УРОК 13 Тема. Ти живеш серед людей. Етикет в музеї та бібліотеці, кінотеатрі, на концерті, театрі, у храмі Мета: ознайомити з правилами поводження в музеї, театрі, у храмі; привчати до виконання основних правил етикету; виховувати повагу до оточуючих. Обладнання: малюнки, плакати з правилами, книги, Біблія, репродукції картин. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Повідомлення теми уроку — Чи доводилося вам бувати у бібліотеці, музеї, на виставці тощо? Музеї, театри, концертні зали, стадіони, бібліотеки, храми — усе це громадські місця. Кожному із вас вже доводилося бувати у громадських місцях. Ви, мабуть, зауважили, що у громадських місцях одночасно перебуває чимало людей. Якщо відвідувачі не дотримуються певних правил поведінки, то у громадських місцях буде шумно, важко сприйматиметься вистава або екскурсія. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як поводитися у громадських місцях. III. Вивчення нового матеріалу 1. Хто може назвати місце, яке ми називаємо святим? — Так, це церква або храм. — Хто може сказати, чому люди ходять в храм? (Молитися, бути присутнім на Святій Літургії.) Хто із вас відвідує храм? — Як називається книга, за якою живуть православні люди? (Біблія) — Чому вона нас вчить? (Як правильно, чесно, справедливо жити, які заповіді виконувати.) — Але чи знаєте ви, як себе поводити у храмі? — Тепер давайте спробуємо ваші відповіді скласти у правила поведінки в храмі. • Приходити на службу вчасно. • Приходити чоловікам без головних уборів, а жінкам — із покритою головою. • Перед входом перехреститися і зробити поклін. • Стояти спокійно і тихо, не розмовляючи під час служби. • Свічки ставити не заважаючи іншим, які моляться. • Залишатися у церкві до повного завершення Богослужіння. • На території церкви не палити. • Виходячи із храму, потрібно повернутися обличчям до церкви і знову перехреститися. — Ось правила, які потрібно виконувати під час відвідування храму. 2. Але є ще багато інших громадських місць, в яких є також певні правила поведінки. Послухайте вірш і скажіть, де тепер ми перебуваємо. ПОБУВАЛИ МИ В КІНО У кіно пішов наш клас. Там лузали ми насіння. І розкидали лушпиння — Тут були маленькі свині! — Кажуть, мабуть, не про нас. У театр пішов наш клас, Увірвались ми до зали, Де попало посідали. — Побували тут вандали! — Кажуть, певно, не про нас. На концерт пішов наш клас. Почали шуміть зразу В оркестрову яму лазить. —Це не діти — дикобрази! — Кажуть, звісно, не про нас. Не ведуть нікуди нас. В школі сидимо давно, Мовчки дивимось в вікно. Не нахваляться на нас: — От так діти! От так клас! — Що ви можете сказати про таку поведінку дітей? — Можемо ми назвати таких дітей культурними? — Хто з вас був у театрі? — Що цікавого ви для себе взяли? — Хто із вас знає, що означають слова театр, кінотеатр, актор, сценаї Театр — приміщення, в якому відбуваються вистави, спектаклІ. Кінотеатр — приміщення, де демонструють художні та документальні фільми. В кінотеатрі на екрані демонструють відзняті фільми. А в театрі на сцені грають люди (актори). Актор — виконавець ролей. Сцена — спеціальне місце, де відбуваються вистави. — Щоб відвідувати такі місця, потрібно дотримуватися правил поведінки. Які правила ви знаєте? (Обговорення разом із дітьми.) Складання правил поведінки у театрі і кіно. • У залі не можна займати чужі місця. • Відшукавши потрібний ряд, пройти на своє місце (при цьому повернутися обличчям до тих, хто вже сидить). • Не розмовляти, не перешіптуватися із сусідом. • їсти під час перерви (перегляду фільму), шелестіти папірцями, крутитися у кріслі не можна. • Закінчилася вистава — акторам потрібно подякувати оплесками. 3. Поводження в музеї. — Давайте розглянемо репродукції картин. Яких із авторів цих картин ви знаєте? — Де ми можемо побачити ці картини? (В музеї) — Які музеї ви знаєте? (Природничий, краєзнавчий) — Як ви думаєте, чи потрібні правила для того, щоб відвідувати музеї? — Подивіться на плакат із правилами і додайте власні, які, на вашу думку, ще потрібні. — А тепер давайте складемо загальні правила поводження в музеї. • Завжди купуйте квиток і зберігайте його до кінця екскурсії. • Будьте уважними, намагайтеся почути кожне слово екскурсовода. • Коли хочете про щось запитати, не забувайте сказати «Будь ласка», • Не забувайте подякувати за те, що вам пояснили. • Ходіть тихенько, не човгайте ногами. • Знайте, що в музеї люблять тишу. • Експонати не чіпайте руками. • Наприкінці подякуйте за цікаву екскурсію. 4. Правила поведінки в бібліотеці. — Зверніть увагу на різноманітність книг на вашому столІ. Що це вам може нагадати? Де можна побачити стільки книжок? (У книжковому магазині або в бібліотеці) — Хто із вас відвідує бібліотеку? — Чому ви туди записалися? — Що цікавого ви дізналися після відвідування бібліотеки? — Як ви розумієте прислів’я? • Знання за плечима не носити. • Пташка красна пір’ям, а людина своїми знаннями. • Якщо за день нічого не вивчив, то весь день змарнував. — Хто дає нам ці знання? — Книжки, яких немає вдома ми беремо в бібліотеці. — Послухайте вірш і скажіть, як поводить себе хлопчик? Друга гарного я маю. З ним п’ю чай І з ним гуляю. Перегорнеться сторінка — Потрапляє до рота грінка. А в бою, як гцит з мечем, Захистить моє плече. Дощ іде — він — парасолька. Як розкрию дуже — зойкне. Та не витримав мій друг, Втік від всіх моїх наруг. (Обговорення вірша.) — А тепер поговоримо, як необхідно поводитися в бібліотеці. • Поводьтеся в бібліотеці тихо. • Самостійно оберіть книгу, якщо не змогли, попросіть бібліотекаря вам допомогти. • Не забувайте номер свого абонемента. • Якщо в книзі є вирвані листки, повідомте про це бібліотекаря. • Розмовляйте в бібліотеці або вітайтеся з друзями тихо. • Обов’язково подякуйте бібліотекарю за надані послуги. — Я сподіваюся, що ви тепер будете поводитися згідно з цими правилами. IV. Підсумок уроку — Що нового дізналися ви сьогодні на уроці? — Про що повинна пам’ятати кожна людина, яка вважає себе культурною? — Давайте поводитись завжди і всюди така, щоб за вас нікому не було соромно. | |
| |
Переглядів: 3849 | |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Підсумковий урок за І семестр |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Всього коментарів: 0 | |