашти з підручника. — Про що цей вірш? — Навіщо потрібна мова? — До чого закликає поетеса? 4. Засвоєння поняття «державна мова». — В нашій країні українська мова є державною. Нею друкуються газети, пишуться державні документи, навчаються діти у школі. Тому всі громадяни нашої країни повинні вивчати українську мову. II. Актуалізація опорних знань 1. Повторення матеріалу про звуки і букви. — Ми багато говорили про українську мову. А з чого вона складається? — Чим відрізняються звуки від букв? Коли ми ротик розкриваєм, Тоді ми звуки вимовляєм, Коли олівчик беремо, Тоді ми букви пишемо! — Які бувають звуки? — Як вони позначаються на письмі? 2. Робота з предметними малюнками. — Розгляньте малюнок. Назвіть предмет, що зображено на ньому. Який перший звук у слові, дайте характеристику цьому звуку. (М'яч — перший звук [м], він приголосний твердий). 3. Робота з підручником. Виконання вправи 1 (с. 4), повторення про звукові моделі слова. Виконання вправи 2 (с. 4). III. Фізкультхвилинка Учать мами: рибку — плавать, Звіра — бігать, птиць — літать. А дітей навчає вчитель Все уміть, багато знать. Коли риби виростають, Добре плавають в воді, Птахи високо літають, Звірі бродять по землі. А людина виростає — їздить! Плаває! Літає! Навіть в синіх небесах Проклада людина шлях. 1. Робота з таблицею (вправа 4, с. 5). — Розгляньте таблицю. Що на ній зображено? — Букви, що розташовані в певному порядку, називаються алфавіт, або азбука, абетка. — Порахуйте, скільки букв в алфавіті? — Назвіть кожну літеру. — Яка буква не позначає окремого звука? — Знайдіть букви, які позначають голосні звуки, букви, які позначають два звуки. — Як називається буква «й» в алфавіті? — Які букви не вживаються на початку слів? 2. Вправляння у каліграфічному написанні букв. — Згадайте, як потрібно правильно сидіти за партою, тримати ручку, правильно розмістити зошит на парті. — Каліграфічно запишіть в зошиті букви, подані у вправі 5 на с. 4. — Назвіть букви з однаковими елементами. — Каліграфічно спишіть з дошки слова: азбука, абетка,алфавіт. 6. Розвиток мовлення. Засвоєння вимови і написання слова вересень. — Спишіть каліграфічно в зошити речення із вправи 6. — Що ви можете розказати про це свято, як ви його провели? — Зробіть звукові моделі виділених слів. Порівняйте кількість звуків і букв в них. Поясніть, чому букв більше. — Запишіть у зошити слово вересень. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. Поділіть слово на склади. Усно складіть речення з цим словом. IV. Підсумок уроку — Що нового ви дізнались на уроці? — Чим відрізняються звуки від букв? — Що таке алфавіт? — Правопис якого слова запам’ятали? — Що таке «рідна мова»? — Вивчайте мову українську — Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, Прекрасну, милу і чудову, Як материнську пісню колискову! (А. Каніщенко ) | |
| |
Переглядів: 2486 | |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Всього коментарів: 0 | |