💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рідна мова. Мова державна. Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Вимова і написання слова вересень

УРОК № 1

Тема: Рідна мова. Мова державна. Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Вимова і написання слова вересень

Мета: Дати поняття «рідна мова», «державна мова»; відтворити знання, набуті учнями в 1 класі про звуки мовлення і букви, якими вони позначаються; засвоїти вимову і написання слова вересень', вправляти дітей в каліграфічному письмі; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: Таблиці «Алфавіт», «Сиди правильно», предметні малюнки, фішки для складання звукових моделей.

Хід Уроку

І. Вступ

1. Знайомство з підручником.

Учитель знайомить учнів з новим підручником. Учні розглядають обкладинку, шукають прізвища авторів, знайомляться з умовними позначеннями.

2. Бесіда про мову.

— Зверніть увагу, яку назву має підручник?

— Яку мову називають рідною?

— Для нас рідною є українська мова, така мелодійна й красива. Ми з вами, діти, повинні шанувати і вивчати її, бо як говорив письменник О. Гончар, «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

3. Читання віршаЛ. Забашти з підручника.

— Про що цей вірш?

— Навіщо потрібна мова?

— До чого закликає поетеса?

4. Засвоєння поняття «державна мова».

— В нашій країні українська мова є державною. Нею друкуються газети, пишуться державні документи, навчаються діти у школі. Тому всі громадяни нашої країни повинні вивчати українську мову.

II. Актуалізація опорних знань

1. Повторення матеріалу про звуки і букви.

— Ми багато говорили про українську мову. А з чого вона складається?

— Чим відрізняються звуки від букв?

Коли ми ротик розкриваєм,

Тоді ми звуки вимовляєм,

Коли олівчик беремо,

Тоді ми букви пишемо!

— Які бувають звуки?

— Як вони позначаються на письмі?

2. Робота з предметними малюнками.

— Розгляньте малюнок. Назвіть предмет, що зображено на ньому. Який перший звук у слові, дайте характеристику цьому звуку. (М'яч — перший звук [м], він приголосний твердий).

3. Робота з підручником.

Виконання вправи 1 (с. 4), повторення про звукові моделі слова. Виконання вправи 2 (с. 4).

III. Фізкультхвилинка

Учать мами: рибку — плавать,

Звіра — бігать, птиць — літать.

А дітей навчає вчитель Все уміть, багато знать.

Коли риби виростають,

Добре плавають в воді,

Птахи високо літають,

Звірі бродять по землі.

А людина виростає — їздить! Плаває! Літає!

Навіть в синіх небесах Проклада людина шлях.

1. Робота з таблицею (вправа 4, с. 5).

— Розгляньте таблицю. Що на ній зображено?

— Букви, що розташовані в певному порядку, називаються алфавіт, або азбука, абетка.

— Порахуйте, скільки букв в алфавіті?

— Назвіть кожну літеру.

— Яка буква не позначає окремого звука?

— Знайдіть букви, які позначають голосні звуки, букви, які позначають два звуки.

— Як називається буква «й» в алфавіті?

— Які букви не вживаються на початку слів?

2. Вправляння у каліграфічному написанні букв.

— Згадайте, як потрібно правильно сидіти за партою, тримати ручку, правильно розмістити зошит на парті.

— Каліграфічно запишіть в зошиті букви, подані у вправі 5 на с. 4.

— Назвіть букви з однаковими елементами.

— Каліграфічно спишіть з дошки слова: азбука, абетка,алфавіт.

6. Розвиток мовлення. Засвоєння вимови і написання слова вересень.

— Спишіть каліграфічно в зошити речення із вправи 6.

— Що ви можете розказати про це свято, як ви його провели?

— Зробіть звукові моделі виділених слів. Порівняйте кількість звуків і букв в них. Поясніть, чому букв більше.

— Запишіть у зошити слово вересень. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. Поділіть слово на склади. Усно складіть речення з цим словом.

IV. Підсумок уроку

— Що нового ви дізнались на уроці?

— Чим відрізняються звуки від букв?

— Що таке алфавіт?

— Правопис якого слова запам’ятали?

— Що таке «рідна мова»?

— Вивчайте мову українську —

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову!

(А. Каніщенко )

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2493 | Рейтинг: 0.0/0
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Вступне заняття
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]