💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рідна мова. Мова державна. Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Вимова і написання слова вересень

УРОК № 1

Тема: Рідна мова. Мова державна. Звуки мовлення, букви, якими вони позначаються. Вимова і написання слова вересень

Мета: Дати поняття «рідна мова», «державна мова»; відтворити знання, набуті учнями в 1 класі про звуки мовлення і букви, якими вони позначаються; засвоїти вимову і написання слова вересень', вправляти дітей в каліграфічному письмі; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: Таблиці «Алфавіт», «Сиди правильно», предметні малюнки, фішки для складання звукових моделей.

Хід Уроку

І. Вступ

1. Знайомство з підручником.

Учитель знайомить учнів з новим підручником. Учні розглядають обкладинку, шукають прізвища авторів, знайомляться з умовними позначеннями.

2. Бесіда про мову.

— Зверніть увагу, яку назву має підручник?

— Яку мову називають рідною?

— Для нас рідною є українська мова, така мелодійна й красива. Ми з вами, діти, повинні шанувати і вивчати її, бо як говорив письменник О. Гончар, «Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

3. Читання віршаЛ. Забашти з підручника.

— Про що цей вірш?

— Навіщо потрібна мова?

— До чого закликає поетеса?

4. Засвоєння поняття «державна мова».

— В нашій країні українська мова є державною. Нею друкуються газети, пишуться державні документи, навчаються діти у школі. Тому всі громадяни нашої країни повинні вивчати українську мову.

II. Актуалізація опорних знань

1. Повторення матеріалу про звуки і букви.

— Ми багато говорили про українську мову. А з чого вона складається?

— Чим відрізняються звуки від букв?

Коли ми ротик розкриваєм,

Тоді ми звуки вимовляєм,

Коли олівчик беремо,

Тоді ми букви пишемо!

— Які бувають звуки?

— Як вони позначаються на письмі?

2. Робота з предметними малюнками.

— Розгляньте малюнок. Назвіть предмет, що зображено на ньому. Який перший звук у слові, дайте характеристику цьому звуку. (М'яч — перший звук [м], він приголосний твердий).

3. Робота з підручником.

Виконання вправи 1 (с. 4), повторення про звукові моделі слова. Виконання вправи 2 (с. 4).

III. Фізкультхвилинка

Учать мами: рибку — плавать,

Звіра — бігать, птиць — літать.

А дітей навчає вчитель Все уміть, багато знать.

Коли риби виростають,

Добре плавають в воді,

Птахи високо літають,

Звірі бродять по землі.

А людина виростає — їздить! Плаває! Літає!

Навіть в синіх небесах Проклада людина шлях.

1. Робота з таблицею (вправа 4, с. 5).

— Розгляньте таблицю. Що на ній зображено?

— Букви, що розташовані в певному порядку, називаються алфавіт, або азбука, абетка.

— Порахуйте, скільки букв в алфавіті?

— Назвіть кожну літеру.

— Яка буква не позначає окремого звука?

— Знайдіть букви, які позначають голосні звуки, букви, які позначають два звуки.

— Як називається буква «й» в алфавіті?

— Які букви не вживаються на початку слів?

2. Вправляння у каліграфічному написанні букв.

— Згадайте, як потрібно правильно сидіти за партою, тримати ручку, правильно розмістити зошит на парті.

— Каліграфічно запишіть в зошиті букви, подані у вправі 5 на с. 4.

— Назвіть букви з однаковими елементами.

— Каліграфічно спишіть з дошки слова: азбука, абетка,алфавіт.

6. Розвиток мовлення. Засвоєння вимови і написання слова вересень.

— Спишіть каліграфічно в зошити речення із вправи 6.

— Що ви можете розказати про це свято, як ви його провели?

— Зробіть звукові моделі виділених слів. Порівняйте кількість звуків і букв в них. Поясніть, чому букв більше.

— Запишіть у зошити слово вересень. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки. Поділіть слово на склади. Усно складіть речення з цим словом.

IV. Підсумок уроку

— Що нового ви дізнались на уроці?

— Чим відрізняються звуки від букв?

— Що таке алфавіт?

— Правопис якого слова запам’ятали?

— Що таке «рідна мова»?

— Вивчайте мову українську —

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову!

(А. Каніщенко )

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2486 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]